
Az irányt még nem látjuk biztosan, de egyenlőre inkább csak reagálnak egymás fejlesztéseire, sem mint inkább külön utakat járnának, legalább is ez az amit külső szemlélőként érzékelünk, hiszen nem látunk be a fejlesztőlaborok titkaiba.
"Ha te is, akkor én is,"
így szól a fáma. Hogy máshogy alakulhatna ki versengés, mint hogy valaki csinál valamit, amiben van lehetőség, és valaki rákontráz valamivel, ami újabb irányokat nyit meg. Ugyan a Google már a színtéren volt a Project Tango-val és a hozzá fűződő tervekkel (amelyek végül egy tabletben végezték), és persze a GoogleGlass első kísérleteivel, az Apple sem maradhatott ki a buliból. Nem sokkal később piacra dobta az ARKit-et. Ennek nagy újítása volt, hogy nem használt mindenféle extra szenzorokat. Ezek után a Google sem várt sokat, bejelentette a ARCore-t. Ez nagyban hasonlított az ARKit-re, ennek sincs már szüksége különleges mélység érzékelőkre a működéshez.
Helyzeti előny

Voltak különböző irányú törekvések is mint a hologramos billentyűzet az Apple-től, bár egyenlőre nem sikerült olyan jól, mint amilyen lehetett volna. Akik több mint két ujjal szeretnek gépelni, és gyorsabban, mint egy leütés per másodperc, azok számára nem biztos, hogy ez lesz a legelőnyösebb megoldás. Persze ez nem is igazi AR hiszen nem egy képernyőn keresztül, szemüvegen át, vagy más eszköz segítségével válik láthatóvá, hanem egy lézersugár vetíti ki az asztallapra.
Szemüvegdolog

A Google által piacra dobott Project Glass, avagy ismertebb nevén GoogleGlass indította el az AR szemüvegek útját. Először 2013-ban juthatott hozzá egy szűkebb kör, majd 2015-ben le is lőtték a Glass honlapját. Nem aratott osztatlan sikert, így el is ült a por egy időre. Idén támadt fel hamvaiból a Glass Enterprise Edition-el, kifejezetten vállalati és gyári célokra. Ezt már nem is Augmented reality (kiterjesztett valóság) címkével illeti a Google, mindössze Assisted reality, az az kisegített valóságként hirdeti.
Jön az "almás kukker"

Bár a jelenlegi AR szemüveg dizájnok nem erre utalnak, de minden fejlesztés iránya lehet akár egy egyesített eszköz, amely képes váltani egy VR-hoz szükséges átlátszatlan és az AR igényeit kielégítő átlátható szemüvegfelület között. Ez akár még az okostelefonok helyét is átvehetné. Mindez több tényezőtől függ és persze köztük a legfontosabb, hogy a nagyközönség hogyan viszonyul a gondolathoz, hogy napi huszonnégy órában egy eszköz van a fejére erősítve.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése