Napjainkban a humanoid robotokkal nem csak a szolgáltatások, az egészségügy vagy a turizmus területén találkozhatunk, hanem alkalmazásuk egyre inkább elterjed az ipar területére is. A Mercedes-Benz mellett több autógyártó vállalat is tesztelt már humanoidokat, ilyen például a Honda, a BMW, a Tesla és Hyundai. A Mercedes fontos lépést tett a termelések automatizálása és a digitális átalakulás felé: teszteli az Apollo-t a berlin-marienfelde-i és a kecskeméti gyáraiban. Ettől az új innovációtól azt remélik, hogy megváltoztatja majd az üzemi munkafolyamatokat és a termelést is hatékonyabbá fogja tenni. De vajon milyen paraméterekkel rendelkezik az Apollo? Hogyan alakulnak majd a tesztelések? Mik a jövőbeli gazdasági kilátások a Mercedes-Benz számára?
Az Apollo paraméterei és a tesztelések
A német Mercedes-Benz kétszámjegyű milliós összeggel támogatta az amerikai Apptronik vállalatot az Apollo robotok fejlesztése miatt, hogy azok minél megfelelőbben működjenek az autógyártás munkafolyamataiban. A gépet eredetileg úgy tervezték meg, hogy emberi szüléshez alkalmas helyiségekben is képes legyen mozogni és moduláris felépítésének köszönhetően többféle helyzetben tudjon feladatokat ellátni. Az Apollo paraméterei megegyeznek egy átlagos ember méreteivel, hiszen 1,73 méter magasságú és a súlya 72 kilogrammot nyom. A négy órás üzemidővel rendelkező robot jelenleg még emberi irányítás alatt áll, tanulási szakaszban van és a tesztelése pedig az egyszerűbb feladatok elvégzésével indul. Ide tartozik például az egyes autóalkatrészek válogatása, ezek minőségének ellenőrzése és az összeszerelése. A cél az, hogy az Apollo önállóan is végre tudja majd hajtani ezeket a feladatokat. Az autógyártó vállalat elsősorban Kecskeméten és Berlin-Marienfelde-ben kezdte meg a humanoid próbáját, valamint később Stuttgart is csatlakozik ehhez a projekthez. Ezek a kísérletek arra szolgálnak, hogy minél inkább megismerjék a robot működését és fejleszteni tudják a rendszerét. A Mercedes-Benz produkciós vezetője Jörg Burzer kihangsúlyozta, hogy a vállalat meg szeretné érteni a robotika lehetőségeit az autógyártás területén.
Jövőbeli gazdasági kilátások
A Mercedes-Benz a humanoid robotok előállításában óriási lehetőséget lát és úgy gondolja, hogy ezzel a lépéssel is támogatja a munkavállalóit különösen a veszélyes vagy nehéz feladatokban. Tudja pótolni a képzett munkaerő hiányát is és mentesítheti a dolgozókat a monoton munkafolyamatok elvégzése alól. Az Apollo prototípusa jelenleg 50 000 dollárba kerül, de a tervezett sorozatgyártások miatt 2030-ra valószínűleg ez az ár 50%-kal csökkeni fog. A jövőben a robotnak önállóbbá kell válnia, hogy egyedül is tudjon például alkatrészeket válogatni a raktárdobozokból vagy épp a minőséget tudja ellenőrizni. Minél különfélébb feladatokat tud elvégezni az Apollo annál értékesebbé és nélkülözhetetlenebbé válik a termelésben vagy a logisztikában. Jövőre a Mercedes egy új, nagy teljesítményű elektromos motor tesztelését is tervezi majd a berlini gyárban, amelyet a YASA brit gyártócég fejlesztett ki. Várjuk, hogyan fognak alakulni a jövőben a különböző robotikai fejlesztések.
Forrás:

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése