A megkérdezettek szerint a podcast egy elsősorban online hallgatható, beszédalapú műfaj, ahol kötetlen formában beszélgetnek, a tartalma lényegében bármi lehet, például ismeretterjesztő, szórakoztató vagy közéleti.
A felmérés főbb eredményei
Növekvő hallgatottság
A podcastet hallgató közönség számaránya 2024-re 36%-ra nőtt, a valamilyen gyakorisággal hallgatók aránya pedig 40%-ról 66%-ra emelkedett.
Demográfiai jellemzők
A tipikus podcast hallgató pedig a fiatal korosztály közül kerül ki, férfi, magasabb iskolázottságú és budapesti.
Pozitív megítélés
A hallgatók szerint a podcastok rugalmasak, személyesek és alkalmasak a mélyebb témák feldolgozására.
Fogyasztási szokások
A hallgatók 83%-a okostelefonon, 93%-a YouTube-on hallgat podcastot. A legnépszerűbb időpont a délutáni-esti időszak (58%). A legtöbb podcastot otthon hallgatják (69%).
Témák és preferenciák
A legnépszerűbb témák a hírek (71%), közélet (58%), humor (68%), tudomány (62%), életmód (54%) és pszichológia (53%). A politikai témák háttérbe szorulnak, mivel a hallgatók szerint a közéleti podcastok gyakran egyoldalúak.
Mi alapján dönt a fogyasztó a podcast meghallgatása mellet?
- Ha a téma érdekes és egybeesik a hallgató érdeklődésével (90%)
- Az interjúalanyok személye (80%)
- A podcast műsorvezetője (76%)
- Az ő rátermettsége (79%)
Magyarországi népszerű podcastok listája
A megkérdezettek 150 féle podcastot emeltek ki. Ezek közül a sorrend a következőképpen alakult:
- Friderikusz Podcast / Fiderikusz Sándor (27%)
- Partizán / Gulyás Márton (15%)
- The VR Happy Hour (15%)
- Balázsék / Sebestény Balázs (11%)
- Jólvanezígy / Fókuszcsoport (7%)
A megkérdezések válaszaiból kiderült, hogy nem jellemző még a csatornákhoz vagy témákhoz való elköteleződés. A podcast adásokkal leginkább a közösségi médiában találkoznak és a felüknél kevesebben keresik már céltudatosan az adásokat.
Források:

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése