keresés

2016. november 27., vasárnap

Az online marketing 2.

Az előző cikkben szó esett a SEO és az AdWords fontosságáról az online marketing területén hiszen ebből a két kategórából áll össze a SEM (Search Engine Marketing) vagyis a keresőmarketing. A továbbiakban a public relations fontosságáról és a marketing-csatornák területeiről esik szó.


2. rész: PR és online marketing-csatornák

A PR szerepe

Fontos tényezőként kell megemlíteni (mint az a gerillamarketingnél is láthattuk) a termék vagy szolgáltatás körüli felhajtás egyértelműen növeli annak keresettségét. Hogy ezt elérjük használhatunk különböző PR módszereket is.  
Ma a  public relations (PR) alatt egy szervezet, és annak környezete között pozitív kapcsolatkiépítést és fenntartását értünk. Klasszikus formái: média kapcsolatok; hír jellegű reklámmegjelenések; közösségi média; hírlevél; szórólap; kiadvány és katalógus; üzleti rendezvények; üzleti ajándékok; szponzoráció és partnerség jellegű kapcsolatok. Mindezek mellet már számolnunk kell az online PR eszközökkel is (nagy részünk azonban a klasszikus formából alakult ki). Előnyük a gyorsaság a költséghatékonyság és az egyszerűbb terjesztés.
Érdekesség: Az AI és a célcsoportról való információszerzés "Az Artificial Intelligence abból a szempontból érdekes, hogy egy átlagos Google felhasználóról már most nagyjából 25 millió adatpont áll rendelkezésre, amihez, ha hozzávesszük csak a Facebook adatokat és információkat, akkor gyorsan eljutunk oda, hogy több száz milliós adathalmazból tud dolgozni egy deep learning algoritmus, aminek köszönhetően olyan dolgokat is előre tud jelezni velünk kapcsolatban, amit még mi magunk sem sejtünk. Egyrészről elképesztően izgalmas ez a terület, de cserébe kellően ijesztő is."
Fontos azonban megemlítenünk a mobilbarát megoldásokat és mobilbarát weboldalak szükségességét, hiszen mint azt a ComScore adatai alapján is láthatjuk, már 2014-ben is jelentősen növekedett a mobilinternetező száma.
Beszélhetünk továbbá külső és belső tényezőkről, amelyek befolyásolják az iparág fejlődését és átalakulását. Mindezek mellett szerepet játszik az is (egy vállalat tekintetében) hogy milyen mértékű a digitális átállás, a technikai affinitás.  Ezt különböző szempontok szerint érdemes elemezni:

  • stratégiai megközelítés
  • teljesítménymérés és fejlesztés
  • management elkötelezettsége
  • erőforrások és struktúra
  • adatok és infrastruktúra
  • fogyasztói kommunikáció integrációja
  • integrált fogyasztói élmény



Az online marketing-csatornák

A SEO, a kulcsszókeresés, az AdWords és végül a PR elkészítése utám már csak azokat a csatornákat kell kiválasztanunk, ahol el szeretnénk érni a felhasználóinkat.

Először meg kell határozni magát a célt, mert nem mindegy hogy milyen csatornát válaszunk az egyes terveinkhez. Márkaismertség növeléséhez, edukációhoz, oldallátogatottság növeleséhez és az eladáshoz is más-más terület kell. 
Második lépésként meg kell határoznunk a rendelkezésre álló költség- és  munkaerőforrás mértékét.
Mindezek után pedig már csak azt a kategóriát kell kiválasztanunk, amely megfelel a fenti szempontok alapján összeállított marketingstratégiánknak.

(A három marketingterület-kategória:
1. konverzió optimalizálás (CRO), keresőoptimalizálás (SEO), email marketing
2. PPC kampányok, partnerprogramok (affiliate), virális kampányok
3. reklám (display advertising), social media, online PR)






Az idézet és a képek forrása a The Pitch Education-cikkekből:
A digitális marketing jövője Papp Gábor, 2016.10.04
Online marketing csatornák  Papp Gábor, 2014.09.30.
PR eszközök és tippek Papp Gábor, 2015.06.22.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése