keresés

2016. november 26., szombat

Hogyan alakul a piac?

Nemrégiben megjelentek a telefonipar harmadik negyedéves jelentései, amelyek alapján jól látszik, hogy tovább növelték előnyüket a kínaiak az Apple, illetve a Samsung ellenében. Nem meglepő módon továbbra is az Android rendszerű telefononok állnak az élen. Az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest 5-6%-os növekedés mutatkozik, amely főként a kínai gyártmányú készülékeknek köszönhető.


A Huawei megelőzi a Samsungot

A Samsung Note 7 botrány igencsak hátravetette a koreai gyártó népszerűségét, amely jól látszik a statisztikákban is. Az elmúlt három hónapban a Huawei olyan mértékű bevételt produkált az okostelefon-eladásokból, hogy az Apple után másodikként áll a sorban, az Androidos gyártók között pedig a legnyereségesebben zárta a negyedévet. A Samsung visszaesését az is mutatja, hogy két másik kínai gyártó is megelőzte, az Oppo és a Vivo, amelyek a Huawei-hez hasonlóan, 200 millió dollár körüli nyereséggel zártak.

A siker kulcsa

A cégek sikerét nagyban elősegítette, hogy kiváló marketinggel értékesítik termékeiket, a telefonok kialakítása prémium érzést kelt, megfizethető áron, illetve az ázsiai felvásárlópiac egyre élénkebb. A Vivo, valamint az Oppo is inkább a hazai piacra fókuszál, és a helyi vásárlókat célozza meg. Ezek a cégek nem veszik igénybe az online értékesítést, hanem viszonteladókon keresztül árulják készülékeiket. A két márka azokra az fogyasztókra fókuszál, akik jó minőségű, hazai telefonokat keresnek, a prémium kategóriás mobilok helyett. Olyan mértékben lett kifizetődő ez a stratégia, hogy 7%-on áll jelenleg az Apple eladási mutatója Kínában, ami 3 év óta a legalacsonyabb, és minden harmadik okostelefon a fenti két márka terméke.

Kinek mennyi jut a tortából?

Hiába a magas bevételi számok, az eladott készlékek darabszámát tekintve továbbra is a Samsung áll az élen, 72,5 millió eladott készülékkel, még úgy is, hogy majdnem 14%-os veszteséget produkált az elmúlt negyedévben. Ezután következik az Apple, amely körülbelül 45 millió készüléket értékesített, ezzel 12,5%-os piaci részesedét ért el. A két nagy gyártót a Huawei követi, amely 30 milliónál több készüléket adott el és 23%-os növekedést ért el. A sorban következő az Oppo és a Vivo, amelyek fejenként 20 milliónál is több telefont értékesített és 6-7% körüli piaci részesedéssel rendelkeznek. A statisztikákból immár teljesen eltűnt a Windows Phone és a Blackberry, eladásaik jelentéktelen mértékűre csökkentek.

Mi lesz az utolsó negyedévben?

Várható, hogy a kínaiak, főleg a Huawei tovább fog nőni, hiszen mostanában piacra dobott készüléke, a Mate 9, magas számokat produkálhat a karácsonyi eladások során. Kérdés, hogy az eddigi negyedévek kis mértékű növekedését mennyire tudják a gyártók erősíteni, de a statisztikák bizakodóak ezzel kapcsolatban.

Források:

kép1kép2, kép3

- Samsung, who? Huawei is now the world's most profitable Android smartphone brand (ibtimes.co.uk, Mary-Ann Russon, 2016.11.25.)
- Okostelefonok: nagyon belehúztak a kínaiak (vg.hu, K.Z., 2016.11.11.)
- Letaszította trónjáról a Samsungot a Huawei (index.hu, FB, 2016.11.25.)
- Android? iOS? Most éppen így áll az okostelefon-piac (hvg.hu, 2016.11.04.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése