keresés

2024. október 8., kedd

Játék vagy üzlet? Az e-sport több tízmilliárdos piaca

Az úgynevezett e-sport, vagyis a videójátékokkal a játékosok, vagy ha úgy tetszik, „sportolók” egymással történő viaskodása minden bizonnyal hasonlóképpen nem mentes az adrenalintól és a virtustól, miként a klasszikusabbnak tekinthető sportok sem. Van azonban az e-sportban valami, ami olyan ijesztő egyszerűséggel tárja elénk a vonzónak talán nem minden szempontból tekinthető jövőt, amilyen jóstehetséggel az olümposzi sportok nem jeleskedhetnek. Ennek az egyediségnek a Kierkegaard-i mélységgel szöges ellentétben álló iránya tehát mindenképpen figyelemre méltó valami, még akkor is, ha nem tudjuk vagy akarjuk azt megállapítani, hogy mi. Nem vonnék párhuzamot, de az e-sportról egy bizonyos, nem éppen egészséges tartalmú és árulkodó nevű energiaital is az eszembe jut. Aminek most nem írom ide a nevét, mert nem dobnám fel a labdát, legfeljebb virtuálisan. Pumpkin heads.

Torzsás "torzsi" Ádám
Fenti két angol szó magyar jelentésének semmi köze a videójátékosok világához vagy magukhoz a videójátékokhoz. Sőt, az energiaitalok milliárdos gyártóihoz sincs köze. Miért van akkor a két szó ott ahol van? Azért, mert a művészi kifejezés eszköze. Sok ilyen szó, kifejezés vagy mondat van. Ideírok egyet magyarul is. A következő lesz, Aki még tanult az általános iskolában oroszul, az megtanult a sorok között olvasni.

Fenti kis felütéshez azért mégiscsak több tényező vezetett. Az egyik például a hír, hogy szülői felügyeleti eszközt kapott a Fortnite. Aki nem tudná, a Fortnite az Epic Games által fejlesztett és 2017-ben kiadott videójáték, azóta már több verziója is van.

MÉG NINCS KÉSZ! FOLYT. KÖV.

 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése