Csak pénzkidobás?
A kutatások szerint a nagyobb cégek, márkák csak az idejüket és a pénzüket vesztegetik azzal, hogy a Twitteren vagy a Facebookon hirdetnek. A tanulmány szerint ez egyre kevésbé térül meg, hiszen a cégek átlagosan 2%-át érik el követőiknek. Mi több, ezeknek mindössze 0,07 százaléka aktív a posztoknál(tehát ennyi lájkol, osztja meg vagy szól hozzá). Ez a nagyobb cégeknél még így is több tíz-vagy százezer felhasználót jelent, de kisebb bázissal rendelkező oldalak esetén minimális, párszázas a közönség. Új követőket szerezni pedig szinte lehetetlen fizetett hirdetés nélkül, ugyanígy a meglévők elérése is nagyon nehéz feladat kiadások nélkül.
A Forrester megmondja
Nate Elliot, a Forrester alelnöke szerint "El kell felejteni a Facebookot, mint fő közösségi marketingeszközt." Főleg azután, hogy a Facebook egyre jobban leszűkíti a lehetőségeket a kisebb, nem fizetett hirdetést terjesztő márkák, vállalatok számára."Nyilvánvaló, hogy a Facebook és a Twitter nem biztosítja azt az elérést, amit a marketingesek elvárnának. Mégis a legtöbb márka ezeket az oldalakat helyezi közösségi marketingjének központi elemévé. Így jelentős anyagi és emberi erőforrást pazarolnak ezekre a hasznot nem hozó közösségi próbálkozásokra. Fel kell építeni új stratégiákat."
Egy új ötlet: 2015 nagy dobása?
Mi lehet akkor a megoldás? Jó példa lehet a Sony GreatnessAwaits.com microsite-ja, ami a PlayStation 4-játékosokat tömöríti (ez például 4,5 millió látogatót vonzott). Tehát, az úgymond "márkaközösség" lehet a legújabb nagy durranás, ahol az ugyanazon márkát, terméket kedvelők építhetnek közösséget maguknak. Bár ez is nagy elérést biztosít, de visszajöhet az e-mail-hirdetések korszaka is, hiszen az jelentősen nagyobb közönséget érint, mint a 2%-ot elérő Facebook. Természetesen nem mindenki nyitja meg az e-maileket, sőt, sokat a spam-mappába gyűjtik őket, de úgy tűnik még így is több hasznot hozhat, mint a közösségi site-ok.
Forrás: Wall Street Journal, Forrester, Itmania
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése