Oszd meg, és uralkodj nyerj!
Természetesen a Facebookon keresztül futó, fizetett hirdetések nem esnek a korlátozás alá, hiszen ez magát a céget is negatívan érintené. A lépésekre azért volt szükség, mert elszaporodtak az olyan típusú hirdetések, ahol a cég/vállalat/zenész stb. nyereményjátékot hirdetett olyan feltételekkel, hogy a tárgy megnyeréséhez/kedvezmény eléréséhez lájkolni, megosztani kell az adott posztot. Ez nagyon sok megosztást generált, és sok felhasználót zavart, akik egy közelmúltbéli felmérésben ezt jelezték is.
Közösségi 'gerillamarketing'
Ez a módszer egyébként nem csak a Facebookon, hanem az Instagramon is terjedt, ahol például az Adidas és a WizzAir hamis profiljain keresztül is kértek képmegosztást az adminok nyereményekért cserébe. A kampány hamisságát a MIK is hirdette.
Ez egy olyan agresszív marketing, amit a Facebook szeretne minél előbb elfojtani felhasználói megtartásának érdekében.
Természetesen vannak frissen alakult cégek, kisvállalkozások, akik nem tudnak anyagi forrást biztosítani a fizetős hirdetésekre. Éppen ezért nem lesz minden ilyen poszt törölve, hanem algoritmus dönt majd ezek sorsáról. Hogy a szerényebb tőkéjű cégek ne forduljanak el a legnagyobb közösségi site-tól, Zuckerbergék blogbejegyzésben biztosították őket a céges oldal szerkesztésének és létrehozásának eredményességéről.
Még Obamáéknak sem szabad mindent
Az ehhez hasonló intézkedések a politikusokat is érintik. A SocialDailyn olvashatjuk: "Barack Obama korábbi kampányaiban óriási szerepe volt a közösségi oldalaknak, de különösen a Facebooknak. 2012-ben a kampánystábja egy olyan alkalmazással rukkolt elő, amely hozzá tudott férni a felhasználó ismerőseinek listájához, amellyel egy olyan adatbázist tudtak létrehozni a valószínűsíthető szimpatizánsokból, amely lényegesen leegyszerűsítette a hirdetések célzását."
Ezeket a törekvéseket és módszereket is korlátozni fogja a Facebook, méghozzá 2015 májusától. Ez azt eredményezi majd, hogy "politikával kapcsolatos oldalak applikáció nem férhetnek hozzá a felhasználó ismerőseihez, így nem építhető olyan adatbázis, amelyet a későbbiek során a hirdetések targetálásánál kamatoztathatnak."
Forrás: SocialDaily 1, 2, Index, Magyar Instagram Közösség(MIK)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése