keresés

2014. november 24., hétfő

Streaming-szolgáltatások: az átalakulás küszöbén?

A Generator Research 2014. februári elemzése szerint, ha nem alakulnak át a streaming szolgáltatások (lásd. Spotify, Pandora, Rhapsody stb.), akkor igen kellemetlen szituációba kerülhetnek – ugyanis a jelenlegi koncepciójuk szerint veszteségesek. Ez nagyban köszönhető annak a ténynek, hogy bevételeik 60-70%-át fizetik ki jogdíjakra, mely természetesen a kiadókhoz vándorol.

A legnagyobb probléma azonban az, hogy a szolgáltatások képtelenek valóban monetizálni a felhasználói bázisukat – a legtöbb regisztrált tag ugyanis megelégszik az ingyenes szolgáltatással s elviseli a kötöttségeket s a felbukkanó reklámokat. Ha a jelenlegi szisztéma marad az uralkodó, a Generator Research szerint két járható út marad: vagy új szolgáltatásokkal kell bővíteni a repertoárt, vagy a kiadóknak kellene felvásárolnia a szolgáltatásokat, s természetesen azoknak kellene átvenni a finanszírozási költségeket. Andrew Sheehey (a Generator Research társalapítója és vezető elemzője) viszont elképzelhetetlennek tartja azt, hogy a zeneipar bármely ágazata elgondolkodna-e azon a lehetőségen, hogy megvegyen egy ilyen szolgáltatást. Ez az állítás azóta megdőlt egyébként.

Nincs minden veszve azonban. Az elemzés szerint ugyanis 2017-re minimum a duplájára nő azoknak a száma, akik ezeket a szolgáltatásokat igénybe fogják venni – az elemzés szerint múlt évben 767 millióra rúg azoknak a száma, akik már használják ezeket a szolgáltatásokat. A Generator Research-nél meg vannak győződve arról, hogy vannak olyan lehetőségek, melyekkel növelhetnék a bevételt.
Ezek egyike lehetne az, hogy a mobilszolgáltatókkal együttműködve, különböző csomagokat lehetne vásárolni – de felmerül, hogy esetleg a zeneszolgáltatók saját boltjából is lehetne mobil-szolgáltatásokat vásárolni.
Egy másik ötlet a felhasználók viselkedési adatainak az áruba bocsátása (természetesen anonim módon...) különböző hirdetési felületek számára. 

A növekedés felé egyébként megtörténtek az első lépések: mind a Spotify, mind a Rdio eltörölte az ingyenes felhasználókat érintő időkorlátokat.

Forrás: [1] [2] [3] [4] [5]
Kép: [1]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése