A Generator Research 2014. februári elemzése szerint, ha nem alakulnak át a
streaming szolgáltatások (lásd. Spotify, Pandora, Rhapsody stb.),
akkor igen kellemetlen szituációba kerülhetnek – ugyanis a
jelenlegi koncepciójuk szerint veszteségesek. Ez nagyban köszönhető
annak a ténynek, hogy bevételeik 60-70%-át fizetik ki jogdíjakra,
mely természetesen a kiadókhoz vándorol.
A legnagyobb probléma
azonban az, hogy a szolgáltatások képtelenek valóban monetizálni
a felhasználói bázisukat – a legtöbb regisztrált tag ugyanis
megelégszik az ingyenes szolgáltatással s elviseli a kötöttségeket
s a felbukkanó reklámokat. Ha a jelenlegi szisztéma marad az
uralkodó, a Generator Research szerint két járható út marad: vagy
új szolgáltatásokkal kell bővíteni a repertoárt, vagy a
kiadóknak kellene felvásárolnia a szolgáltatásokat, s
természetesen azoknak kellene átvenni a finanszírozási
költségeket. Andrew Sheehey (a Generator Research társalapítója és
vezető elemzője) viszont elképzelhetetlennek tartja azt, hogy a
zeneipar bármely ágazata elgondolkodna-e azon a lehetőségen, hogy
megvegyen egy ilyen szolgáltatást. Ez az állítás azóta megdőlt
egyébként.
Nincs minden veszve azonban. Az elemzés szerint ugyanis 2017-re minimum a duplájára nő azoknak a száma, akik ezeket a szolgáltatásokat igénybe fogják venni – az elemzés szerint múlt évben 767 millióra rúg azoknak a száma, akik már használják ezeket a szolgáltatásokat. A Generator Research-nél meg vannak győződve arról, hogy vannak olyan lehetőségek, melyekkel növelhetnék a bevételt.
Ezek egyike lehetne az,
hogy a mobilszolgáltatókkal együttműködve, különböző
csomagokat lehetne vásárolni – de felmerül, hogy esetleg a
zeneszolgáltatók saját boltjából is lehetne
mobil-szolgáltatásokat vásárolni.
Egy másik ötlet a
felhasználók viselkedési adatainak az áruba bocsátása
(természetesen anonim módon...) különböző hirdetési felületek
számára.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése