A reklámok terjedése ezeken a platformokon megállíthatatlan, még ha nem is olyan nagy és hivalkodó mértében.
A reklámpiac talán az ágazat, amely leginkább alkalmazkodott a közösségi média változásaihoz, de ez annyira nem is hihetetlen, hiszen a legtöbb oldal és alkalmazás az elhelyezett reklámok bevételeiből tartják fenn magukat.
A Facebook ebben (is) sokáig úttörőnek számított. Rengeteg cég és termék készített saját profilt, melyeken hirdetett, reklámozott, vagy olykor-olykor nyereményjátékokat indított.
A képmegosztó oldalak megjelenésével azonban szintugrás következett be. A SocialDaily tavalyi cikke szerint, már egy évvel ezelőtt is előfordult, hogy egy nagy márka a Pinterest-et használta fel reklámfelületként. "Készítettek oldalukon egy Dear Topshop nevű interaktív ajándékkereső alkalmazást, ahol egyszerűen találhatják meg a megfelelő termékeket a vásárlók, majd azonnal meg is vehetik azokat, vagy megoszthatják őket a közösségi oldalakon. Már kereső találati listája is a Pinterest felületét idézi, ráadásul azt is emeli ki, hogy a virtuális faliújságon osszák meg kedvenc darabjaikat a felhasználók, a többi lehetőséget a plusz jellel lehet csak előhívni. Emellett a Topshop weboldalán a legtöbbször pinnelt termékeket kiemelt ajándékötletként is ajánlja a vásárlóknak." Idén, hasonló úton halad a Kika áruház. Nyereményjátékot indított, és nem is akárhol, hanem a Pinteresten. Lényege, hogy a felhasználók fantáziájukat használva megálmodhatják a számukra tökéletes ünnepi dekorációt, majd ezt egy táblán prezentálják. A kikötés csak annyi, hogy a pinek közt minimum három olyan kép legyen ami kika terméket ábrázol. Az ötlet rendkívül ötletes, hiszen ezek a képzeletet beindító játékok mindig is közönség kedvencek voltak, és erre a Pinterst tökélete platformot nyújt.
Ezek az eszközök már az Instagrammon sem számítanak újdonságnak. Nemcsak képes, hanem videós reklámok is fellelhetők az oldalon. De ilyesmi előfordul a WeHeartIt-on is ahol, a képek között szinte elrejtve szerepelnek hirdetések, így akár egy véletlen kattintással is megnyithatjuk őket.
Mark Zuckerbert szerint: "Egy átlagos felhasználó 21 percet tölt az Instragram nyomkodásával" Céljaik közt szerepel többek közt a 1 milliárdos felhasználótábor elérése is.
Mindent összevetve tehát, a jövő ezekben a kis alkalmazásokban rejlik, hiszen az emberek rengeteg időt töltenek el rajtuk. Fontos azonban figyelni arra, hogy a reklámok legyenek kreatívak és figyelemfelkeltőek, ne pedig szájabárágósak és zavaróak, mert akkor könnyen előfordulhat, hogy a felhasználó egyszerűen elpártol.
Forrás
Forrás2
Forrás3
Forrás4
Forrás5
Forrás6
Kép forrása
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése