Android jele |
A YouTube hatalmas, és a világ legnépszerűbb videomegosztóvájá nőtte ki magát. De miben rejlik a siker? Véleményem szerint a YouTube sikere a Google-lel való kapcsolatával magyarázható. Egy a 2014. júniusában írt cikkben arról lehet olvasni, hogy az Android
felhasználók száma átlépte az 1 milliárdot, míg az IOs termékek
használóinak száma „csupán” a 800 milliót lépte át. Az egyre több Android alapú mobil-eszköz szám, egyre több YouTube alkalmazást jelent: a YouTube legfrissebb alkamazását mintegy 1 milliárdan töltötték le a különböző eszközeikre. De miért lehet szüksége az embereknek a YouTubera? – bárhonnan, bárikor elérhető információk, roppant egyszerű működés. Habár a Vimeo sokkal minőségibb videoszolgáltatást nyújt, véleményem szerint az embereknek az információra van szüksége, és nem törődnek a minőséggel. (Bár a PlayStoreban a Vimeo és a Youtube is ugyanabban a kategóriában van, értékelésük számában eltérnek, és az adott értékelés is a YouTube javára billen el.)
Facebook vs Youtube?!
"király" és trónkövetelő |
Furcsa, de a YouTube egyik legnagyobb riválisa a Zuckerberg-találmány, a Facebook lehet: Fidji Simo, a Facebook porojekmendzsere büszkén adta hírül, hogy a közösségi oldalra feltöltött videók napi szinten milliárdos nézettséget érnek el olyan videókkal, amelyek többségét főleg mobileszközökről töltöttek fel a közösségi portálra. E célokat látszik alátámasztani a YouTube-szerű lehetőségek a Facebookon: láthatóvá válik a videónál, hogy hányan tekintették meg, illetve a Facebook felkínál további videókat hasonló témakörben. Megvalósulhat tehát a májusban meghirdetett ígéret, amely a marketingeseknek hatalmas előny lehet, és további reklámokkal bombázhatják a közösségi oldal felhasználóit. Az üzenőfalon így az átlag felhasználó belefuthat olyan videókba, amik nem érdeklik, mégis e trükkök bevetésével is vitathatatlan a Facebook kihívása (amely így újabb reklámozási felületet és bevételt hozhat), tehát ezt akár lehet „életnek” nevezni a YouTubeon túl. Mindezt alátámasztják a SocialDaily adatai, amelyekből az látszik, hogy 2014 januárjában még körülbelül 13 ezer környékén volt a YouTube-os cégek által megosztott linkek száma, míg a saját „Facebook videók száma” valamivel több mint 6 ezer volt. Ez az arány 2014 szeptemberére úgy változott, hogy, a YouTube-videók száma valamivel kevesebb, de még 12 ezer felett, a saját Facebook videók száma pedig közel 10 ezer videó volt. Mindez tehát azt jelentheti, hogy a Facebook bizony pályázik a YouTube-trónjára.
Streamek, okostévék
Okostévé |
A másik felvetődő kérdés, a streamelés-internetes TV-k, "okostévék" elterjedése. Vajon kiszoríthatják a hagyományos TV-ket? Számos szemszögből tekintve "előnyösebb" online TV-t nézni: nem kell kapcsolgatunk a reklámok alatt, "azt nézünk, amit szeretnénk", és
tulajdonképpen egy megfelelő eszköz, és internet-eléréssel ott férhetünk
hozzá a tartalomhoz, ahol csak akarunk. Kanadában is hasonló érvek alapján, a kanadai médiahatóság úgy döntött, ők egy olyan ország, ahol az előfizetők maguk választhatják, hogy mit néznek. Egy minimálcsomag megrendelése mellett maguk választhatják majd ki, hogy mit szeretnének nézni a TV-jükben. A kábel TV-n így megspórolt pénzüket pedig akár vehetnek gyorsabb netet, ha pedig TV-s szolgáltatásra van szükségük a Netflixhez, Huluhoz, vagy Amazonhoz fordulnak. A fogyasztóvédelmi egyesület ezzel az intézkedéssel nem ért egyet: miért kell a felhasználóknak alapból megvásárolniuk valamit, ahhoz, hogy szabadon is választhassanak?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése