Ebben a Microsofttól megszerzett, azóta kifinomított, Atlas nevezetű rendszer segít a közösségi oldalnak.
Nem éppen újdonságról van szó, hiszen hasonló tulajdonságokkal bíró rendszerek már eddig is voltak az internetes reklámvilágban. Ilyen például az Oracle által kifejlesztett CX rendszer, ami majdhogynem ugyanarra képes mint az Atlas, azaz az online és offline világ egybehangolását oldja meg a CRM szintjén.
Ha egy cég vagy bármely profit orientált vállalkozás tudja, és egyben biztosra mehet azzal, hogy a hirdetése olyan emberekhez jut el, akit az adott cikk komolyan érdekel, vagyis pénzt is költene rá, hogy magáénak tudhassa, abban az esetben ez a cég vagy vállalkozás csak és kizárólag azokat az fogyasztókat célozza meg, akik nagy eséllyel tényleg meg is veszik az adott terméket. Erre ad lehetőséget az internet. Kereséseinket okos eszközeink, laptopunk, számítógépünk, megjegyzi, az adatokat pedig továbbítja. Így nem véletlenül bukkan fel egy hirdetés, mely aktualitással is bír életünkre. Ez nem újdonság, hiszen a cookie-k, melyek böngészési előzményeinket figyelték, is ilyen célt szolgáltak. Ezt viszont a legnagyobb közösségi oldal elavultnak találta, továbbfejlesztette, és immáron nemcsak az előzményekre épít, hanem összeköti a Facebook felhasználó életkorát, nemét, érdeklődési körét, lakóhelyét. Ez mindkét irányban fejlődést eredményezhet, azaz a Facebook felületén a webes, a web felületén pedig a Facebookos adatok segítenek célba érni a hirdetéseknek.
A jelenlegi technikai fejlettség lehetővé teszi hogy, az okostelefonon megtekintett hirdetéseket a Facebookkal összekötött Atlas figyelje, az adatokat exportálja számítógépünkre, tabletünkre. Ez pedig azt fogja eredményezni, hogy hiába csak a mobilunkon néztünk meg egy pl: angliai utazási jegyrendelést, de mivel egy helyen megnéztük, érdeklődést mutattunk egy utazással kapcsolatban, így már a laptopon is felbukkan majd a hirdetés.
Azaz, a hirdető pontosan követheti a fogyasztót, onnantól kezdve, hogy rákattint egy reklámra egészen addig, amíg a kosárba kerül a termék, és így a vásárlóhoz. Ez pedig teljes képet ad a hirdető számára.
Valamint a Facebook-profilt túlszárnyalva, már nemcsak a Facebook-on, de a web bármely oldalán célzott hirdetésekbe ütközhetünk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése