Ericsson ConsumerLab október környéki tv- és médiajelentéséből jól látható, hogy egyre többen néznek online, valós idejű adatátvitellel tévét, míg a hagyományos tévéműsorok nézettsége világszerte csökken.
Az éves szinten megjelenő, 23 országot átfogó és több mint 23 ezer fogyasztói interjún alapuló kutatásban a megkérdezett emberek 75 százaléka hetente többször is néz streameket, míg műsorrend szerinti adást 77 százalékuk. A kutatás alapján a fogyasztók egy ötöde hajlandó fizetni azért, hogy okostelefonon, táblagépen és bármilyen más eszközön elérhesse kedvenc tartalmát. Két év alatt ez mintegy 25 százalékos növekedés.
Mára nagyon sokan tekintik a hagyományos műsorsugárzást,
valamint a fizetős tévécsatornákat egyfajta tartalomraktáraknak, ahonnan
digitális videó rögzítőjükkel tárolják a műsorokat későbbi megtekintésre. Így a
Digitális videó rögzítés segítségével lehetséges a maratonszerű sorozatnézés,
mely a tévésorozatok és többrészes mozifilmek egyben való kiadásával kezdődött,
és éles ellentétben áll a régi televíziózás élményével, amikor egy hetet kellet
várnunk kedvenc műsorunk következő epizódjára.
A kutatásban megkérdezettek 48 százaléka örülne ha némely
népszerű sorozat összes részét egyszerre adnák ki, hogy ők maguk dönthessenek,
mikor és hol nézik meg az epizódokat.
Az HBO is újít
Október közepén Richard Plepler, az HBO vezérigazgatója
bejelentette, hogy 2015-től a kábelcsatorna digitálisan, tévés előfizetés
nélkül is elérhető lesz.
Ez a bejelentés azért volt nagy horderejű, mert az HBO
tulajdonosa, a Time Warner és maga az HBO is azon az állásponton voltak, hogy
megfelelő a jelenlegi rendszer, melyben más csatornákkal együtt árult
csomagokban lehet hozzáférni az HBO-hoz. A tavalyi évben ez a rendszer 4,9
milliárd dollár bevételt generált a csatornának, és a TV-szolgáltatók is jól
jártak, mint egyik partnerük a Comcast.
Valószínűleg a befektetők gyakorolta nyomás miatt döntött
most úgy Plepler és a Time Warner, hogy
megpróbálnak még több hasznot hajtani az HBO-val. Valamint ez a lépés talán esélyt ad nekik, hogy az egyre népszerűbb Netflix, melynek több mint 50 millió előfizetője van idén se nyomja le az HBO-t bevétel terén.
megpróbálnak még több hasznot hajtani az HBO-val. Valamint ez a lépés talán esélyt ad nekik, hogy az egyre népszerűbb Netflix, melynek több mint 50 millió előfizetője van idén se nyomja le az HBO-t bevétel terén.
Plepler úgy véli közel 10 millió olyan potenciális
fogyasztó van, aki hajlandó volna fizetni az HBO-ért, ha más csatornákra nem
kell előfizetnie egy kábeltévé csomag részeként. Az egész terv buktatója az
lehet, hogy a cég ezen lépésével magára haragíthatja a kábeltévés
szolgáltatókat, akikkel a netre vonulás mellett is megszeretnék őrizni az
együttműködést.
Forrás 1
Forrás 2
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése