A Fresh lányoktól kölcsönzött "catchphrase"-ben megbúvó, archaikus igazsággal indítanék, miszerint semmi sem fekete vagy fehér. A zeneipar mint az egyik legdinamikusabban változó, legképlékenyebb piac, és a szakma képviselőit megosztó, digitális letöltéseken alapuló, streaming szolgáltatók sem képeznek kivételt.
Nem szabad elfelejtenünk, hogy a zeneipar is üzletszerűen, profitorientáltan működik, és bár a mi felelősségünk, hogy kedvenc előadóinkat támogassuk, pénzünk legtöbbször más zsebébe vándorol. Ez ellen szólalt föl a Pink Floyd mellett a Radiohead frontembere Thom Yorke is, aki hadat üzent a Spotifynak azzal, hogy miután azok nem voltak hajlandók nagyobb részesedést fizetni szóló albumainak letöltései után, egyszerűen töröltette azokat a szolgáltató adatbázisából, majd saját streaming szolgáltató alapításába kezdett Soundhalo néven. Yorke emellett felszólalt az új, még felszálló ágban lévő előadók nevében is, mivel azok állítása szerint egyáltalán nem kapnak szeletet a tortából.
Persze, ahogy azt már említettem, az éremnek általában két oldala van, amire ki mást is hozhanék föl példának, mint Jay-Z-t aki a digitális piacnak köszönheti legutóbbi platináját. "Magna Carta Holy Grail" című albuma, már hetekkel a megjelenés előtt platinalemez lett, köszönhetőnek a Samsung 1 millió példányos felvásárlásának, ami, ha 5 dolláros darabárral számolunk, bár GDP-nek még kevés, uzsonnapénznek már sok...még Thom Yorke-nak is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése