Az Amazon igazán nem szégyenlős, hogyha más cégek profiljában kell kipróbálnia magát. Legújabb újításuk az Amazon felhasználói fiókkal való fizetés lehetősége, amellyel az online fizetésben eddig legmegbízhatóbbnak tartott PayPal nagylábujjára taposnak éppen. Az Amazon Payments nevű szolgáltatás tulajdonképpen nem teljesen új dolog, mind a felhasználói fiókkal való belépés, mind pedig az ott tárolt bankkártya-adatokkal történő fizetés működő funkció volt már egy ideje, noha csak külön-külön: az újdonság tulajdonképp az összekapcsolásban és a tetszetős névben és weboldalban rejlik.
A szolgáltatás lényege a következő: az önálló, Amazon-birodalomba nem szükségképpen integrált webáruházak felszerelnek az áruházukba egy gombot, amellyel a náluk történő fizetéseket azonnal össze lehet kötni a vásárlók Amazon fiókjával. Onnan átvehetők a szállítási és számlázási adatok és a bankkártya száma is. Ez a felhasználók számára nagyon kényelmes megoldás, nem kell újabb meg újabb obskúrus weboldalakon újabb meg újabb belépési neveket és jelszavakat megjegyezniük, ráadásul nem kell aggódniuk, hogy az adataik illetéktelen kezekbe kerülnek, ami online vásárlásnál mindig kockázatot jelent.
És mit kap ebből a szolgáltató, aki beépíti a webáruházába a Nagy Sárga Gombot? Nagyjából kétszázmillió potenciális vásárlót, akiknek már nem kell regisztrálniuk, másrészt a fizetés nagyfokú biztosítottságát, részletesen személyre szabható csomagokat, widgetek és plug-inek széles választékát, és mindezt havidíj és mindenféle titkos költségek nélkül. Egyesegyedül a ténylegesen megtörtént vásárlások után kell 2,9% részesedést fizetni az Amazonnak.
Ez már csak egyetlen kérdést hagy megválaszolatlanul: mindez miért jó az Amazonnak? Egyrészt minden fizetés után bevételt kapnak, másrészt pedig bőséges adathoz jutnak, az eddiginél sokkal részletesebben a regisztrált vevőik vásárlási szokásairól, érdeklődési köréről és preferenciájáról - no és persze betekintést nyerhetnek az esetleges vetélytárs webáruházak forgalmi adataiba is. Ez utóbbit, igaz, csak akkor, hogyha a vetélytársak hajlandók lesznek szerződésre lépni velük.
A Huffington Post újságírója, Adriana Dunn azon melegében ki is próbálta a lehetőséget, a tapasztalatai pozitívak, és már csak arra vár, hogy kissé több helyen is működésbe lépjen. Erre mutatkozik is esély: a Zappos.com például arról számolt be, hogy a funkció életbe léptetése óta az új vásárlók 40%-a már Amazonon keresztül regisztrál és fizet, de hasonló pozitív tapasztalatokról tudunk más áruházaknál is, mint például a Gogo vagy a Woot.
Forrás
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése