keresés
2013. október 13., vasárnap
A véghatáridő után - még mindig nem fut a FUTÁR rendszer
A FUTÁR, vagyis a Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer a BKK digitális utastájékoztatási projektje, ami már évek óta várat magára. Lényege, hogy a járművekbe szerelt GPS-technológia segítségével nem csupán a forgalomirányító diszpécserek tudhatják, hogy mennyit kell még várakoznunk a következő járat érkezéséig, hanem mi, a megállóban ácsorgó utasok is.
Az eredeti elképzelések már jócskán átalakultak, változott az alvállalkozó, a járműfedélzeti egység, az alapszoftver, a kijelzők. A rendszernek, ha beindul, olyan előnye lesz az utasok számára, hogy jobban tervezhetővé válik a közlekedés, a központi tervezésnek köszönhetően rövidülhet a járművek utazási ideje, ami megtakarítást jelent az üzemeltetőnek és a szolgáltatónak.
A projekt átadásának harmadszorra elhalasztott véghatárideje szeptember 20 volt. Mára legalább lekerültek a kijelzőkről az azokat óvó fekete zsákok, és felkerült a beharangozó szöveg, hogy kedves utasokként legyünk türelmesek, hiszen hamarosan a járatokkal kapcsolatos információkat olvashatunk rajtuk.
A beindításnak azonban még három feltétele van. Elsősorban a rendszerrel felszerelt járművek próbafutása, az eszközök pontos összehangolása, valamint a rendszer-működtető szoftver ellenőrzése. Ezek elvégzésére úgy tűnik, még várni kell, így a beindítás dátuma is rejtély.
Forrás
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése