A Nokia volt vezérigazgatója (Jarmo Ollila) szerint lehettek volna előrelátóbbak a fogyasztók igényeivel kapcsolatban.
Olilla 1985-ben csatlakozott a finn céghez, majd később 14 évig volt vezérigazgatója. 2006-ban mondott le, amikor a Nokia piaci részesedése 41% volt, de azóta is tagja az igazgatótanácsnak.
A volt vezér kifejtette, hogy igaz, hogy az ő vezetése alatt vált a Nokia a világ vezető mobiltelefon gyártójává, de egy idő után a szoftverek fejlesztésével lemaradtak.
Nemrégiben jelent meg Ollila regénye "Egy lehetetlen siker" címmel, ami a Nokia történetét foglalja magában. Ebben olvashatunk azokról a tényezőkről, amik miatt a Nokia 2001 után egyre inkább vesztett vezető szerepéből. Ezek közül példaként említhető az okostelefonok kihívása, illetve az olcsó ázsiai cégek dömpingje.
Szintén érdekesség, hogy a volt vezérigazgató szerint direkt keresztbe tettek nekik az amerikai hálózati szolgáltatók, mondván, hogy túl nagy a Nokia 20%-os részesedése, mert nincs kereslet a 300 dollárnál drágább telefonokra. Ezzel szemben az Apple épp egy 600 dolláros telefonon dolgozott. Emellett elismeri, hogy az amerikai cég valami telesen újat alkotott, és az iPhone-nal abszolút új felhasználói élményeket nyújtottak a felhasználóknak.
Forrás
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése