keresés
2013. október 4., péntek
Közösségi vásárlás Magyarországon
Az elmúlt években több közösségi vásárlós oldal is útjára indult Magyarországon, természetesen külföldi minták alapján. Piackeresésük a mai napig sikerrel folytatódik. Ez azért is érdekes, mert az internetes- és csoportos vásárlás talán még mindig nem élvezi hazánkban azt a bizalmat, amit más országokban megkapott. Nem is csoda, hiszen sokan idegenkednek az online vásárlás technikai oldalától. Úgy vélik itthon még nem elég megbízható az online fizetés, félnek, hogy adataik esetleg rossz kezekbe kerülhetnek.Az elégedetlenkedőket azonban igyekeznek megnyugtatni, ami meglátszik az online vásárlás egyre nagyobb népszerűségén.
A hazai közösségi vásárlás alapjául a Groupon szolgált, ami már huszonkét ország száznegyven városában kínál kedvezményeket. A rendszerük lényege, hogy különböző szolgáltatócégektől több, mint 50%-os kedvezményeket alkudnak ki, hogy ezért egy bizonyos létszámú vevőkört biztosítson viszonzásul.
A közösségi vásárlásban is a méret a lényeg, a kedvezmény mérete. Ez ugyanis növeli a vásárlási hajlandóságot. De befolyásoló tényező még a a hazai vásárlók körében a szolgáltatás ismertsége vagy a kellően vonzó ár. Jellemzően az éttermi ajánlatok, a szépségápolás és egyéb szabadidős tevékenységek esetében népszerű az online "kuponozás".
Az ilyen módon itthon legtöbbet vásárolók a 25-40 év közötti, stabil munkahellyel és egzisztenciával rendelkező, budapesti nők. Ami nem is csoda, ha az ajánlatok nagy része Budapestre korlátozódik, és csak néhány vidéki nagyvárosra vonatkozóan találunk még kedvezményeket.
A vásárlók a közösségi platformokról, blogokról, fórumokról találnak rá az oldalakra, leginkább barátaik ajánlására. Az információkat az aktuális ajánlatokról többféleképpen is hozzáférhetővé teszik. Ezek érkezhetnek e-mailben, ha regisztrált tagok vagyunk, vagy értesülhetünk azokról a Facebookon, Twitteren is. Rohanó világunkban azonban mindig a friss az új ajánlatok keltik fel érdeklődésünket, így a közösségi vásárlással foglalkozó oldalak már napi szinten bombázhatnak bennünket ajánlataikkal.
Néhány példa a közösségi vásárlói szájtokra hazánkban: Bónusz Brigád, Veddvelem, Kupon Világ, Napi Tipp
Forrás
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése