Az amerikai társadalmi kultúrában kiemelt szerepe van az adakozásnak. Számos munkáltató hajlandó például a dolgozói jótékonysági felajánlásait megduplázni, és sokféle adókedvezmény is igénybe vehető, ha az ember nagy összeggel támogat alapítványokat és segélyszervezeteket.
Az adakozókedv karácsony körül amúgy is mindig radikálisan megemelkedik: ezt a tendenciát lovagolja meg az Amazon új kezdeményezése a Smile program. A koncepció egyszerű: ha az ember a Mosolygós aloldalon keresztül lép be a már meglévő felhasználói fiókjával, akkor azonnal szembesül a lehetőséggel, hogy válasszon közel egymillió jótékonysági szervezet, alapítvány és más non-profit kezdeményezés közül, amelyet minden további vásárlása értékének 0,5%-ával támogat a jövőben.
A cég hivatalos sajtóközleménye külön felhívja a figyelmet egynéhány kiemelt szervezetre, például a St. Jude Gyermekkórház onkológiai kutatólaborára és a fejlődő országok ivóvíz-ellátását kiépítő charity: waterre. Technikailag az adományokat az Amazon újonnan létrehozott segélyalapja fogja továbbítani, felső összeghatárt pedig nem szabnak: ha valaki egyszer vásárol, ugyanúgy rendelkezhet a költése fél százalékáról, mint az, aki minden nap vesz valamit.
A Smile programon keresztül néhány kivételtől eltekintve - ilyen a periodikumok előfizetésének megújítása és pillanatnyilag a digitális tartalmak, az mp3-ak és az e-bookok vásárlása is - az Amazon szinte valamennyi terméke elérhető. Rob Abdul e-piaci elemző szerint ezzel a lépéssel a kereskedőóriás a társadalmi pozitív megítélését szeretné megerősíteni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése