A közösségi média nem csak az ismerősök közti kapcsolattartás kialakítását és a posztolásokat tette lehetővé -vagyis azt, hogy minden számunkra fontos dolgot egyfajta mikroblogként nyilvánosságra hozunk-, hanem az online marketing létrejöttének elősegítését is. Vajon hogyan is érdemes hirdetni a közösségi médiában? A következőkben erről olvashatunk.
Targetálás avagy a hirdetések testreszabása
Elsőként le kell szögezni, hogy a Facebook-os hirdetések többféle módon alkalmazhatók: online közönség növelésére, eladásra, hírlevél feliratkoztatásra vagy akár a felhasználók nagyobb elköteleződésének kialakítására is. Ezekhez viszont meg kell találni a megfelelő célközönséget és hozzájuk kell alakítani a marketing-stratégiánkat. Itt lép képbe a hirdetések targetálása. Ilyenkor a hirdető beállíthatja a megfelelő korcsoportot, nemet de akár országot is, azonban mindegyik csoportnál előfordulhat az, hogy más-más call to action szöveggel kel hirdetni. De a felhasználókat megcélozhatjuk akár az érdeklődési körük alapján is, aszerint, hogy mit osztanak meg saját idővonalukon.
Egy jó hirdetés ismérvei
Egy hirdetésnek viszont nem csak relevánsnak hanem sikeresnek is kell lennie a hirdető marketinges szempontjai szerint. Újvári Mária, marketingtanácsadó szerint az alábbi faktorok betartásával lesz egy hirdetés sikeres:
- Legyen a hirdetésnek egy fő fókuszpontja! (Tehát ne próbáljunk mindent egybe összezsúfolni.)
- Válasszunk jó minőségű, feltűnő képet!
- Tükrözze a hirdetés a márka pozícionálását, legyen összhangban vele!
- Használjuk a humort, mint érzelmi elemet (ahol lehetséges)!
- Legyen megfelelő a landing page! (jó helyre vezessen az adott reklám).
Mi a helyzet azonban az 'adblocker' programokkal?
Az online reklámok megjelenésével egyidejűleg megjelentek az adblockerek is. Ezek a programok viszont akár tönkre is tehetik a jól felépített online marketingünket. Ez komoly problémát okoz mind az online reklámokból élő cégeknek, mind a feltörekvő, megélhetési szándékból alkotó és a hobbiból író bloggereknek is. Ezt a problémát többféleképpen orvosolhatjuk: jobb, relevánsabb hirdetéseket hozunk létre; fizetünk az adott szolgáltatónak hogy ne blokkolják a hirdetéseinket, stb. Utóbbit kevesen választják ezért fontos tehát az, hogy hirdetésünk releváns legyen.
Mit tehetnek a felhasználók a Facebookon megjelenő reklámokkal?
A fentiekkel összhangban már a felhasználónak is van lehetősége a reklámok targetálására, csak itt nem a megfelelő célcsoport megtalálását hanem a számunkra megfelelő hirdetések megtalálását tekintjük elsődleges célnak. Az egyik legnagyobb közösségi hálón már lehetőségünk van a hirdetések véleményezésére és kiválasztására így csak olyan reklámokat látunk amelyeket érdeklődési körünk szerint kiválasztottunk (bár itt is felmerül a hiba lehetősége).
Források:
Nem tudjuk kikerülni a reklámokat a Facebookon (Piac&Profit.hu, 2016.08.05.)
Hogyan hirdessek Facebookon (sikermarketing.hu, Újvári Mária, 2016.03.14.)
15 lehetőség a targetálásra (besocial.hu, Forgács Mariann, 2012,06.29.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése