“Az emberek gyakran nem tudják, hogy mit akarnak, amíg meg nem mutatod nekik.” Steve Jobs, az Apple társalapítója
“Ha szereted, amit csinálsz, és meg akarsz tenni mindent ennek érdekében, elérhetővé válik. És megéri majd minden egyes perc, amit egyedül töltesz éjszaka azzal, hogy azon gondolkodsz, mit szeretnél építeni vagy kitalálni.” Steve Wozniak, az Apple társalapítója
-Almát vegyenek! Szép, piros az almám!
Ha beírjuk az egyes hírszolgáltató oldalak keresőjébe az apple szót, azt látjuk, hogy mindennap minimum kétszer tesznek közzé olyan írást, amiben az Apple szolgáltatja a fő témát, vagy csak említés szintjén, de megjelenik a vállalat. Jelen van életünkben, akár akarunk róla tudni, akár nem.
Az Apple nem csak egy 80.000 embert foglalkoztató cég, elektronika, technika és dollár milliárdok. Az Apple fogalom, pozíció, üzenet, hangulat, egy érzés. Az Apple önző, a beszállítói munkavállalói jogokat szőnyeg alá söprő óriás, amely bálványimádásra hajlamosít minket. Minden egyben.
-Tessék az almát! Almát vegyenek! Van narancsom is!
Az életünk minden területén megjelenő technika és annak kiaknázása nemcsak az Apple sajátja. A világ nagy technológiai vállalatai, az úgynevezett Big Tech információtechnológiai multik (Apple, Alphabet, Facebook, Amazon) arra törekednek, hogy jelen legyenek minden választásunknál, mindig beleakadjon a szemünk, a fülünk, a tudatunk és a tudatalattink. Nem mellesleg (nem csak) ennek köszönhetően, 38 évnyi tőzsdei jelenlét nyomán az Apple volt az első olyan vállalat, amelynek cégértéke elérte az ezer milliárd dollárt , amivel történelmet írt a New York-i tőzsdén; egy hónappal később az Amazon is elérte ezt a piaci értéket (nekik ehhez 21 év kellett).
-Egy alma és egy körte beszélget, moderál: egy fürt szőlő (részletek)
Mi jut eszedbe, amikor meghallod azt a szót, hogy Apple? A minőség, az esztétikum, a biztonság és hogy … kell. Akarom. A része akarok lenni. Drágaság, státuszszimbólum, XXI. század populizmusa, menőség, fogyasztói társadalom, marketing. … Mindig az volt a fejemben, hogy ez olyan drága luxus cikk, ami nem az én világom. Nem fogok olyan helyzetbe kerülni soha, hogy én csak úgy vehessek egy iPhone-t magamnak. Az se volt annyira szimpatikus, hogy ez egy külön, zárt világ, nem tetszett, hogy csak önmagával kompatibilis. Ez mostanra megfordult és azt mondom, hogy ez jó és nem bánom és cserébe kaptam egy csomó olyan dolgot, amit az Androidtól meg nem. (…) Az első iPhone felhasználó, akit megismertem, nagyon szimpatikus volt. Közelebb hozta az egészet hozzám. Akkor kezdtem el az egészet figyelni.
(…)
Mi a helyzet Steve Jobs-szal? Nem is tudom… Nekem az ilyen Steve Jobs meg Bill Gates, tökre távoli embernek tűnnek. Semmilyen érzelmi hatást nem vált ki belőlem. Steve Jobs egy okos, ügyes ember volt, jó marketingesei voltak, jól felépítette a brandet, ennyi. De lehet, hogy csak azért, mert nem érdekel annyira a technika világa. Valószínűleg, ha technika őrült lennék, akkor Jobsot egy géniusznak látnám. De mivel annyira nem érdekel, úgy vagyok vele, hogy egy ügyes ember volt, feltalált valamit a mérnökeivel együtt és jól befutottak. Igen, azt olvastam, hogy azt mondták róla, hogy ő már az előtt kitalálta, hogy mire van szükségük az embereknek, mielőtt ők tudták volna. Olyan igényt szolgálnak ki, pontosan, amiről még nem is gondolod, hogy kell. Észre se veszed. Az, amit az Apple csinált a 3-as telefonnal kezdve, az a világon nem volt. Amit most a Huawei csinál, meg a Samsung csinál (…) leutánoztak két generációval ezelőtti Apple telefonokat. (…) Ezek az emberek ezért különlegesek, baromi okosak, különös érzékük van nem csak a technikához, hanem ahhoz is, hogy egy világtrendet vigyenek, amivel megkönnyítik az életet.
(...)
(…)
Szerintem ezzel nem számoltak, hogy a konkurencia az nagyon durván el kezd majd (…) loholni velük. Most már nincs olyan érzésed talán, hogy én ettől annyira többet kapok, mint amattól, mert durván beérték őket.
(A teljes beszélgetés meghallgatható a konyhánkban.)
Jó jó, igazából nem így néz ki :)
-Csókolom, egy kilót kérek!

Igazán nincs különbség a gyümölcsök között. Valamelyiknek a cukortartalma magasabb, a másikkal a bevitt kalóriákat növeljük jobban. A kiegyensúlyozott és változatos étrendhez viszont elengedhetetlenek. Így lesz változatos az életünk is.
(A teljes beszélgetés meghallgatható a konyhánkban.)
Jó jó, igazából nem így néz ki :)
-Csókolom, egy kilót kérek!
Igazán nincs különbség a gyümölcsök között. Valamelyiknek a cukortartalma magasabb, a másikkal a bevitt kalóriákat növeljük jobban. A kiegyensúlyozott és változatos étrendhez viszont elengedhetetlenek. Így lesz változatos az életünk is.
“Nem tudod egymáshoz kapcsolni a pontokat a jövőt fürkészve. A kapcsolatok csak a múltból visszanézve látszanak majd.”
“Maradj éhes, maradj bolond!”
Részletek Steve Jobs 2005-ös stanfordi beszédéből
Forrás: Alapvető adatok a wikipédiáról
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése