keresés

2018. december 9., vasárnap

Office a weben

Az online elérhető office alkalmazások előnye, hogy ingyenesek és akár egy időben többen is szerkeszthetik a dokumentumokat. Ilyen például az Office Online, a Google Dokumentumok és a Zoho Office Suit.

 Office Online

Az Office Online (2014 előtt Office Web Apps) ötlete 2008 környékén vetődött fel, ekkor már több konkurens cég terméke a piacon volt. A végleges termék 2010-re készült el, de azóta többször javítottak rajta. Az Office Online használatához egy Microsoft fiók szükséges.



Az Office Online a Microsoft kiválasztott programjait szolgáltatja: Word, Excel, PowerPoint, OneNote. 2014-ben csatlakozott még az Outlook.com, People, Calendar és a OneDrive.

Azok, akik megszokták a számítógépes program kinézetét, örülhetnek, a kezelőfelület szinte teljesen megegyezik. Konvertáláskor megőrzi az eredeti formázásokat és képes kezelni ha egyszerre többen szerkesztenek egy dokumentumot.



“A funkcionalitás gazdagságában ugyan messze került az asztali változattól, de a mindennapi feladatok elvégzésére ideális lesz.” írta még a megjelenéskor a HWSW.

Különbségek:

Az online és a számítógépes alkalmazás változatok között akadnak különbségek. A Word-ből például hiányoznak a Hivatkozások és a Levelezés fülek A margókat nem lehet módosítani, cellákat pedig csak az előre meghatározott paletta alapján lehet színezni. A PowerPoint-ból pedig ki kell hagyni a videókat és a hangokat, ugyanis az online alkalmazásba ezeket nem lehet beleszúrni. 

OneDrive:

A fájlok a OneDrive-ban tárolódnak el, ami támogatja a lokális és online mentést is. Vagyis a dokumentumokat egyszerre el lehet menteni az interneten és a számítógépen is. Továbbá a OneDrive rendelkezik egy olyan funkcióval, hogy képes megőrizni a fájlok korábbi verzióit, így egy véletlen felülírás esetén sem kell kétségbeesni. Ingyenesen 5 GB tárhely jár mindenkinek, amit egy Office 365 előfizetéssel akár 1 TB-ig is lehet bővíteni.



Google:

A Google Dokumentumok 2006-ban kezdte pályafutását. Képes kezelni egyszerre több felhasználót és színessel ki is emeli azt a részt, amit mások szerkesztenek. Egy chat segít a gyors információ cserében. A kezelőfelülete egyszerű, de kevesebb formázásra van lehetőség, mint az Office Online esetében.




A Google Drive 2012-ben kezdte meg működését. A fájlok tárolását, szinkronizálását, szerkesztését és megosztását tette lehetővé. Egy Google fiókkal elérhetjük a Dokumentumokat,a Táblázatokat, Űrlapokat, Rajzokat, stb. A OneDrive-val szemben előnye, hogy 15 GB tárhelyet kapunk ingyen, ami előfizetéssel akár 30 TB-ig is kiterjeszthető.



Zoho:

A Zoho 2005-ben jelent meg, 2011 óta pedig az irodai csomagja több, mint húsz különböző webalkalmazást szolgáltat. A szerkesztő, naptár, levelező szolgáltatások mellett tesztkészítő, számlázó modul is található.  Egy felhasználónak egy GB-nyi tárhely és mellé szinte mindegyik modul ingyen jár. 
A Google szolgáltatásaihoz hasonlóan  lehet egymással kommunikálni egy chat felület segítségével.



Mindhárom webes alkalmazásnak van telefonos és táblagépes applikációja, így ezekről az eszközökről is könnyen lehet folytatni a munkát.



Linkek:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése