Az online elérhető office alkalmazások előnye,
hogy ingyenesek és akár egy időben többen is szerkeszthetik a dokumentumokat. Ilyen például az Office Online, a Google Dokumentumok és a Zoho Office Suit.
Az Office Online (2014 előtt Office Web Apps) ötlete 2008
környékén vetődött fel, ekkor már több konkurens cég terméke a piacon volt. A
végleges termék 2010-re készült el, de azóta többször javítottak rajta. Az
Office Online használatához egy Microsoft fiók szükséges.
Az Office Online a Microsoft kiválasztott programjait szolgáltatja: Word, Excel, PowerPoint, OneNote. 2014-ben csatlakozott még az Outlook.com, People, Calendar és a OneDrive.
Azok, akik megszokták a számítógépes program kinézetét,
örülhetnek, a kezelőfelület szinte teljesen megegyezik. Konvertáláskor megőrzi az eredeti formázásokat és képes kezelni ha egyszerre többen szerkesztenek egy dokumentumot.
“A funkcionalitás gazdagságában ugyan messze került az asztali változattól, de a mindennapi feladatok elvégzésére ideális lesz.” írta még a megjelenéskor a HWSW.
Különbségek:
Az online és a számítógépes alkalmazás változatok között akadnak különbségek. A Word-ből például hiányoznak a Hivatkozások és a Levelezés fülek A margókat nem lehet módosítani, cellákat pedig csak az előre meghatározott paletta alapján lehet színezni. A PowerPoint-ból pedig ki kell hagyni a videókat és a hangokat, ugyanis az online alkalmazásba ezeket nem lehet beleszúrni.
OneDrive:
A fájlok a OneDrive-ban tárolódnak el, ami
támogatja a lokális és online mentést is. Vagyis a dokumentumokat egyszerre el
lehet menteni az interneten és a számítógépen is. Továbbá a OneDrive
rendelkezik egy olyan funkcióval, hogy képes megőrizni a fájlok korábbi
verzióit, így egy véletlen felülírás esetén sem kell kétségbeesni. Ingyenesen 5
GB tárhely jár mindenkinek, amit egy Office 365 előfizetéssel akár 1 TB-ig is
lehet bővíteni.
A Google Dokumentumok 2006-ban kezdte pályafutását. Képes kezelni egyszerre több felhasználót és színessel ki is emeli azt a részt, amit mások szerkesztenek. Egy chat segít a gyors információ cserében. A kezelőfelülete egyszerű, de kevesebb formázásra van lehetőség, mint az Office Online esetében.
A Zoho 2005-ben jelent meg, 2011 óta pedig az irodai csomagja több, mint húsz különböző webalkalmazást szolgáltat. A szerkesztő, naptár, levelező szolgáltatások mellett tesztkészítő, számlázó modul is található. Egy felhasználónak egy GB-nyi tárhely és mellé szinte mindegyik modul ingyen jár.
A Google szolgáltatásaihoz hasonlóan lehet egymással kommunikálni egy chat felület segítségével.
Mindhárom webes alkalmazásnak van telefonos és táblagépes
applikációja, így ezekről az eszközökről is könnyen lehet folytatni a munkát.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése