Valóban fejlődést jelent a technológiai újítások bevezetése?
Susan J. Winter, a Marylandi Egyetem professzora azt tanulmányozza, hogy egyeztnek-e a lakossággal egy új technológia bevezetése esetén. A kutatásából kiderül, hogy nem szempont az emberek véleménye újítás kapcsán.
A cikk egy Nyugat-Baltimore-i példán keresztül szemlélteti, hogy bizony nem mindig jó döntés ráerőltetni az új technológiát a lakosságra. Főleg a megkérdezésük nélkül.
Az itt közlekedő önvezető buszok üzembe helyezésekor a forgalom hatékonysága és a költségcsökkentés meghatározó szerepet játszottak.
A helyiek ellenzik az autonóm buszokat. A sztereotípiákkal ellentétben, nem a technikaellenességük miatt, hanem azért, mert a buszsofőr egy régi, megbecsült szakma. Sokan munkahelyüket féltik. Illetve úgy érzik, ha nincs hivatalos személy a járművön, akkor elszaporodhatnak a bűnestek. A vezető nélküli buszok helyett, inkább ingyenes-WLAN szolgáltatást szeretnének a járatokon a hosszú utazással eltöltött idő hasznosabb, kényelmesebb eltöltéséhez.
A másik oldalon ott vannak a gyártók, a vállalatok, akik inkább a gazdasági szempontokat, a részvényeseiket helyezik előtérbe a lakosok igényei helyett. Ezért, ha egy város egy technológiát megvásárol, előtte meg kell kérdezni a lakosságot, beleértve, a krónikus betegeket, mozgáskorlátozottakat, kisgyerekeseket is. Szélesebb körű kommunikációval az elfogadás is javulhat.
Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a technológia csak egy eszköz a cél eléréséhez.
Forrás:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése