A közösségi média és az önbecsülés viszonya
Egy brit kutatás rávilágított arra, hogy a megkérdezett tinédzser és fiatal felnőtt korú nők félnek a közösségi oldalakon publikált fotóikra kapott reakcióktól. A felmérésből kiderült, hogy minél több szűrőt használnak a képeikhez, nemhogy jobban, rosszabbul érzik magukat, mert félnek attól, hogy személyes találkozás alkalmával csalódik a másik fél.
Több megkérdezett - köztük modell is- szintén abbéli aggodalmának adott hangot, hogy a közösségi média nyomásának engedve az agyonfilterezett fotók ártalmas hatással vannak azokra a lányokra, akik ezektől a képektől várnak önigazolást. A cikk rámutat arra, hogy az influenszer kultúrának igenis nagy felelőssége van a mai fiatal generáció mentális fejlődésben.
Tehát továbbra is külcsín fontosságát hangsúlyozó közösségi médiának bedőlő, és az általuk közvetített normákat vakon követő felhasználók tálcán kínálják magukat a szolgáltatóknak. Míg vannak a tudatosabb felhasználók, akik ráébredtek arra, hogy van döntési lehetőségük, nem kell a lehetetlennek IS megfelelni. Összeegyeztethető a valódi és a virtuális énünk.
"A felhasználó csak egy digitális haszonállat?"
Az egyén és a digitális világ viszonya épp fordítottja annak, amit az egyszeri felhasználó gondol. Be kell látnunk, hogy a digitális lábnyomunk akkorára nőtt, hogy önszántunkból adjuk ki identitásunkat a szolgáltatóknak. Minden egyes klikkeléssel egyre több és több infót tud meg rólunk a Google, ezzel visszaélésekre adhatunk lehetőséget.

Ezért nagyon fontos az európai adatvédelmi rendelet, mely kontrollálhatja a féktelen adatgyűjtést. Ezt követően pedig a jogsértések felderítése következhet.
Források:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése