A YouTube a jövőben is elérhető lesz mind ingyenes, mind reklámokkal finanszírozott változatban, de a videomegosztó platform igyekszik előkészíteni a tervezett fizetős szolgáltatását. A szolgáltatás még ebben a hónapban elindulhat és havonta 10 dollárba kerülhet. Az előfizetőknek lehetőségük lesz nem csupán a videók szabadon való letöltésére, hanem a felvételek offline üzemmódban való megtekintésére is, akár az okostelefonjaikon vagy a táblagépeiken. amarosan megállapodhat velük a CBS és a Comcasthoz tartozó NBC Universal. Az előfizetési díjakból befolyó összegeket a YouTube és a zenei klipeket kínáló partnerei elosztanák egymás között, a nettó bevételek 55 százalékát kaphatják a partnerek
Nagyszabású rendezvényen jelentette be a Google legújabb mobiljait, a legújabb Androidot, a Marshmallowt, és a Chromecast új modelljeit.
A fejlett piacokon egyre kevésbé ragaszkodnak az emberek a megszokott műsorrendekhez, egyre többen keresnek maguknak tartalmat a video on demand szolgáltatóknál, vagy a neten keresztül, és nem akkor néznek valamit, amikor a csatornák adják, hanem amikor megkívánják. Ez határozottan csökkenti a fizetős tévétársaságok előfizetési bevételeit, csökken a nézettség is, így a hirdetési bevételek apadása miatt eléri a többi tévétársaságot is. Az új szereplők minden szempontból konkurenciát jelentenek a tévétársaságoknak. A tartalom előállítókért, műsorok, sorozatok gyártóiért folytatott versenyben alaposan fölverik az árakat, saját gyártású sorozataikkal és produkcióikkal pedig versenytársként jelennek meg a nézettségért folytatott küzdelemben is.
This is social, it’s real-time, and it’s available anywhere I want it. Soon enough, YouTube’s technology will allow creators to add commercial breaks. It feels a lot like the future of TV.
A Spotify nálunk egy szűk rétegen kívül senkinek nem mond semmit. Az HBO-nál a Go egy kifejezetten mainstream történet. Ráadásul, észlelve azt, hogy a video-on-demand felhasználás mennyire gyerekcipőben jár Magyarországon, mi is azt gondoltuk, hogy egyelőre nem érdemes itt külön termékként piacra dobni, mert az előfizetők többsége nem tudja, hogy mit kap ezért cserébe. Nem fogyasztott még így tartalmat soha.
öt év múlva 50 milliárd kütyü lóg majd a neten, ebből 15 milliárd olyan eszköz lesz, aminek videólejátszás az egyik fő funkciója. Őrületes digitális függőségre készülhetünk tehát, exponenciálisan nő majd a netéhségünk, és akkor még csak az egyszeri júzerről beszéltünk, pedig nagyvállalati igények is vannak bőven ezen a téren (például az autógyártók az okosautóikkal). Végül oda jutunk, mint a tavalyi EBIF-en: networked society, azaz a netre kötött társadalom okosvárosokkal
Google has built a worthy competitor to the Roku 3, Apple TV, and Amazon Fire TV. The Nexus Player is the most aesthetically pleasing streaming device available, both physically and in the user interface. It has mirroring technology in Google Cast that is only second to AirPlay on the Apple TV. The excellent voice search outpaces the voice search on the Fire TV. The only glaring issue with the Nexus Player is content, and thankfully, that's usually the easiest to address. If Google can get partners like CBS (Showtime Anytime), Disney (WatchESPN, WATCH Disney), and HBO (HBO GO and MAX GO) on board, it could challenge the Roku 3 for the best streaming box on the market.
Index - Kultúr - Netre vonul az HBO index.hu
valószínűleg a befektetők nyomására dönthetett most úgy, hogy megpróbálnak még több pénzt kipréselni az HBO-ból. A lépéssel ráadásul azzal is kezdenek valamit, hogy a Netflix egyre népszerűbb, és 50 millió előfizetőjével idén lenyomhatja az HBO-t bevételben. Plelpler szerint nagyjából 10 millió olyan lehetséges fogyasztó lehet, aki fizetne az HBO-ért, ha más csatornákra nem kell előfizetnie egy kábeltévés csomag formájában. A buktató viszont az lehet, hogy a cégre könnyen berághatnak a kábeltévés szolgáltatók, akikkel viszont azért még a netre vonulás mellett szeretnének együttműködni.
google today announced its first Android TV device will be the Nexus Player, a set-top streaming box made in partnership with Asus.
Webisztán blog.hu
Azt már eddig is tudtuk, hogy a Netflix Európában terjeszkedik, csak az nem látszott eddig biztosnak, hogy a közeljövőben tényleg elérnek-e Magyarországig. Annyit lehet hivatalosan tudni, hogy szeptember közepén Németországban, Franciaországban is elindultak. És soron következik Ausztria, Belgium, Luxemburg és Svájc. Nos, ebben az álláshirdetésükben nyelvspecialistákat keresnek. És a felsorolt nyelvek között ott szerepel az olasz, a lengyel és a magyar is. Azt gondolom, hogy ezalapján 99 százalékos biztonsággal állíthatjuk, hogy a közeljövőben tényleg elérhető lesz a Netflix a .hu domain alatt.
A francia piac persze nem örült a Netflix érkezésének, a kábelszolgáltatók kerek perec nemet mondtak nekik, amikor a már meglévő médiaboxokon keresztül szerették volna terjeszteni a szolgáltatást. Aki Franciaországban a szolgáltatásra előfizet, kénytelen lesz beszerezni egy újabb médiaboxot, egy Apple TV-t vagy egy Android-eszközt, amin futtatni tudja a tartalmat, de a modern okostévék nagy többségét már felszerelték olyan applikácóval, ami ezt lehetővé teszi. Legvégső esetben pedig ott a számítógép és a böngésző, amiből bármikor és bárhol elérhető a kontent.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése