keresés

2015. október 17., szombat

"Világpiac"

Közösségi oldal, online újság vagy webáruház? Posztnak álcázott reklám, hirdetés vagy online katalógus?A Facebook egyre több felhasználót vonz és egyre több funkcióval rendelkezik. Következő összeállításunkban annak jártunk utána, kik hogyan hirdetnek a legnagyobb közösségi oldalon.


Több felhasználó, több hirdetés
A Facebook mára már mindennapjaink részévé vált. A közösségi média első számú színterének több mint 1,5 milliárd felhasználója van, és naponta több mint egymilliárd ember nyitja meg az oldalt. Valóságos Kánaán ez a reklámszakembereknek: a történelem során eddig még sosem juthatott el ilyen sok emberhez egyszerre az információ.
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy bejegyzéseinket ismerőseinknek/oldalunk kedvelőinek csak töredéke, mintegy 35%-a láthatja.
Forrás: Charon Institute

Ezt a 35%-ot viszont nagyobb valószínűséggel érdekelheti a mondandónk, mint a maradék 65%-ot, köszönhetően a Facebook sokat emlegetett, szupertitkos algoritmusának.
Mint minden vállalat, a Facebook is pénzből él: a fizetett hirdetéseket célzottan, érdeklődési körnek megfelelően csempészi be a felhasználók hírfolyamába, hogy szinte észre sem lehet venni, mi a hirdetés és mi az ismerőseink által megosztott tartalom. Ezt azonban könnyen ki lehet védeni: a hivatalos reklámokat viszonylag egyszerű letiltani, számtalan ingyenesen letölthető blokkoló program létezik.

Kerülőutak
De ki akar fizetni egy hirdetésért, amikor ugyanazt ingyen is megkaphatja? Külön iparág épült a Facebook marketingstratégia felépítésére: rengeteg tanfolyam, továbbképzés, szaktanácsadó program épít a magukat a Facebookon keresztül reklámozni óhajtó vállalkozókra. Az egyik ilyen cikknek álcázott hirdetés összefoglalva a következőt állítja:
"Ha beiratkozol a tanfolyamunkra, minden kéretlen reklámot eltávolítunk az oldaladról, a saját termékeidet pedig ingyen és bérmentve, a Facebook segítségével hirdetheted, és senki nem fogja majd letiltani".
Forrás: healthgrades.com

Persze nem csak cégek, magáneberek is hirdetnek a "nagy közösségi piactéren". Se szeri, se száma a különféle adok-veszek csoportoknak, iskolai, céges, baráti, városi, vagy teljesen nyilvános cserebere oldalaknak. Némelyek jótékonysági céllal jöttek létre, mások a kinőtt gyerekruhákra, kézzel készített csecsebecsékre, vagy épp bútorokra specializálódtak. Komoly vetélytársat jelentenek ezek a csoportok az aukciós és hirdetési oldalaknak, mint a Vatera, vagy a Jófogás.

Webáruház
Azonban a Facebook készítői szerint ez sem elég. Miután az oldal az USA-ban online újsággá (is) vált, most egy külön hirdetési részleget kezdtek tesztelni. A hirdetési hírfolyam ugyanúgy személyre szabott lenne, mint az oldal többi része, természetesen kifejezetten telefonokra és tabletekre szabott online katalógus formájában. Ha a fejlesztések Magyarországra is eljutnak, elég lesz reggel a metrón felmenni a Facebookra. Ott egy helyen olvashatjuk a leveleinket, nézhetjük a cicás vírusvideókat, az online újság részlegen elolvashatjuk az aznapi Metropol minket érdeklő cikkeit, a webáruház részlegen pedig megrendelhetjük az új babzsákfotelt ajándék macskaalommal. Csak el ne felejtsünk leszállni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése