A hagyományos társkeresési formákat egyre inkább felváltják az impulzus alapú, hirtelen döntést és kevés gondolkodást igénylő randioldalak és alkalmazások. Meglehetősen sok újkeletű flörtölős, ismerkedős, társkeresési célzatú weboldal jött létre az elmúlt 10-15 évben. Ezek az oldalak még valamennyire fontos szempontnak tartották, hogy a felhasználók belső értékeit, tartalmi elemeket is közöljenek. Majd a technika fejlődésével és az igények csökkenésével létrejött a Tinder…
Az társkeresés legmélyebb bugyra
A Tinder alkalmazás életrekeltése a fiatalság igényeinek szándékos leamortizálása volt. A koncepció teljesen egyszerű, nem kellett bonyolult bemutatkozást, kifejtett mondatokat írni magunkról, elég volt pár képet feltölteni, megjelölni a tartózkodási helyünket, illetve külső paramétereink főbb ismérveit kiválasztani a megadott lehetőségek közül. Ezt követően elkezdődhetett a kutatás életünk párja után. A keresés is hasonlóan primitív volt, a potenciális partnerek feltöltött képei jöttek velünk szembe, amit egy egyszerű jobbra vagy balra húzással értékelhettünk. Jobbra húzás esetén szimpatikusnak találtuk az illetőt, balra húzásnál kevésbé. Amennyiben az általunk jobbra húzott személy minket is jobbra húzott, létrejött az úgynevezett „match”, azaz egymásra találtunk és ettől a ponttól kezdve tudtunk csetelni egymással. Innen már csak rajtunk múlt, merre folytatódik az ismerkedés.
Facebook-Dating
A Facebook tavaly ősszel tört be a társkeresés világába, a Dating felületével, amelyre a Facebook applikáción belül lehet regisztrálni. Idén októbertől már Magyarországon és Európa számos más országában is elérhető funkció már. A Dating különlegessége, hogy nem egyszerre jelenik meg mindenki számára és pár követelménynek meg is kell felelni a belépéshez. Ilyen feltétel pl. a betöltött 18. év, a Facebook-os büntetlen előélet, illetve az alkalmazás naprakész mivolta.
A szolgáltatás a felhasználók tartózkodási helye, megadott érdeklődési köre és facebookos tevékenysége alapján ajánl majd lehetséges párokat. Az ismerőseink csak speciális esetben jelenhetnek meg a potenciális jelöltek között. Lehetőségünk van 9 ismerőst, vagy követőt „Titkos Kedvenc” címmel ellátni, amennyiben ők is így tesznek, értesítést kapunk az alkalmazástól, hogy kölcsönös titkos kedvencek lettünk. A többi rajtunk múlik.
A Dating sajtótájékoztatóján többször kiemelt információ volt, hogy a jobbra-balra húzogatás helyett, a Facebook a tettekre épít. Lájkok, kommentek, facebook és insta-sztorik, csoportok és események megjelölésével is lehetőségünk van bővíteni az adatlapunkat, így nagyobb esélyt adva a sikeres pártalálásra.
Online randizás felsőfokon
A Facebook-Dating nem félt változásokat eszközölni az eddig megszokott rapidrandis oldalakkal eltérően. Az ismerkedés eleje itt is a szokásos, kölcsönös lájkolás után indulhat a csevegés. Az első fő eltérés már itt észlelhető. A kommunikációra fenntartott csatorna nem a megszokott Facebook Messenger, hanem a Dating saját csevegőfunkciója, amelyben nagy hangsúlyt fektetnek a biztonságra.
A beszélgetés elején kizárólag a nevünket és a profilképünket látja a partner, illetve csak szöveges üzenetváltásra van lehetőség. Képet, hanganyagot, videót, linket vagy bármi mást nem tudunk küldeni és fogadni sem. Közös döntés eredményeként kezdeményezhető videóhívás, amely teljesen megfelel a pandémiás előírásoknak, mégis valamelyest közelebb hozza egymáshoz a résztvevőket. Ha bármi olyan esemény vagy attrocitás történik, amely elfogadhatatlan számunkra, vagy sérti a szabályzatot, a személy jelentésére és tiltására is van lehetőség. Drasztikusabb esetben, vagy épp célbaérés (pártalálás) esetén a regisztráció bármikor felfüggeszthető vagy törölhető.
Dating reklámok
Természetesen a Facebook-hoz köthető felületekről nem hiányozhatnak a reklámok. Óvatos nyilatkozatok szerint a Facebook-Dating használatával, a randizáshoz beállított érdeklődésünk befolyásolhatja majd például a reklámokat, amiket a közösségi oldalon látunk. Ez az információ talán egy kis bizonytalanságra ad okot, tekintve, hogy a Facebook-ot rendszeresen érik olyan vádak, hogy megsérti a felhasználóinak személyiségi jogait, adatokat tárol és használ fel, valamint nem GDPR-barát felület.
A további gyanusítgatásokat megelőzvén a Dating kapcsán a Facecbook szóvivői nem győzték hangsúlyozni, hogy a Dating semmilyen veszélyt, adatszivárogtatást vagy egyéb kellemetlen meglepetést nem okozhat a felhasználók Facebook-profiljában.
A további gyanusítgatásokat megelőzvén a Dating kapcsán a Facecbook szóvivői nem győzték hangsúlyozni, hogy a Dating semmilyen veszélyt, adatszivárogtatást vagy egyéb kellemetlen meglepetést nem okozhat a felhasználók Facebook-profiljában.
A Facebook-Dating teljes felülete és funkciója ingyenes, így nagyon vonzó lehet a felhasználók körében, így a többi társkeresőre nézve komoly konkurencia van kialakulóban. A Facebook jelenleg 2,7 milliárd regisztrációval toronymagasan potenciális egyeduralkodó lehet ezen a területen.
Forrás:
Mától startol a Facebook-Dating!
Elindult a Facebook társkereső appja
Hogyan kell a Tindert használni? A Facebbok-Dating, mint konkurencia
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése