keresés

2025. március 22., szombat

Évenkénti veszteség az "almás Netflixnél"

 Manapság számos cég foglalkozik streaming szolgáltatások üzemeltetésével, ami jól bizonyítja a filmipari termékek fogyasztásának ezen módjának a népszerűségét. Már hazánkban is számos platform áll rendelkezésünkre, legyen az nemzetközi (például Netflix vagy a Disney+), regionális vagy lokális platformok (ilyen a SkyShowtime, amely az európai piacot célozta meg; és az RTL+). A filmnézés ezen módja iránti érdeklődés még olyan nagy techóriást is bevonzott, mint az Apple-t, amely szintén rendelkezik egy ilyen szolgáltatással, Apple TV+ néven. De úgy tűnik, hogy ott is lehetnek problémáik, ami a "piszkos anyagiakat" illeti.

1 milliárdos veszteség évente

Jelentések szerint, az Apple TV+, az IT café szerint, több mint 1 millió dollárnyi veszteséget hozz az almás vállalat asztalára, ami egyben az egyetlen veszteséges szolgáltatása is. Talán nem véletlen, hogy az erre szánt költségvetést végül 2024-ben az évi, mintegy 5 milliárd dollárból (ebből jelentős összeget szántak producereknek és színészeknek) 500 millióra csökkentették. Összehasonlításként, a Netflix ebben az évben 18 milliárd dollárt költhet a tartalmaira. A problémában belejátszhat az Apple azon üzleti fogása is, melynek keretében ajándék próbaidőket adnak bizonyos csoportoknak (nemrég én is láttam, hogy az Xbox-tulajdonosok is élhettek a lehetőséggel). De problémásnak tekinthető a szolgáltatás marketingje is.

Azonban az IPhone-okról és a Mac-ekről is ismert vállalatnak van mit aprítani a tejbe streaming területen. Még az olyan konkurensek, mint a Netflix vagy a Disney, átlépték már a 100 milliós határt, addig az Apple TV+ előfizetőinek a számát 40,4 millióra lehet becsülni. Ráadásul a múlt hónapban, a Nielsen szerint, az amerikai havi streaming nézettségi arányban még az egy százalékot sem érték el. Az Apple legutóbbi eredménybeszámolójában, az SG.hu nyomán, a streamingszolgáltatás a cég bevételének 21%-át tette ki.

Az "almás Netflixről"

Az techóriás streaming szolgáltatása 2019-ben indult el, amelyre hazánkban is elő lehet fizetni. A felhasználók számára elérhető webböngészőn, bizonyos televíziókon és streaming eszközökön, Playstation és Xbox konzolokon, valamint okostelefonokon is (nemrég androidos készülékeken is elérhetővé is tették). Az új előfizetők egy egyhetes próbaidőszakot is kapnak, amely után 2790 Ft-nyi havidíjat kell fizetniük (2025. március 24-ei állapot). Az Apple TV+-t egyszerre akár öt háztartásbeli is használhatja, akik reklámmentesen, akár 4K felbontásban, élvezhetik a szolgáltatás portfólióját. A kínálatban olyan címek is megtalálhatóak, mint a Ted Lasso, A siló, vagy a mozikban is vetített Napóleon. Az Apple tartalmai 538 díjat is elnyertek (egyik filmjük például 2022-ben Oscar-díjat is lett).

Ahogyan az előbbiekben is látható volt, az Apple TV+-nál sajnos minden összejött, ami a negatívumokat illeti: évenkénti veszteség, a pénzügyi keretek drasztikus csökkentése, problémás marketing. De vajon rossznak kéne tartani ezek után a techóriás szolgáltatását? Ez csupán a mostani fejlemények, tehát nem tudni, hogy egy fényes jövő, vagy egy kudarcokkal teli időszak fog következni a számukra. Ahogyan egy, az SG.hu-n található, jelen témával foglalkozó cikkében is olvasható, például a Disney+ se lehetett meg veszteség nélkül 2024-ig. Tehát ennek a streaming szolgáltatásnak a további sorsa az Apple-től, és természetesen a fogyasztóktól fog függeni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése