Kína és az autógyártás
Kína mélyen bele ásta magát ebbe, ami az Apple-nek nem sikerült. A siker abban is megmutatkozik, hogy ezáltal a kiváló alkatrészekhez nemcsak, hogy olcsón, de gyorsan is hozzá tudott jutni. A Xiaomi mellett más járműgyártó cégek is elkezdtek profitot termelni, ilyenek például a Li Auto és Seres Group. Tehát mondhatjuk, hogy Kína ebben az intenzív versenyben nagy szerepet játszik.
Xiaomi és Huawei
A Xiaomi szórakoztatóelektronikai vállalat mellett a Huawei is ebbe az irányba terjeszkedett. Elkezdett autonóm vezetési szoftvereket készíteni. A cég összedolgozik több autógyártóval is a kinai piacon belül, mint Seres Group, BAIC, SAIC Motor vagy Chery.
A Xiaomi már régóta rivalizál az Apple-lel, sokszor hasonlítják össze a két céget egymással. Ez megmutatkozik a telefonok online árusításában, vagy éppen a Xiaomi 2011-es első telefonbemutatójával, ahol Lei Jun Steve Jobshoz hasonlóan farmert és fekete inget viselt.
Az SU7
Tavaly márciusban adták ki az SU7-et, a négyajtós szedánt. Különlegessége, hogy mesterséges intelligencia funkciókkal rendelkezik, általa pedig filmeket lehet lejátszani, segítő kezet nyújt a parkolásban, valamint a Xiaomi háztartási gépeket is programozhatják. Az ára 30 000 dollár. A Xiaomi elég sokszínű cég, mely többféle elektronikai eszközt gyárt, ezek pedig olyat tett lehetővé, amit eddig egyik cég sem. Az SU7 is más eszközökről gyűjtött információk által állapítja meg a töltési időt. Gyártása nagymértékben befolyásolja az autók piacát. Már egy év alatt is csökkentette a Porsche kínai kiszállítását, pontosan 30%-kal. Az SU7 sikere után pedig a következő termékük az SU7 ULTRA lett.
A verseny hatásai
Több másik cégre is hatással volt a verseny. A megfizethető elektromos autók egyre inkább elterjedtek a piaci szférában. Egyik tökéletes példája a BYD, amely 4 milliónál is nagyobb számú autót adott el a világ számos pontján. Ehhez képest a Xiaomi még csak Kínában árul, de már csak idő kérdése, mikor kezdik el árulni világszerte.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése