keresés

2025. március 24., hétfő

Xiaomi az Apple-el szemben

Manapság egyre több cég megpróbálkozik elektromos autók kifejlesztésével. Ide tartozik az Apple és a Xiaomi is, habár a végkimenetel nem azonos. Az Apple közel tíz évet foglalkozott ezzel az iránnyal és 10 milliárd dollárt fektetett bele, de végül mégis feladta. Ezzel szemben a Xiaomi rövidebb idő alatt (mindösszesen 3 év) kiadta első elektromos autóját, majd 135 000 járművet adott ki tavaly. Ez a szám magában igen eredményes, viszont erre az évre célul a dupláját tervezik.

Kína és az autógyártás

Kína mélyen bele ásta magát ebbe, ami az Apple-nek nem sikerült. A siker abban is megmutatkozik, hogy ezáltal a kiváló alkatrészekhez nemcsak, hogy olcsón, de gyorsan is hozzá tudott jutni. A Xiaomi mellett más járműgyártó cégek is elkezdtek profitot termelni, ilyenek például a Li Auto és Seres Group. Tehát mondhatjuk, hogy Kína ebben az intenzív versenyben nagy szerepet játszik.

Xiaomi és Huawei

A Xiaomi szórakoztatóelektronikai vállalat mellett a Huawei is ebbe az irányba terjeszkedett. Elkezdett autonóm vezetési szoftvereket készíteni. A cég összedolgozik több autógyártóval is a kinai piacon belül, mint Seres Group, BAIC, SAIC Motor vagy Chery. 

A Xiaomi már régóta rivalizál az Apple-lel, sokszor hasonlítják össze a két céget egymással. Ez megmutatkozik a telefonok online árusításában, vagy éppen a Xiaomi 2011-es első telefonbemutatójával, ahol Lei Jun Steve Jobshoz hasonlóan farmert és fekete inget viselt.

Az SU7

Tavaly márciusban adták ki az SU7-et, a négyajtós szedánt. Különlegessége, hogy mesterséges intelligencia funkciókkal rendelkezik, általa pedig filmeket lehet lejátszani, segítő kezet nyújt a parkolásban, valamint a Xiaomi háztartási gépeket is programozhatják. Az ára 30 000 dollár. A Xiaomi elég sokszínű cég, mely többféle elektronikai eszközt gyárt, ezek pedig olyat tett lehetővé, amit eddig egyik cég sem. Az SU7 is más eszközökről gyűjtött információk által állapítja meg a töltési időt. Gyártása nagymértékben befolyásolja az autók piacát. Már egy év alatt is csökkentette a Porsche kínai kiszállítását, pontosan 30%-kal. Az SU7 sikere után pedig a következő termékük az SU7 ULTRA lett.  

A verseny hatásai

Több másik cégre is hatással volt a verseny. A megfizethető elektromos autók egyre inkább elterjedtek a piaci szférában. Egyik tökéletes példája a BYD, amely 4 milliónál is nagyobb számú autót adott el a világ számos pontján. Ehhez képest a Xiaomi még csak Kínában árul, de már csak idő kérdése, mikor kezdik el árulni világszerte. 

A cikkről bővebben

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése