Mindközül az Apple TV+-nál a legmagasabb a lemorzsolódás az előfizetők körében. 2025. februárjában ez a szám 7%-ot jelentett. Összehasonlításképpen a Netfix és a Disney+ 4%-kal számolhatott. Az Apple saját sorozatai hiába teljesítenek jól, mint például a Severance vagy a Ted Lasso nem tudja feltornázni az előfizetői számokat. Pedig az első Oscar-díj a streming csatornák történetében is hozzá köthető, a legjobb film kategóriában.
Megoldási lehetőségek
A legtöbb platform csökkentette a költségekre fordított összegeket. Az Apple 500 millió dollárt fordított tartalomgyártásra és ez elég drasztikus csökkentés a többi szolgáltatóhoz képest. A platfornok szeretnék megfékezni a jelszómegosztásokból adódó bevételkiesésüket, ezért különböző megoldásokat keresnek ezeknek a felhasználóknak a kizárására, de ugyanakkor nem szeretnék ha emiatt az előfizetők száma csökkene. Mindenféle személyre szabott csomagokat hoznak létre, hogy a kisebb előfizetési díjakkal vonzóvá tegyék a tartalmaikat.
Külön érdekesség, hogy három szolgáltató Netfix, Apple és a Comcast Peacock egy közös csomagot indított, amely egy igen kedvező előfizetési díjjal próbálja a felhasználói számokat növelni. Ez a StreamSaver. Talán ez lesz a jövő. A platformok összekapcsolása, csoportba rendezése lehet a megoldás. Hogy bizonyos tartalomszolgáltatók jövedelmezősége ne csökkenjen társulniuk kell egy jól működő, stabil felhasználóbázissal rendelkező nagyobb szolgáltatóhoz. Mi kíváncsian várjuk, hogy milyen kooperációk születhetnek és mennyit spórolhatunk ezzel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése