keresés

2017. október 11., szerda

A fényképezés és a fotómegosztás hatása a közösségi weben: A Pinterest és a Snapchat


Pinterest
Pinterest egy közösségi fotómegosztó oldal, amiben  a felhasználók a  saját maguk által felállított rendszer szerint a weben fellelt vagy épp a saját fotókat gyűjteményekbe rendezzék.  A webes felületen egyszerűen kategorizálható, megosztható bármilyen kép, amit érdekesnek találunk.
A Pinterest fejlesztése még 2009-ben kezdődött, az első felhasználók pedig 2010-ben csatlakozhattak. Kilenc hónap alatt 10 ezer ember regisztrált. 2011 augusztusában a Time magazin az ötven legjobb weboldal közé választotta, decemberre pedig már a 10 legnépesebb közösségi oldal közt tartották számon.
A Pinterest a női felhasználók körében a legnépszerűbb. A Pin-nek témái legtöbbször a divat, a művészet és a design. A felülete könnyen átlátható, egymás mellé rendezett képeket látunk és a saját profilodat is szerkesztheted. A Pinterest már mobil applikáción is elérhető.


Miért jó a Pinterest?

  • Kreatív ötleteket gyűjthetsz: elolvasandó cikkeket, elkészítendő recepteket, megvásárolandó ajándékok.
  • Megtervezheted a projektjeidet: kert átrendezés, otthoni átalakítás.
  • Új hobbikat találhatsz: a képregényektől a kempingezésig, fafaragás, virágkötészet.
  • Inspirációkat meríthetsz az utazásodhoz: ötletek a túrázástól a családi kirándulásig stb.
Snapchat
Snapchat egy fotó alapú üzenet küldő alkalmazás, de videókat, rajzokat és szöveges üzeneteket is könnyen továbbíthatunk egymásnak. Ezen fotók és videók összességét illetik a "Snaps" szóval; innen ered a program neve. Ismerősöket kell keresni és utána tudnak egymásnak küldeni. Azonban ezeket a fotókat, videókat csak bizonyos másodpercig lehet látni. A fejlesztés nem állt meg, hiszen 2013 júniusában a Snapchat elkészítette a 13 év alatti gyerekeknek szánt verziót, melynek a Snapkidz nevet adta. A kettő között az a különbség, hogy a Snapkidz-ben készült tartalmakat nem lehet elküldeni.
A Snapchat az egyik leghíresebb fotómegosztó alkalmazás, folyamatosan jönnek ki az új funkcióik. Az legújabb ilyen funkció a bitmoji. A felhasználó képmására szabható, képregényszerű Bitmoji  avatarok frissítéssel már 3D-s, mozgó figurákként helyezhetők a kamera képére. Az animált avatar (actionmoji) egy újabb kiterjesztett valóság (AR) funkció, gyakorlatilag egy mozgó matrica, ami különféle tevékenységeket végezhet: gördeszkázik, kávét iszik, vagy csak földhöz veri magát (breakel!). Miután az animált szűrővel díszített felvételt elkészítettük, azt elküldhetjük egy barátnak privát üzenetben, vagy közzé tehetjük sztoriként is.


"A Snapchat új Snap Maps nevű funkciója bárkiből privátdetektívet varázsol."

Ennek az újításnak köszönhetően lehetőségünk nyílik, hogy snapchates ismerőseinket "követhessük", láthatjuk a tartozkodási helyüket az appon belül. Természetesen át lehet állni Ghost Mode-ba, hogy ne mindig lássuk ki hol van.


A Snapchat még mindig az amerikai tinédzserek körében a legnépszerűbb. A Snapchat anyavállalata, a Snap Inc. nem a Wall Street elvárásainak megfelelően teljesít, és a részvény-árfolyamaik folyamatosan esnek. Mégis a Snapchat az a platform, ahol meg lehet szólítani a hirdetői szempontból kiemelt kategóriának számító tizenéveseket. A Statista diagramon árázolta azt, hogy az amerikai tinédzserek melyik közösségi oldalt szeretik a legjobban.
A fotómegosztásnak több féle hatása is lehet. Pozitív és negatív is. Előnye például, hogy jobban nyomon tudjuk követni ismerőseink pillanatnyi tevékenyégeit, milyen helyeken járnak. Így nem csak szóban mesélheti el, hanem rögtön részesei is lehetünk a velük történet eseményeknek. Az emberek érzelmei is jobban befolyásolhatók egy kép segítségével, mintha leírnánk őket. Azonban lehetnek hátrányai is. A megosztott képeket bárki felhasználhatja és visszaélhet vele, teljesen más közegbe helyezheti, mint amilyen az eredeti volt. Akár a tartózkodási helyünket is tudatlanul felfedhetjük, amivel bűnözök célpontjává is válhatunk.

Források









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése