Az internet hatása a tanulásra
"Minek tanulni, ha google a barátunk?"
Írja az elsődleges forrásom, az Új Akropolisz honlapja.
Szerintem nagyon találó cím, és nagyon találó költőinek nem mondható kérdés. Sokan valóban ezt vallják, hogy minden tudást kihoz a google, mert birtokában van minden tudásnak. Ez nem igaz. Lehet, hogy a böngésző osztálytársának kiadja a teljes lakcímét is, de egy régi szerző művét nem feltétlenül találja meg az interneten, ha még nem digitalizálták. Kétségtelenül nincs minden fent az interneten. A google nem mindentudó, és van rajta nem kevés téves információ is, amelyek segítségével könnyű bárkinek dezinformálódnia. A következő cikk erelyéig most félre teszem ezeket a tényeket és abból indulok ki, hogy a google minden jelentős információt jól tud és ki is adja.
Megfigyelhetjük azt, hogy a böngésző megjegyzi, mik érdeklik a használóját. A jelentősebb közösségi fórumok, mint például a facebook nyíltan ki is mondják, hogy a jobb élmény érdekében kattintás alapján adnak ki találatot. Mivel a facebook megjegyzi használója kereséseit, ahogy a google is, ebből adódóan személyre szabja a találatokat. Pl. egy ország esetén valaki a gazdasági helyzetéről kapja az első oldalt, valaki pedig a tüntetésekről.
Szükséges -e nekünk a lexikális tudás megszerzése, ha bármikor bárminek utána nézhetünk?
Sokan azt állítják, hogy a lexikális tudás elsajátítása teljesen fölösleges. Viszont, ha az alapjaival sem vagyunk képben a dolgoknak, amiknek utána szeretnénk keresni, nem tudunk feltenni jó kérdéseket.
Nem lehet tagadni, hogy az internet bár többféle képpen tud jó hatással is lenni a tanulásra, inkább rossz hatással van. Akitől az információ csak pár kattintásra van, nem feltétlenül fogja venni a fáradtságot, hogy könyves forrásokat olvasson, beüljön egy könyvtárba, sőt, még arra sem, hogy az internet valamennyi oldalát átlapozgatva, a különböző források összehasonlítása által elmélyüljön az adott témában.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése