Hol adhatjuk ingyen a zenénket? | Dal Szerző Blog wordpress.com
Alapvető, sokszor hangoztatott bölcsesség, hogy egy előadónak minden lehetséges platformon jelen kell lennie. Ez azonban nem azt jelenti, hogy minden zenét egyben fel kell tölteni a Soundcloudra, Bandcampre és a honlapunkra is. Érdemes a különféle szolgáltatásokat más-más célra használni, már csak azért is, hogy a rajongókat ne zavarjuk össze, illetve a statisztikák jól követhetőek legyenek. Így például viszonylag gyakori, hogy a kiadványokat (albumokat, EP-ket) egy fizetős oldalra (iTunes) vagy a Bandcampre töltik fel, míg a Soundcloudon a legújabb dalokat mutatják be, mihelyt a nyilvánosság elé tárható formába kerülnek.
“Musicians in niche categories need to be fearful of the agreements that labels are signing with streaming services,” says music historian Ted Gioia, who has also recorded as a jazz pianist. Some of these deals, he suspects, allow the steamers to pay nothing at all to some artists, including most who record jazz and classical music. “The record labels could make a case that they don’t need to share royalties with artists whose sales don’t cross a certain threshold. If you’re Lady Gaga or Justin Bieber, you have no problem. But otherwise, you would get no royalties. The nature of these deals are that the rich get richer and the poor get poorer.”
ha elfogadnánk a Doyle Estate érvelését, akkor érdemben 135 éves védelmi időre tenne szert a jogosult, ami ugyanakkor akadálya lenne annak, hogy későbbi írók és egyéb szerzők a közkincs paradigmájára építve új, kreatív alkotásokat hozzanak létre. Értelemszerűen ez nem azt jelenti, hogy a közkincs részévé még nem vált művek felhasználásához ne volna szükség engedélyre, itt most "csupán" a karakterekről van szó. Amelyek bár változtak az idők során, azonban ez nem azt jelenti, hogy a Doyle által véghezvitt "fazonírozás" elegendő lenne arra, hogy napjainkban a régebbi műveket - a sírból visszahozva - jogvédelemben részesítsük.
Jön a fizetős YouTube! | PORTFOLIO.HU portfolio.hu
Fizetős zeneszolgáltatást indítana a YouTube. Ezzel párhuzamosan a videómegosztót üzemeltető Google azt tervezi, hogy letiltja azoknak a zeneszolgáltatóknak a csatornáit az ingyenes oldaláról, akik nem vesznek részt a fizetős szolgáltatásában. A Google nem részletezte a megállapodások részleteit, csak annyit közölt, hogy ez a zeneiparnak is új bevételi forrásokat jelentene.
Mikor azt kérdezem tőlük, hogy próbálták-e már legálissá tenni valahogy az oldalt, érdekes választ kapok. „Kétszer is megkerestük az Artisjust, hogy megtudjuk, milyen lehetőségek lennének.” Mint mondják, valamiféle átalánydíjban gondolkoztak, amit az oldal szedett volna be, és továbbította volna a szerzői jogi szervezetnek.
2011 és 2012 között a Spotify ezzel a szolgáltatással 151 százalékkal növelte a regisztrált felhasználói számát. És elveszítette a piaci értéke 60 százalékát. Hogyan lehetséges ez? Úgy, hogy a mostani előfizetési modell fenntarthatatlan. A Spotifynak kétféle felhasználója van: az egyik az ingyenes előfizetést használja, és elborítják a reklámok. Mások fizetnek, és reklám nélkül hozzáférhetnek a kedvenc zenéikhez. Az ingyenes (freemium) modell persze sokkal népszerűbb, a többség így használja a Spotifyt. Vagyis: az előfizetők pénze és a reklámbevételek együtt nem fedezik azt a jogdíjat, amit a kiadóknak kell fizetni minden lejátszás után.
Habár a YouTube-nak külön csapata van arra, hogy megvizsgálják azokat a panaszokat, amelyeket a felhasználók amiatt nyújtanak be, hogy egy adott videó megsérti a felhasználási feltételeket – ez az úgynevezett „flagelés”, mely mindenki számára nyitott lehetőség –, tovább
A Spotify korábban is pedzegette, hogy nem szeretne megrekedni az egyszerű internetes zenelejátszó szintjén, hanem mondhatni a muzsika Facebookja akar lenni. Egy platform, ami minden igényt kielégít a zenei piac szereplői számára.
A francia warezolókat megregulázni akaró Hadopi ma már köznevetség tárgya, a kudarc nyilvánvalóbb nem is lehetne, de egy friss kutatás még azt is kiderítette, hogy az eljárás nem csak az aktív ügyekben torkollott kudarcba, de még csak elrettentő ereje sem volt.
Egyre jobban megy a digitáliszene-üzlet Nagy-Britanniában: a brit zeneipari szövetség (British Phonographic Industry – BPI) bejelentette, hogy a digitális tartalmak után befolyó árbevétel 2013-ban 365 millió font (közel 140 milliárd forint) volt, szemben az előző év 326 millió fo
A Spotify tehát egyfolytában bukóban van, de folyamatosan terjeszkednek és találnak új befektetőket, így jelenleg nem nagyon izgatja őket, hogy sokkal több jogdíjat fizetnek ki, mint amennyi bevételük van. Ennek csak örülni lehet, mert nagyjából addig fog tartani az időkorlát nélküli ingyenesség, még a részvényesek el nem kezdik az asztalt csapkodni. Várhatóan a terjeszkedéssel egyre több lesz a prémium előfizető (jelenleg már valahol 10 millió közelében lehetnek), de ők hozzák magukkal a free-s usereket is, akik bevételt nem produkálnak, viszont az általuk hallgatott zenékért szintén csengetni kell a jogdíjakat, szóval még ember tudja, hogy lesz a jelenlegi formában ebből nyereséget termelő vállalkozás.
A német legfelsőbb bíróság legújabb ítélete mérföldkő az internet-előfizetők felelősségéről szóló szerzői jogi viták történetében: egy korábbi bírósági döntést felülírva kimondták, hogy az előfizetés tulajdonosa nem vonható felelősségre, ha az előfizetésen eg
Többen bojkottálják a besározódott RSA által szervezett konferenciát - IT café Biztonság hír itcafe.hu
„Az egész iparág nevében szégyenkezem” – írta a Twitteren Mikko Hyppönen, a finn F-Secure vezetője, amikor a Reuters hírügynökség arról számolt be, hogy az RSA Security a vezető amerikai nemzetbiztonsági ügynökséggel (National Security Agency – NSA) kötött titkos szerző
Bár 2013-ban a Pirate Baynek, a világ legnagyobb torrentoldalának jó néhány akadályt le kellett küzdenie, a doménváltások és az internetszolgáltatók blokádja ellenére a statisztikák azt mutatják, hogy az oldal nemhogy vesztett népszerűségéből, de még nőni is tudott.
Rajta tartja a szemét a torrentező felhasználókon az AT&T frissen szabadalmaztatott technológiája.
Speciális felszólítólevelet (cease and desist) kapott 20 ezer pornónéző, akiknek az IP-címét a Redtube pornóoldalról azonosították, miután a német bíróság kiadta személyes adataikat egy szerzői jogok megsértésével kapcsolatos ügyben.
A legnépszerűbb torrentoldal, a Pirate Bay állandóan menekülésre kényszerül: pár napon belül másodszor váltott doménnevet, most éppen thepiratebay.ac-ról thepiratebay.pe-re, pár napja pedig .sx-ről .ac-re. Ezt nem szórakozásból csinálják, hanem, mert - kicsit leegyszrűsítve - az odalakra azoknak az országnak a törvényei vonatkoznak, ahol doménjét bejegyezték.
A Wikitech írta meg, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) több bevásárlóközpontban is razziát tartott. Az akció során többek között Iphone, Samsung és Sony telefonokat is lefoglaltak. A NAV arra hivatkozik, hogy a viszonteladók nem fizettek jogdíjat a készülékek után.
Kétéves jogi huzavonára tett pontot a párizsi legfelsőbb bíróság, ítéletében arra kötelezve a Google-t, a Microsoftot és a Yahoo-t, hogy 16 videóstreaming oldalt többé ne tüntessenek fel keresési eredményeikben.
Idén elérheti a negyedmilliárdot Google-hoz befutott, a jogsértőnek vélt tartalmakra vonatkozó eltávolítási kérelmek száma. Eddig több mint 200 millió jelentés érkezett a keresőóriáshoz, amelyek 99 százalékát végül törölték is a találatok közül.
A cég által képviselt svéd zeneipari óriás, az Epidemic Sound közel 28 ezer zeneszámot léptetett ki a magyarországi kollektív jogkezelés hatálya alól, így a CloudCasting szerint január elsejétől az üzleteknek lehetősége lesz arra, hogy az Artisjus díjszabásánál kedvezőbb áron kapjanak zenét.
A Google Books perről számtalanszor tettem említést ennek a blognak a hasábjain. Ráadásul az ügy már 7 éve húzódik, tehát ideje volt előre lépni egyet. Nemrég az ügyben eljáró fellebbviteli bíróság egyenesen arra utasította Chin bírót, hogy döntsön érdemben a Google könyv digitalizációs projektjének a sorsáról. Nos, ez 2013. november 14-én megtörtént. Chin a Google-nek kedvezett. Google Books = Fair Use.
Nyolcéves jogi vita végére tett pontot Denny Chin amerikai szövetségi bíró, mikor kimondta, hogy bár a Google Books nevű szolgáltatása, amiben egyetemi jegyzeteket és bolti forgalomban lévő könyvek digitalizált változatát tette elérhetővé, sérti a szerzői jogok tulajdonosait, a szolgáltatás közérdek, ráadásul a fair use hatálya alá esik. A fair use az USA szerzői jogi törvényeiben megfogalmazott olyan különleges esetek összessége, amik lehetővé teszi a szerzői joggal védett anyagok engedély nélküli felhasználását. Chin szerint a jogtulajdonosokat nem érte kár, mert a Google-nek nem származott közvetlen bevétele a könyvek digitalizálásából és közzétételéből, sőt a Google keresőszolgáltatása a könyv egy szövegrészletének megtalálásakor nemcsak a részletet írja ki, de arra is javaslatot tesz, hol lehet megvenni az adott művet. A Bookson keresztül nem érhető el egyszerre a könyv teljes szövege, csak a keresés környezetét lehet elolvasni.
Tovább szigorítanák a nemzetközi szerzői jogokat – derül ki a Wikileaks által nyilvánosságra hozott dokumentumokból.
Mindezeket követően pedig itt a legújabb "balhé": kínai internetcégek társultak a mindenki számára ismerős MPAA-val, hogy 300 millió jüanos kártérítést vasaljanak be a Baidun. Állításuk szerint a cég tulajdonában lévő QVOD videólejátszó olyan tartalmakat streamel a felhasználóknak, amelyek szerzői jogaival nem rendelkeznek. Természetesen a gyanúsított azonnal tagad: "a QVOD csak egy médialejátszó, nem szolgáltat tartalmat". A történetnek egészen bizonyosan folytatása következik. Jelenleg is nagy a baj(du), de ha a vádak igaznak bizonyulnak, komoly gazdasági krízisbe is kerülhet a vállalat. A Google pedig örömmel látná a visszaesést, hiszen az egyre fontosabb piacnak számító Kínában a keresések 80%-át tavaly a Baidun végezték. Számukra az esetleges elmarasztaló ítélet nagyon jól jönne - az lenne az igazi Bye, du.
Duplzott a Deezer - HWSW hwsw.hu
A francia streaming zenei szolgáltató, a Deezer szorosan ott lohol skandináv társa, a Spotify nyomában. A piac alapvető példaképének számító Spotify folyamatosan küzd az üzleti modelljével, ami recseg-ropog a vállalat alatt, minél több előfizetője van, annál veszteségesebb.
Is Daniel Ek, Spotify founder, going to save the music industry … or destroy it? | Technology | The Observer theguardian.com
The sceptics see Spotify as inimical to new and independent musicians. "We don't support Spotify at all," says Lohan Presencer, chief executive of Ministry of Sound, whose roster includes Wretch 32, Example and London Grammar. "From a business perspective it doesn't make sense for us and our artists." He believes that as well as paying poor royalties, Spotify cannibalises sales, offers less promotional benefit than YouTube, and "propagates a myth that music is free". And he is dubious about Spotify's expansion plans because it still makes a net loss: €58.7m in 2012 despite revenues of €434.7m.
Spotify guru on rich list with £190m fortune - Telegraph telegraph.co.uk
Forbes magazines has branded Ek “the most important man in music”. He said recently: “Streaming is really in its infancy. I am more bullish on the future of the music industry than ever before, and I think we’re entering a golden age of music.”
The 13 Most Insidious, Pervasive Lies of the Modern Music Industry... | Digital Music NewsDigital Music News digitalmusicnews.com
The Lie: The music landscape would be increasingly dominated by smaller and smaller artists, with smaller (but stronger) audiences. And, they can make more money through direct fan relationships.“Forget squeezing millions from a few megahits at the top of the charts,” Chris Anderson famously wrote in his ‘groundbreaking’ Wired article that started a misguided revolution. ”The future of entertainment is in the millions of niche markets at the shallow end of the bitstream.” The Truth: Instead of unleashing a torrent of successful niches, the internet has actually made blockbusters bigger than before. All while starving artists down the tail. “So, while the tail is very interesting, the vast majority of revenue remains in the head,” Google CEO Eric Schmidt brutally revised just a few years later. ”And this is a lesson that businesses have to learn. While you can have a Long Tail strategy, you better have a head, because that’s where all the revenue is.”
Index - Tech - Feltámad az Isohunt index.hu
Alig két hete történt, hogy a Motion Picture Association of America (MPAA) 110 millió dollárra perelte a népszerű torrentoldalt, az Isohuntot, és leállásra kényszerítették.
ha nem lenne üreshordozó-díj, akkor valószínűleg (jogi szempontból az EU-n belül biztosan) illegálissá kéne tenni a letöltést és a másolást. Ezzel pedig egy csomó ember automatikusan bűnözővé válna a törvény előtt, ami nemcsak igazságtalan lenne, de még a jogállamot is gyengítené. Ezzel együtt az is bőven érthető, ha valakinek zavarja az ízlését pl. a kötelezővé tett tévé-előfizetés.
Kiderült, hogy egy népszerű tartalommegosztó-oldal, az UploaderTalk (UT) csak egy csak csali volt, amely gyűjtötte a felhasználok és más weblapok adatait.
Slaves of the Internet, Unite! - NYTimes.com nytimes.com
But they can get away with paying nothing only for the same reason so many sleazy guys keep trying to pick up women by insulting them: because it keeps working on someone. There is a bottomless supply of ambitious young artists in all media who believe the line about exposure, or who are simply so thrilled at the prospect of publication that they’re happy to do it free of charge.
But here, too, “big data” on streams, downloads, plays and sales could play an important role. No longer is such data available only for “born-digital” music services such as iTunes and Spotify. It is also gathered in increasingly fine detail about sales, radio broadcasts, plays in public venues from hairdressers to pubs, and other forms of offline music consumption. Music fingerprinting technology – similar to the Shazam smartphone app – is now able to identify individual radio plays within a very narrow margin of error. The problem here is not one of data availability, but transparency. Many such data sources are fiercely protected by their owners, and little effort has been made to combine them or to determine the distribution of royalties, not just to the labels but also to the artists themselves, on this basis.
Ha nem lett volna még elég tumultus az online zenei piacon, akkor a Google a Play Music mellé egy újabbat indít ezúttal a YouTube révén.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése