A cél, hogy közvetlenül, a kiadókat a buliból teljesen kihagyó megjelenést tegyenek lehetővé az alkotóknak. A Bundle csomagot jelent, és arra utal, hogy egy-egy ilyen összeállítás nemcsak zenét tartalmazhat, hanem bármit, amit az alkotó el akar juttatni a közönségének. A Bittorrent szerint nem a zene érhető így el boltban, hanem a bolt költözik a zenébe. Kérdés, hogy működőképes lehet-e ez a konstrukció: amikor végre lejárt annak a kora, hogy egy egész, előre összeállított albumért kelljen fizetnünk akkor is, ha csak három szám tetszik a tizenötből, vagy ugyanannyit adjunk egy kétszer átpörgetett albumért, mint egy rongyosra hallgatottért, a fizetős torrent mintha ebbe az irányba mutatna vissza.
Inspired by the Fair Trade movement for goods and services, the study states that a similar model could be applied to the digital music distribution sector. Through its success in the coffee industry, the Fair Trade movement has clearly shown that, when provided with the possibility to participate in an equitable compensation model that remunerates people who produce consumer goods at a fair market rate, end-consumers will opt for ethically produced goods, even at a slightly higher cost.
Apple zenei portfólióját adó iTunes durva zuhanásba kezdett 2014-ben: a forgalom 13-14 százalékot esett vissza világszinten komolyan felfejlődtek az online zenestreamek, mint a hazánkban is elérhető Deezer, Spotify vagy Google Music. Az Apple tehát valójában nem a drága, de nem igazán jó fülgallgatók miatt vette meg a Beats részvényeinek nagy részét, hanem a cég Beats Music nevű, onlinezenestream-megoldását szerette volna megkaparintani, de nagy kérdés, hogy mennyire éri meg majd a 3 milliárd dolláros felvásárlás hosszabb távon. Az online zenestreamek ugyanis egy idén februárban közzétett elemzés szerint jelenlegi formájukban igazából soha nem hajtanak majd profitot: túl sokat visznek el a jogdíjak, a technikai háttér költségei, illetve a tény, hogy a hallgatók nagy része tök jól elvan az ingyenes szolgáltatással, és nem zavarja, ha néhány számonként meg kell hallgatnia egy reklámot (ami általában magát a szolgáltatást népszerűsíti).
The ultimate electronic music emporium: Digitally Imported to offer radio, on-demand and downloads - The Next Web thenextweb.com
Digitally Imported is to become like a Pandora-meets-Spotify-meets-iTunes for everything from deep house and techno to trance and big beat. The company says that nine independent content distributors have signed licensing agreements to include “non-interactive, interactive and master rights to enable complete integration across the three key areas of online music consumption.
A nem túl gerinces húzás végül bevált: az Apple szerint 26 millióan töltötték le az ingyen U2-t, és 81 millióan voltak, akik legalább belehallgattak, mielőtt megpróbálták volna letörölni a könyvtárukból. Azért csak próbálták, mert sokáig nem is lehetett véglegesen törölni Bono digitális lábnyomát az életünkből, az Apple-nek létre kellett hoznia egy külön kis applikációt, amivel a U2 minden apró bájtja eltűnt a könyvtárunk közeléből.
Hol adhatjuk ingyen a zenénket? | Dal Szerző Blog wordpress.com
Alapvető, sokszor hangoztatott bölcsesség, hogy egy előadónak minden lehetséges platformon jelen kell lennie. Ez azonban nem azt jelenti, hogy minden zenét egyben fel kell tölteni a Soundcloudra, Bandcampre és a honlapunkra is. Érdemes a különféle szolgáltatásokat más-más célra használni, már csak azért is, hogy a rajongókat ne zavarjuk össze, illetve a statisztikák jól követhetőek legyenek. Így például viszonylag gyakori, hogy a kiadványokat (albumokat, EP-ket) egy fizetős oldalra (iTunes) vagy a Bandcampre töltik fel, míg a Soundcloudon a legújabb dalokat mutatják be, mihelyt a nyilvánosság elé tárható formába kerülnek.
15 of the Best Music Streaming Platforms Online Today thenextweb.com
Obviously, there are some big names that you might already be aware of, but there are also some newer services that launched in the last 12 months, and some of the existing ones have changed features, so we thought it well worth putting together a roundup to give you some insight into what each offers before you hand over any hard-earned cash.
Tim Cook (a szegény ember Steve Jobs-a) azt gondolhatta, hogy jó ötlet, ha a „közkedvelt” U2 lemezét ingyen odaadják 119 ország 500 millió fogyasztójának, de miután az Apple technoterroristái beváltották az emberi jó ízlés elleni bűncselekménnyel való fenyegetést, a fél világ kiborult. Így a cég most kifejlesztett egy eszközt (itt található), amivel egy gombnyomásra érintésre meg lehet szabadulni a Songs of Innosence-től.
Két érdekes dolog is történt a múlt héten, amely az egész zeneiparra hatással van és mindkettő az Apple-höz köthető. Az egyik, hogy új Iphone-ok bemutatásával egyidőben az Itunes nagyjából 500 millió felhasználójának egyszerre jelent meg U2 legújabb, Songs of Innocence című albuma a korábban megvásárolt zenéi között. A másik, hogy ezzel egyidőben véget ért korszakos jelentőségű MP3 lejátszó, az Ipod Classic gyártása és forgalmazása. Míg ez utóbbi termékről könnyes nekrológok és nosztalgikus posztok, publiszictikák sokasága született, addig az előbbi miatt rengetegen felháborodtak, és inkább nem kérnek Bonóék zenéjéből és tettetett nagylelkűségükből.
Katasztrofális bukásnak gondolták az Apple-felhasználók az iPodot a bemutatáskor - Appleblog blog.hu
Hát ez aztán őrülten forradalmi. Ahelyett, hogy ócska játékokat fejlesztetek, nem lehetne inkább, hogy rendbe tegyétek a drága és ócska szerverkínálatotokat? Vagy szerintetek tényleg az a jó irány, ha hülye fogyasztói termékeket dobtok piacra? - El sem hiszem! Ennyi hype egy nevetséges kis kütyüért? Kit érdekelnek az mp3-lejátszók? Miért kellett ez? Ez annyira rossz irány! Annyira ostoba! - Megnéztem a boltban. 399 dollárt akarnak ezért? Uh! - 400 dollár egy mp3-lejátszóért! A kutya nem fogja vásárolni és valószínűleg elég hamar leállítják a gyártását! - Mindez egy zenelejátszóért? Forradalmi eszköz? Jobs valóságtorzító mezeje elkezdte felfalni az agyát, ha egy másodpercig is elhiszi, hogy ebből sikeres termék lehet.
Miközben a világ az iPhone 6 és az Apple-okosóra bejelentésén ámult, a cég levette az online boltjának oldalairól, és azzal nem hivatalosan eltemette az iPod Classic zenelejátszót. Ez volt az a kütyü, ami annak idején menővé tette az mp3-zenék hallgatását, ami elindította az iTunes zeneboltot, és ami fenekestül forgatta fel az egész zeneipart, beindítva a digitális terjesztés égszakadás-földindulását. Az Apple több százmilliót adott el belőle, hogy aztán az okostelefonok elterjedésével lassan értelmét veszítse az, hogy egy külön kütyüt tartsunk zenelejátszásra.
“Musicians in niche categories need to be fearful of the agreements that labels are signing with streaming services,” says music historian Ted Gioia, who has also recorded as a jazz pianist. Some of these deals, he suspects, allow the steamers to pay nothing at all to some artists, including most who record jazz and classical music. “The record labels could make a case that they don’t need to share royalties with artists whose sales don’t cross a certain threshold. If you’re Lady Gaga or Justin Bieber, you have no problem. But otherwise, you would get no royalties. The nature of these deals are that the rich get richer and the poor get poorer.”
Jön a fizetős YouTube! | PORTFOLIO.HU portfolio.hu
Fizetős zeneszolgáltatást indítana a YouTube. Ezzel párhuzamosan a videómegosztót üzemeltető Google azt tervezi, hogy letiltja azoknak a zeneszolgáltatóknak a csatornáit az ingyenes oldaláról, akik nem vesznek részt a fizetős szolgáltatásában. A Google nem részletezte a megállapodások részleteit, csak annyit közölt, hogy ez a zeneiparnak is új bevételi forrásokat jelentene.
2011 és 2012 között a Spotify ezzel a szolgáltatással 151 százalékkal növelte a regisztrált felhasználói számát. És elveszítette a piaci értéke 60 százalékát. Hogyan lehetséges ez? Úgy, hogy a mostani előfizetési modell fenntarthatatlan. A Spotifynak kétféle felhasználója van: az egyik az ingyenes előfizetést használja, és elborítják a reklámok. Mások fizetnek, és reklám nélkül hozzáférhetnek a kedvenc zenéikhez. Az ingyenes (freemium) modell persze sokkal népszerűbb, a többség így használja a Spotifyt. Vagyis: az előfizetők pénze és a reklámbevételek együtt nem fedezik azt a jogdíjat, amit a kiadóknak kell fizetni minden lejátszás után.
A Spotify korábban is pedzegette, hogy nem szeretne megrekedni az egyszerű internetes zenelejátszó szintjén, hanem mondhatni a muzsika Facebookja akar lenni. Egy platform, ami minden igényt kielégít a zenei piac szereplői számára.
A tervezők a Kickstarteren futtatták meg a lejátszót, hogy összegyűjtsék a gyártáshoz szükséges 800 ezer dollárt. Sikerült. A kitűzött célt 24 órán belül teljesítették; a befizetett pénz azóta már az egymillió dollárt is meghaladta.
Tavaly eljött Magyarországon is az online zenei Kánaán, immár minden fontosabb streaming szolgáltató teljesen legálisan, trükkök nélkül elérhető itthonról is.
Egyre jobban megy a digitáliszene-üzlet Nagy-Britanniában: a brit zeneipari szövetség (British Phonographic Industry – BPI) bejelentette, hogy a digitális tartalmak után befolyó árbevétel 2013-ban 365 millió font (közel 140 milliárd forint) volt, szemben az előző év 326 millió fo
A Spotify tehát egyfolytában bukóban van, de folyamatosan terjeszkednek és találnak új befektetőket, így jelenleg nem nagyon izgatja őket, hogy sokkal több jogdíjat fizetnek ki, mint amennyi bevételük van. Ennek csak örülni lehet, mert nagyjából addig fog tartani az időkorlát nélküli ingyenesség, még a részvényesek el nem kezdik az asztalt csapkodni. Várhatóan a terjeszkedéssel egyre több lesz a prémium előfizető (jelenleg már valahol 10 millió közelében lehetnek), de ők hozzák magukkal a free-s usereket is, akik bevételt nem produkálnak, viszont az általuk hallgatott zenékért szintén csengetni kell a jogdíjakat, szóval még ember tudja, hogy lesz a jelenlegi formában ebből nyereséget termelő vállalkozás.
A zeneszolgáltatók általában igyekeznek megismerni a felhasználóik ízlését, de ehhez a korábban hallgatott zenéink alapján készített algoritmust használják.
Tavaly év végén az IT café is beszámolt arról, hogy a tulajdonos amerikai szolgáltató, az AOL bejelentette, hogy december 20-án leállítják a winamp.
Az AOL múlt héten jelentette be, hogy egy hónap múlva bezárja a 16 éves Winampot, az egyik legnépszerűbb médialejátszót. A programot eredetileg a Nullsoft fejlesztette, a szoftvert 1999-ben vásárolta fel az AOL 80 millió dollárért.
A cég által képviselt svéd zeneipari óriás, az Epidemic Sound közel 28 ezer zeneszámot léptetett ki a magyarországi kollektív jogkezelés hatálya alól, így a CloudCasting szerint január elsejétől az üzleteknek lehetősége lesz arra, hogy az Artisjus díjszabásánál kedvezőbb áron kapjanak zenét.
Úgy tűnik, nem adja könnyen magát a legendás zenelejátszó, a Winamp. Az AOL a héten még azt jelentette be, hogy december közepén lelövi a Winampot, nem lehet majd letölteni az oldalról.
2013. december 20. után megszűnik a winamp.com, és a netkorszak meghatározó médialejátszója, a Winamp sem lesz többé letölthető az oldalról, áll abban az üzenetben, ami szerdán jelent meg az oldal tetején.
Sokat elárul a svéd Spotify hatásáról, hogy amikor már rég elindult hazánkban a Deezer, még akkor is ők voltak a magyar szaksajtó fókuszában, nem az elérhető francia versenytárs.
Duplzott a Deezer - HWSW hwsw.hu
A francia streaming zenei szolgáltató, a Deezer szorosan ott lohol skandináv társa, a Spotify nyomában. A piac alapvető példaképének számító Spotify folyamatosan küzd az üzleti modelljével, ami recseg-ropog a vállalat alatt, minél több előfizetője van, annál veszteségesebb.
Is Daniel Ek, Spotify founder, going to save the music industry … or destroy it? | Technology | The Observer theguardian.com
The sceptics see Spotify as inimical to new and independent musicians. "We don't support Spotify at all," says Lohan Presencer, chief executive of Ministry of Sound, whose roster includes Wretch 32, Example and London Grammar. "From a business perspective it doesn't make sense for us and our artists." He believes that as well as paying poor royalties, Spotify cannibalises sales, offers less promotional benefit than YouTube, and "propagates a myth that music is free". And he is dubious about Spotify's expansion plans because it still makes a net loss: €58.7m in 2012 despite revenues of €434.7m.
Spotify guru on rich list with £190m fortune - Telegraph telegraph.co.uk
Forbes magazines has branded Ek “the most important man in music”. He said recently: “Streaming is really in its infancy. I am more bullish on the future of the music industry than ever before, and I think we’re entering a golden age of music.”
The 13 Most Insidious, Pervasive Lies of the Modern Music Industry... | Digital Music NewsDigital Music News digitalmusicnews.com
The Lie: The music landscape would be increasingly dominated by smaller and smaller artists, with smaller (but stronger) audiences. And, they can make more money through direct fan relationships.“Forget squeezing millions from a few megahits at the top of the charts,” Chris Anderson famously wrote in his ‘groundbreaking’ Wired article that started a misguided revolution. ”The future of entertainment is in the millions of niche markets at the shallow end of the bitstream.” The Truth: Instead of unleashing a torrent of successful niches, the internet has actually made blockbusters bigger than before. All while starving artists down the tail. “So, while the tail is very interesting, the vast majority of revenue remains in the head,” Google CEO Eric Schmidt brutally revised just a few years later. ”And this is a lesson that businesses have to learn. While you can have a Long Tail strategy, you better have a head, because that’s where all the revenue is.”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése