A Nokia 1998 és 2007 között a mobilipar királya volt, de az appok és az érintőképernyő megjelenésével lemaradt a versenyben. Éppen abban az évben, amikor az iPhone megjelent a piacon. A finn papíripar nagyon fontos volt az országban, de az e-könyvolvasók és a tabletek megjelensével jelentősen visszaesett.
Békés Márton: Könyvpalotaforradalom jobbklikk.hu
Az évről évre áttörést ígérő e-book-lobbi számára két nagy kihívás van: egyfelől a nyomtatott könyvek öt százalékos áfája helyett őket sújtó 27 százalékos forgalmi adó, másfelől az illegális letöltés. Mindkét, számukra kellemetlen jelenség abból fakad, amit egyúttal nagy erényüknek is szoktak tartani, vagyis a digitális tartalomból. Az e-book mégiscsak fájl, így is kell kezelni.
Adobe’s e-book reader sends your reading logs back to Adobe—in plain text | Ars Technica arstechnica.com
Adobe’s Digital Editions e-book and PDF reader—an application used by thousands of libraries to give patrons access to electronic lending libraries—actively logs and reports every document readers add to their local “library” along with what users do with those files. Even worse, the logs are transmitted over the Internet in the clear, allowing anyone who can monitor network traffic (such as the National Security Agency, Internet service providers and cable companies, or others sharing a public Wi-Fi network) to follow along over readers’ shoulders.
Ha ugyanis papírkönyvet olvasunk, az ujjainkkal érezzük, ahogy baloldalon nő, jobboldalon pedig csökken az oldalak száma. A haladás tehát kitapintható, ez pedig valahogy segít az olvasónak a szöveg, és így a történet kibontásában. Korábban egyébként norvég tizedikeseket vizsgáltak, akiknek nyomtatott lapról, illetve pdf-fájlról, monitorról, kellett ugyanazt a szöveget elolvasniuk. Akkor az derült ki, hogy előbbiek sokkal jobban teljesítettek a szövegértési teszteken, mint azok, akiknek a digitális olvasás jutott. Anne Mangen egyébként egy olyan új kutatási hálózatot vezet, amely a digitalizálás hatásait kutatja. A hosszú szövegek olvasására egyre kevesebb idő jut, a digitalizálás miatt pedig az olvasás sokkal szaggatottabbá és töredezettebbé vált. Ráadásul a digitális eszközök használata negatívan befolyásolhatja az olvasás kognitív és érzelmi aspektusait.
Az első beszámolók szerint a 200 dolláros eszköz az e-könyv-olvasók Rolls-Royce-a: 300 dpi felbontású üveglapos kijelzőt, hátlapI bekapcsoló gombot és csúcsminőségű, érintésérzékeny képernyőt kapott.
Remélik, hogy az Unlimitedben olvasott könyveket megveszik a vásárlók. Fontosnak tartják a hangoskönyvek népszerűsítését. Szeretnék a mobil eszközöket használókat rászoktatni az Amazon e-könyv-áruházára; a szolgáltatás ugyanis ezeken is elérhető, nem csak a Kindle-n. Az Amazonnak már most is van egy hasonló szolgáltatása, a Prime, de ez a könyvolvasóknak nem egy főnyeremény: az előfizetők évi 99 dollárért félmillió könyv közül választhatnak, de ezek közül havonta csak egy jár ingyen. A Kindle Unlimited viszont azoknak szól, akiknek vonzóbb a havi előfizetési modell, és elsősorban az e-könyvek érdeklik őket.
Velkei Zoltán: Agave kiadó - Cultura.hu cultura.hu
érthetetlennek tartom, hogy hat év alatt jóformán senki nem mondta ki nyíltan, hogy itthon az emberek zöme azért vesz e-könyv olvasót, hogy többet ne kelljen fizetnie a könyvekért. Tudom, hogy ez így megfogalmazva rettentő rosszindulatú, és nyilván vannak kivételek – minden tiszteletem az övéké! -, de ez az általános jelenség. Nem is akarom ennél jobban bizonygatni ezt, mindennél jobban igazolják a torrent statisztikák. Ez olyan, hogy szinte senki nem vesz ebben az országban mp3-at, de ugyanakkor majdnem mindenkinek van mp3 lejátszója. Úgyhogy én azt mondom, hogy az e-könyv egy egyre jobban elterjedő, rendkívül népszerű formátum magánfelhasználásra. De kiadóként nem térül meg, és nekem komoly aggályaim vannak, hogy meg fog-e valaha ilyen kis piacon.
A zeneiparban és a filmiparban kezd felismerődni, hogy ennek a közgazdaságnak nem az a modellje, hogy bemegyek a boltba, mert ez ma már a nagyon sokadik, ráadásul nem is az utolsó lépés. Az üzlet nem abból áll, hogy van a szentséges tartalom! Hanem például abból is, hogy az is kiemelten fontos, hogy azt a tartalmat milyen platformon lehet hallgatni/nézni, és hogy mennyire felhasználóbarát a fizetési rendszer. Ezeknek a retrográd szemléletben semmi közük nincs a tartalomhoz, de a világ arra a pályára állt, hogy most meg már van. A szomorú ebben a leginkább azonban az, hogy ebből a leckéből a magyar e-könyv- és tartalomgyártás gyakorlatilag szinte semmit nem látott – és nem vett át.
Ha bármi vígasztalhatja a Barnes & Noble vezetőségét a Nook üzletággal kapcsolatban, az az, hogy bár 58 százalékkal kevesebb készüléket (és kiegészítőt) sikerült értékesíteniük a 2012-es évhez képest, a bevételeik "mindössze" 50,4 százalékkal visszafogottabbak a korábbi
A magyar e-könyvek piaca még mindig az áttörés előtti állapotban van, pedig a kutatási eredmények azt mutatják, hogy a lanyhuló olvasási kedvet az elektronikus könyv és a mind jobb könyvolvasók, tabletek képesek felélénkíteni – vonható le a következtetés az eNET – Telekom
A könyvkiadók és kereskedők éppen a paradigmaváltás időszakát élik, mert be kell látniuk, hogy az e-book nem egy másik, velük versenyben álló világ. „Eddig, mint a westernfilmek párbajjelenetében, a szereplők mind egymást lesték, hogy ki lesz az első, aki megmozdul. Azzal, hogy az Ulpius Ház tavaly bizonyította, hogy sikeres „papíros” címekkel egy időben lehet sikert elérni a digitális formátummal is, eldőlt a kérdés. Most már nincs olyan jelentős könyvkiadó, amely ne gondolná úgy, hogy az e-book piaci jelenlétre szüksége van”
A Kindle-lel rendelkezők átlagosan évi 1233 dollárt költenek az online kereskedőnél, a többiek átlagosan évi 790 dollárt. A Kindle-tulajdonosok nem egy alkalommal költenek többet, hanem jóval gyakrabban vásárolnak az Amazonnál. Úgy is mondhatjuk, hogy a Kindle valójában egy kapu az Amazonhoz – fogalmazott a Consumer Intelligence Research Partners képviselője, Mike Levin. A Kindle Fire mindenhez hozzáférést ad, amit az Amazon árul, az e-könyv-olvasóval pedig rengeteg könyvet vásárolnak. Pontosan ez volt Jeff Bezos, az Amazon alapító-vezérigazgatójának a célja is. Néhány évvel ezelőtt stratégiaként fogalmazta meg, hogy azért adják olyan olcsón a hardvert, hogy magukhoz kössék a vásárlókat és azok ott költsék el dollárjaikat.
Az Amazon piacra dobja a Kindle Paperwhite felturbózott verzióját. Ebben 300 ppi (pixel per hüvelyk) felbontású kijelző lesz – a mostaniban 212-es van –, és néhány finomítást is végeznek a hardveren.
A titkosított Tor-hálózatra épülő Torboox megpróbált a legalitás útjára lépni, de nem sikerült megállapodást kötnie a német kiadókkal. Ebben a kudarcban valószínűleg szerepe volt annak is, hogy Spiegelbest, a portál üzemeltetője szokatlan bevételi modellt talált ki. Fel akarta rázni az e-könyvek piacát, éppen úgy, ahogyan a Spotify megreformálta a zeneipart, vagy a Netflix a filmekét. Fix havidíjért cserébe korlátlan könyvletöltést kínált volna az előfizetőknek. Ez nagy ugrás lett volna a mostani üzleti modelltől, amelyben darabonként 5 és 50 euró között mozog a könyvek ára.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése