A Nielsen Közönségmérés első ilyen témájú vizsgálatában a többképernyős médiafogyasztás magyarországi helyzetét vizsgálta. A nyilvánosságra hozott eredményeket a mediainfo.hu ismertette és elemezte.
Az eszközellátottság vizsgálatából kiderült, hogy a magyar háztartások 97 %-a rendelkezik tévékészülékkel, mely 9 millió, a vizsgálat szempontjából releváns állampolgárt jelent (a vizsgálat a 4 éven aluli gyermekekre értelemszerűen nem terjedt ki). Ezen csoport 77 %-a rendelkezik internet-hozzáféréssel: nekik főleg asztali számítógépük, illetve laptopjuk van, okostelefonja csak 35 %-nak, tabletje pedig 13 %-nak van, mely aránylag kis elterjedségnek mondható. Érdekes és mindenképpen említésre méltó azonban, hogy nem minden internettel rendelkező személy használja azt.
A mind tévével, mind internet-hozzáféréssel rendelkező személyek döntő többsége (84 %) nem nézi magyar tévécsatornák műsorát interneten keresztül (ami, ha belegondolunk, teljesen logikus), ugyanakkor 6 %-uk heti rendszerességgel néz ilyeneket. A leggyakrabban tehetségkutatókat, hírműsorokat, szappanoperákat és valóságshowkat néznek, tehát ugyanazokat a műsortípusokat preferálják, mint a hagyományos módon tévézők.
A tévékészülékkel nem rendelkező állampolgárok, (mely a magyar lakosság elenyésző hányada, mindössze 3 %) nagy része (63 %) internet-hozzáféréssel sem rendelkezik - azaz a magyar lakosságnak mindössze 1.89 %-a olyan, aki sem internettel, sem televízióval nem rendelkezik. Az internettel rendelkezők nagyobb hányada ugyanakkor használja a netet tévés tartalmak megtekintésére - a kutatás szempontjából nézve: a tévékészülékkel nem rendelkezők egynegyede ezt a hiányt az internet segítségével hidalja át.
Forrás: mediainfo.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése