a Facebookonnak egyetlen olyan riválisa maradt, amely legalább 1 százalékot tudhat magáénak az internetes forgalomból. Ez pedig a Pinterest, amelynek valamivel több mint 5 százalékos adata fantasztikus, hiszen a képmegosztó szolgáltatást sokan nem is ismerik. De akkor hogyan lehet ez? A válasz egyszerű: aki használja, rengeteg időt töt el rajta, a nők körében különösen népszerű. Míg a Facebook több mint egy milliárdos felhasználói bázissal érte el a 20 százalkot, ennek a negyedéhez a Pinterestnek elég volt 70 millió aktív felhasználó, ami azért nem kis teljesítmény.
Néhány Snapchat-felhasználó nem kívánt meglepetésre ébredt: nagyjából 13 gigabájtnyi privát Snapchat-fotó kering a 4chanen, a jelenségnek már neve is van, a fappening után szabadon a Snappening. A Snapchatnek már korábban is voltak biztonsági problémái, akkor kiderült, hogy az elvileg eltűnő képek igazából megmaradtak. Most viszont nem ők a hibásak, hanem másik alkalmazás, ami katalógusba gyűjtötte a fotókat, amik egyébként törlődtek volna. A felhasználók azt hitték, hogy a megmaradó képeket csak ez az alkalmazás és a Snapchat-programozók láthatják, azok most kiszivárogtak a webre. Egyelőre nem tudni, pontosan hogyan, de az biztos, hogy a Snapsaved.com most már nem működik.
A hírességeknek talán még jól is jött a botrány, hiszen velük foglalkozik a sajtó. Ám azok a nagy IT cégek, akik a felhők működtetésében érdekeltek, nehéz napok elé néznek.
Az Apple hétfő hajnal óta dolgozott azon, hogy kiderítse, egy hacker hogyan juthatott hozzá több híresség privát képeihez, melyeket az ő rendszerükben tároltak. A cég több mint negyvenórás vizsgálata után arra jutott, hogy a felhasználónevekre, jelszavakra és emlékeztető kérdésekre irányult egy nagyon kifinomult támadás, és nem az iCloud szolgáltatásban volt biztonsági rés. A hacker a szükséges adatok ismeretében tudott belépni a hírességek fiókjaiba. A cég szerint manapság nagyon gyakoriak az ilyen támadások, és már hétfőn is lehetett sejteni , hogy valami hasonló történt. Az Apple most arra kéri a felhasználókat, használjanak bonyolult jelszavakat és kétlépéses azonosítási rendszert
A Facebook bejelentette, hogy fejlesztettek egy Deepface nevű arcfelismerő szoftvert. A Deepface kifinomult algoritmusaival már-már emberi pontossággal megállapítható, hogy két fényképen ugyanaz az ember látható-e. Lássuk, mit jelent ez adatvédelmi szempontból.
Egy új tudományos kutatás eredményeit összefoglaló tanulmány szerint nem érdemes lefényképezni azt, amire emlékezni szeretnénk, mert ezzel épp az ellenkező hatást érjük el.
A British Library több mint egymillió, ingyen elérhető és felhasználható képet töltött fel Flickr-oldalára. Ebben még nem lenne semmi szenzációs, de a képek bedigitalizált, 17-19. századi könyvekből származnak. Az ábrák 650 ezer kötetből valók, a digitalizálásért a Microsoftnak kell hálásnak lennünk. A feltöltött anyag között akadnak térképek, színes illusztrációk, levelek, falfestmények, és még rengeteg különlegesség. A képek mellett fel van tüntetve, hogy miből származnak, melyik évből és hányadik oldalról, és például származási év, könyv, vagy szerző szerint vannak kategorizálva, hogy megkönnyítsék a böngészést.Az adatokkal ellátott ábrák elérhetőek a Githubon is. Nagyon kevés ilyen nagyszabású gyűjtemény érhető el ingyen és online, a könyvtár reméli, hogy ez majd felkelti a kutatók érdeklődését az eddig nem vizsgált információmennyiség iránt.
Ahogyan az várható volt, az Instagram is beszállt az üzenetküldési piacra, amivel egy egészen új dimenzió került be a fotómegosztó alkalmazásba. A képpel indított beszélgetésnek van értelme, talán ez a fotómegosztóval kapcsolatos legizgalmasabb fejlesztés valaha.
Bárki szabadon készíthet Street View fotókat, a Google a Views szolgáltatásában lehetőséget ad a térképen elhelyezett gömbpanorámák összefűzésére.
Új funkciót tett elérhetővé a Google az egyik legnépszerűbb, mára több százmillió felhasználó által használt térképszolgáltatásában, a Mapsben.
Elhagyja az Instagramot és egyben a Facebookot is Emily White, aki a hirdetésekért volt felelős a képmegosztó szolgáltatásnál. Az egyik legnagyobb riválishoz, a Snapchathez megy.
A Pinterest új képességet jelentett be Place Pins néven, ami a meglévő alaptermékének egy következő variánsa. Az emberek eddig webes tartalmakat, képeket, szövegeket tűzhettek fel virtuális tábláikra, mostantól földrajzi helyek is elmenthetőek-megoszthatóak.
Az embereknek könnyen megy a vizuálisan befogadott információk összekapcsolása, de a számítógépek esetében ez nem ilyen egyértelmű: általában meg kell mondanunk nekik, mit látnak a képen. A Carnegie Mellon Egyetemet működtetett Never Ending Image Learner (Végtelen Képfeldolgozó) nevű gép az egyik olyan kivételes gép, akinek nincs szüksége emberi mankóra.
Megrögzött lájkvadász, aki a megosztásokat számolja, amikor fekszik és amikor kel? Akkor nem kell többet agyalnia azon, mivel szerezhet leginkább netes megbecsülést, a VentureBeat kitalálta ön helyett.
Elkészült az első, valós idejű 3D kamera, a Lynx. Elég vele körbesétálni valamit, leszkenneli kinézetét és formáját, majd forgatható, háromdimenziós képet készít róla. Sőt, a kamera felveszi a mozgást is, így azt is rögzíteni tudjuk 3D-ben.
Érdekes összefüggést mutattak ki a Sandy hurrikánról feltöltött fotók száma és a hurrikán partot érésekor mért légnyomásértékek között a Bostoni, a Londoni és a Warwicki Egyetem kutatói.
mobilon ennél sokkal menőbb helyek is vannak, mint a Snapchat, Vine és Instagram. A Facebook túl sok időt visz el, írni és olvasni kell, de a szavak kevésbé fontosabbak, mint a képek és a videók – magyarázták a fiatalok. A megkérdezettek barátainak is mind van felhasználói fiókja, de alig negyedük használja is azt. A Vine és az Instagram azért népszerű, mert gyorsan végig tudják görgetni amikor unatkoznak, vagy vicces tartalom után kutatnak és nem kell végeláthatatlan beszélgetésekbe bocsátkozniuk. A Facebookot személyesebb kapcsolattartásra használnák, de erre is vannak már jobb módszerek, mint az iPaden futó Kik, amellyel egyszerűen rácsetelnek a barátaikra. A Facebook azoknak való, akik gyakran váltanak iskolát és így tudják a legjobban nyomon követni olyanok életét, akikkel már ritkán találkoznak.
Alig néhány hónap telt el a Snapchat második körös befektetése óta, amikor is a 60 millió dolláros frisstőke bevonsá 800 millió dollárra értékelte a céget.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése