Hol adhatjuk ingyen a zenénket? | Dal Szerző Blog wordpress.com
Alapvető, sokszor hangoztatott bölcsesség, hogy egy előadónak minden lehetséges platformon jelen kell lennie. Ez azonban nem azt jelenti, hogy minden zenét egyben fel kell tölteni a Soundcloudra, Bandcampre és a honlapunkra is. Érdemes a különféle szolgáltatásokat más-más célra használni, már csak azért is, hogy a rajongókat ne zavarjuk össze, illetve a statisztikák jól követhetőek legyenek. Így például viszonylag gyakori, hogy a kiadványokat (albumokat, EP-ket) egy fizetős oldalra (iTunes) vagy a Bandcampre töltik fel, míg a Soundcloudon a legújabb dalokat mutatják be, mihelyt a nyilvánosság elé tárható formába kerülnek.
15 of the Best Music Streaming Platforms Online Today thenextweb.com
Obviously, there are some big names that you might already be aware of, but there are also some newer services that launched in the last 12 months, and some of the existing ones have changed features, so we thought it well worth putting together a roundup to give you some insight into what each offers before you hand over any hard-earned cash.
Webisztán blog.hu
Azt már eddig is tudtuk, hogy a Netflix Európában terjeszkedik, csak az nem látszott eddig biztosnak, hogy a közeljövőben tényleg elérnek-e Magyarországig. Annyit lehet hivatalosan tudni, hogy szeptember közepén Németországban, Franciaországban is elindultak. És soron következik Ausztria, Belgium, Luxemburg és Svájc. Nos, ebben az álláshirdetésükben nyelvspecialistákat keresnek. És a felsorolt nyelvek között ott szerepel az olasz, a lengyel és a magyar is. Azt gondolom, hogy ezalapján 99 százalékos biztonsággal állíthatjuk, hogy a közeljövőben tényleg elérhető lesz a Netflix a .hu domain alatt.
A francia piac persze nem örült a Netflix érkezésének, a kábelszolgáltatók kerek perec nemet mondtak nekik, amikor a már meglévő médiaboxokon keresztül szerették volna terjeszteni a szolgáltatást. Aki Franciaországban a szolgáltatásra előfizet, kénytelen lesz beszerezni egy újabb médiaboxot, egy Apple TV-t vagy egy Android-eszközt, amin futtatni tudja a tartalmat, de a modern okostévék nagy többségét már felszerelték olyan applikácóval, ami ezt lehetővé teszi. Legvégső esetben pedig ott a számítógép és a böngésző, amiből bármikor és bárhol elérhető a kontent.
“Musicians in niche categories need to be fearful of the agreements that labels are signing with streaming services,” says music historian Ted Gioia, who has also recorded as a jazz pianist. Some of these deals, he suspects, allow the steamers to pay nothing at all to some artists, including most who record jazz and classical music. “The record labels could make a case that they don’t need to share royalties with artists whose sales don’t cross a certain threshold. If you’re Lady Gaga or Justin Bieber, you have no problem. But otherwise, you would get no royalties. The nature of these deals are that the rich get richer and the poor get poorer.”
Jön a fizetős YouTube! | PORTFOLIO.HU portfolio.hu
Fizetős zeneszolgáltatást indítana a YouTube. Ezzel párhuzamosan a videómegosztót üzemeltető Google azt tervezi, hogy letiltja azoknak a zeneszolgáltatóknak a csatornáit az ingyenes oldaláról, akik nem vesznek részt a fizetős szolgáltatásában. A Google nem részletezte a megállapodások részleteit, csak annyit közölt, hogy ez a zeneiparnak is új bevételi forrásokat jelentene.
Mikor azt kérdezem tőlük, hogy próbálták-e már legálissá tenni valahogy az oldalt, érdekes választ kapok. „Kétszer is megkerestük az Artisjust, hogy megtudjuk, milyen lehetőségek lennének.” Mint mondják, valamiféle átalánydíjban gondolkoztak, amit az oldal szedett volna be, és továbbította volna a szerzői jogi szervezetnek.
A zeneiparban és a filmiparban kezd felismerődni, hogy ennek a közgazdaságnak nem az a modellje, hogy bemegyek a boltba, mert ez ma már a nagyon sokadik, ráadásul nem is az utolsó lépés. Az üzlet nem abból áll, hogy van a szentséges tartalom! Hanem például abból is, hogy az is kiemelten fontos, hogy azt a tartalmat milyen platformon lehet hallgatni/nézni, és hogy mennyire felhasználóbarát a fizetési rendszer. Ezeknek a retrográd szemléletben semmi közük nincs a tartalomhoz, de a világ arra a pályára állt, hogy most meg már van. A szomorú ebben a leginkább azonban az, hogy ebből a leckéből a magyar e-könyv- és tartalomgyártás gyakorlatilag szinte semmit nem látott – és nem vett át.
2011 és 2012 között a Spotify ezzel a szolgáltatással 151 százalékkal növelte a regisztrált felhasználói számát. És elveszítette a piaci értéke 60 százalékát. Hogyan lehetséges ez? Úgy, hogy a mostani előfizetési modell fenntarthatatlan. A Spotifynak kétféle felhasználója van: az egyik az ingyenes előfizetést használja, és elborítják a reklámok. Mások fizetnek, és reklám nélkül hozzáférhetnek a kedvenc zenéikhez. Az ingyenes (freemium) modell persze sokkal népszerűbb, a többség így használja a Spotifyt. Vagyis: az előfizetők pénze és a reklámbevételek együtt nem fedezik azt a jogdíjat, amit a kiadóknak kell fizetni minden lejátszás után.
A Facebook helyett mi akarjuk kontrollálni az üzenőfalunkat - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A Facebook olyan algoritmust készített, ami minden rezdülésünket, közösségi aktivitásunkat figyeli és ennek megfelelően jelenteti meg ismerőseink posztjait. Néha jól - néha kevésbé jól. A Facebook úgy tesz, mintha átlátszó lenne a tevékenysége, valójában azonban egy fekete dobozzal játszik. Időnként valamit vacakol a bemeneti oldalon, majd figyeli, milyen hangosan sikítanak a felhasználók. Aki legalább közepes intenzitással használja a Facebookot naponta tapasztalhatja, milyen kezdetleges ez a rendszer. Miközben felesleges, idegesítő, vagy kifejezetten kerülendő posztok jelennek meg, sokszor nyoma sincs azoknak a tartalmaknak, amiért a Facebookot használnánk. Ilyenkor persze jön a kézi vezérlés, lehet „hájdolni” az elrejtendő posztokat, kutatni a nem látott, de fontos bejegyzések után, esetleg az elmulasztott posztok közt keresgélni. Ezt azonban csak a legelszántabbak teszik meg. A többieknek azzal élnek, amit kapnak.Maga az alapelv jó, de a megvalósítás távolról sem tökéletes.
A Spotify korábban is pedzegette, hogy nem szeretne megrekedni az egyszerű internetes zenelejátszó szintjén, hanem mondhatni a muzsika Facebookja akar lenni. Egy platform, ami minden igényt kielégít a zenei piac szereplői számára.
Körülbelül egy évvel ezelőtt jelentette be a BitTorrent a Live P2P streaming technológiát, akkor még csak mint egy tervet. Most azonban indul az első kipróbálható termék, amivel mobilról lehetséges majd videót streamelni p2p hálózaton.
Folyamatosan épülnek az egyre nagyobb adatforgalmat kiszolgálni készülő rendszerek világszerte, s a nagy forgalmazók között egyre több az új név. Korábban, ha a legnagyobb adatforgalomról kérdeztek valakit, biztosan rávágta, hogy YouTube, érdemes szétnézni újra.
A modern tartalomipar óriási csatákat vív, egymásnak feszülhetnek végre a klasszikus disztribútorok a prémium szelekció ígéretével és a feltörekvő kihívók az olcsó, univerzális hozzáférés illúziójával.
Tavaly eljött Magyarországon is az online zenei Kánaán, immár minden fontosabb streaming szolgáltató teljesen legálisan, trükkök nélkül elérhető itthonról is.
A Re/code információi szerint az Amazon zenei kiadókkal folytat tárgyalásokat, hogy hamarosan elindíthassa streaming szolgáltatását. Az újítást a Prime előfizetők kapnák meg, amivel szépen bővülne az általuk elérhető tartalmak kínálata. Az Amazon egyébként januárban már azt pedzegette, hogy akár 40 dollárral is emelkedhet a Prime éves előfizetési díja, ami így akár a 119 dollárt is elérheti. Ebbe talán már beleszámolták azt is, hogy streamelhető zenével egészül ki a szolgáltatás. Egyes források szerint egyébként a díjak csökkentésének érdekében az Amazon jelenleg kedvezményekről is egyeztet a kiadókkal.
Egyre jobban megy a digitáliszene-üzlet Nagy-Britanniában: a brit zeneipari szövetség (British Phonographic Industry – BPI) bejelentette, hogy a digitális tartalmak után befolyó árbevétel 2013-ban 365 millió font (közel 140 milliárd forint) volt, szemben az előző év 326 millió fo
Videotéka a neten - IT café Tech teszt itcafe.hu
Nem csak a tévé, hanem a lejátszó, azaz a film forrása is változik.
A Spotify tehát egyfolytában bukóban van, de folyamatosan terjeszkednek és találnak új befektetőket, így jelenleg nem nagyon izgatja őket, hogy sokkal több jogdíjat fizetnek ki, mint amennyi bevételük van. Ennek csak örülni lehet, mert nagyjából addig fog tartani az időkorlát nélküli ingyenesség, még a részvényesek el nem kezdik az asztalt csapkodni. Várhatóan a terjeszkedéssel egyre több lesz a prémium előfizető (jelenleg már valahol 10 millió közelében lehetnek), de ők hozzák magukkal a free-s usereket is, akik bevételt nem produkálnak, viszont az általuk hallgatott zenékért szintén csengetni kell a jogdíjakat, szóval még ember tudja, hogy lesz a jelenlegi formában ebből nyereséget termelő vállalkozás.
A legutóbbi negyedévben a cégnek 1,7 millió új felhasználót sikerült szereznie, ezzel 10,93 millióra növelte nemzetközi ügyfelei számát. Összehasonlításként, a Netflixnek 33,4 millió amerikai előfizetője van, ők havi 8 dollárt fizetnek a korlátlan streamelésért. A növekedés azért is nagyon fontos a Netflixnek, mert folyamatosan egyre többe kerül a folyamatosan bővülő kínálat, főleg mióta saját gyártású sorozatokba is belevágtak. Az európai szolgáltatók igyekeznek felkészülni az amerikai versenytársra, legalább tucatnyi olyan szolgáltató van, ami havidíj fejében, korlátozás nélkül kínál filmeket. Németországban a Snap, Olaszországban az Infinity szolgáltatások indultak nemrég. Franciaországban pedig a Canal Plus indított egy hasonló szolgáltatást. Arról nem is beszélve, hogy a brit és német piacokon az Amazon is jelen van.
Hat hónappal a bemutatója után a Google megnyitja a fejlesztők előtt a Chromecast SDK-t, így számtalan új alkalmazás jöhet a tévés kiegészítőre. A jövőben androidos, iOS és webalkalmazások százaival alkalmazhatják a Chromecastot, nem csak azzal a néhánnyal, amellyel eredetileg kiadták.
A zeneszolgáltatók általában igyekeznek megismerni a felhasználóik ízlését, de ehhez a korábban hallgatott zenéink alapján készített algoritmust használják.
A Google szerette volna, ha a tévégyártók Androidot tesznek az okostévékre, de a gyártók úgy gondolták, hogy inkább mégis saját kézben tartanák az irányítást, ezért borzalmas, lassú, használhatatlan és mindennel inkompatibilis szoftvereket fejlesztettek.
Többé tényleg nincs már mentség, ha valaki zenét warezol, hiszen immár a világ minden nagy zenei szolgáltatója képviselteti magát hazánkban is:.
Az élő közvetítés politikájának változásai közelebb viszik a Youtube-ot a terület nagy riválisaihoz, a Ustreamhez és a Twitch.tv-hez.
Az ingyenes csomaggal számítógépről és tabletről korlátlan ideig lehet pontosan a keresett zenét hallgatni, de reklámmal. A mobilappban nem lehet konkrét számot elindítani, csak egy playlistet az előadótól. A fizetős változat havi 4,99 euróba (kb. 1510 forintba) kerül. Ezzel mobilról is pont a kiválasztott szám szól majd, és nem lesznek benne reklámok sem.
A Netflix vezetői a francia elnök munkatársaival találkoztak a héten, hogy megtárgyalják, hogyan tudná elindítani a szolgáltatást az országban. Megvizsgálták a jogszabályi környezetet, valamit hogy mivel járna a szolgáltatás elindítása.
Szépen lassan épülget nálunk is a streaming tévészolgáltatások piaca, bár mindig mindig fényévekre vagyunk az észak-amerikai és egyes nyugat-európai országoktól, ahol a Hulu, Netflix, Amazon stb. szolgáltatásait már évek óta élvezhetik a felhasználók.
A Google nem adja fel a tévés piac megreformálásásra tett kísérleteit, s a Chromecast képében egyértelmű üzenetet küldött a gyártóknak: ha útját állják a fejlett okostévés (mondjuk androidos) közegnek, akkor a Google képes átugrani őket.
Az Intel saját bevallása szerint is elaludt a fogyasztói számítástechnikai piac átalakulásának kezdetén, és a vállalat csak idén kezdett látványosan felzárkózni az ARM-hoz a mobil eszközökbe szánt processzorok terén.
Egyre nagyobb szeletet kanyarít magának a letöltésekből a YouTube és a Netflix. A Sandvine felmérése alapján a két szolgáltatás Észak-Amerikában már a vezetékes hálózatok adatforgalmának több mint felét tudhatja magáénak.
Sokat elárul a svéd Spotify hatásáról, hogy amikor már rég elindult hazánkban a Deezer, még akkor is ők voltak a magyar szaksajtó fókuszában, nem az elérhető francia versenytárs.
Mindezeket követően pedig itt a legújabb "balhé": kínai internetcégek társultak a mindenki számára ismerős MPAA-val, hogy 300 millió jüanos kártérítést vasaljanak be a Baidun. Állításuk szerint a cég tulajdonában lévő QVOD videólejátszó olyan tartalmakat streamel a felhasználóknak, amelyek szerzői jogaival nem rendelkeznek. Természetesen a gyanúsított azonnal tagad: "a QVOD csak egy médialejátszó, nem szolgáltat tartalmat". A történetnek egészen bizonyosan folytatása következik. Jelenleg is nagy a baj(du), de ha a vádak igaznak bizonyulnak, komoly gazdasági krízisbe is kerülhet a vállalat. A Google pedig örömmel látná a visszaesést, hiszen az egyre fontosabb piacnak számító Kínában a keresések 80%-át tavaly a Baidun végezték. Számukra az esetleges elmarasztaló ítélet nagyon jól jönne - az lenne az igazi Bye, du.
Duplzott a Deezer - HWSW hwsw.hu
A francia streaming zenei szolgáltató, a Deezer szorosan ott lohol skandináv társa, a Spotify nyomában. A piac alapvető példaképének számító Spotify folyamatosan küzd az üzleti modelljével, ami recseg-ropog a vállalat alatt, minél több előfizetője van, annál veszteségesebb.
Is Daniel Ek, Spotify founder, going to save the music industry … or destroy it? | Technology | The Observertheguardian.com
The sceptics see Spotify as inimical to new and independent musicians. "We don't support Spotify at all," says Lohan Presencer, chief executive of Ministry of Sound, whose roster includes Wretch 32, Example and London Grammar. "From a business perspective it doesn't make sense for us and our artists." He believes that as well as paying poor royalties, Spotify cannibalises sales, offers less promotional benefit than YouTube, and "propagates a myth that music is free". And he is dubious about Spotify's expansion plans because it still makes a net loss: €58.7m in 2012 despite revenues of €434.7m.
Mától elérhető a Fuso Ecosystems fuso Premium nevű tévé- és internetszolgáltató-független, havidíjas streaming filmszolgáltatása, mindössze két nappal azután, hogy a Magyar Telekom is elindította havidíjas MoziKlubját.
Spotify guru on rich list with £190m fortune - Telegraph telegraph.co.uk
Forbes magazines has branded Ek “the most important man in music”. He said recently: “Streaming is really in its infancy. I am more bullish on the future of the music industry than ever before, and I think we’re entering a golden age of music.”
The 13 Most Insidious, Pervasive Lies of the Modern Music Industry... | Digital Music NewsDigital Music Newsdigitalmusicnews.com
The Lie: The music landscape would be increasingly dominated by smaller and smaller artists, with smaller (but stronger) audiences. And, they can make more money through direct fan relationships.“Forget squeezing millions from a few megahits at the top of the charts,” Chris Anderson famously wrote in his ‘groundbreaking’ Wired article that started a misguided revolution. ”The future of entertainment is in the millions of niche markets at the shallow end of the bitstream.” The Truth: Instead of unleashing a torrent of successful niches, the internet has actually made blockbusters bigger than before. All while starving artists down the tail. “So, while the tail is very interesting, the vast majority of revenue remains in the head,” Google CEO Eric Schmidt brutally revised just a few years later. ”And this is a lesson that businesses have to learn. While you can have a Long Tail strategy, you better have a head, because that’s where all the revenue is.”
But here, too, “big data” on streams, downloads, plays and sales could play an important role. No longer is such data available only for “born-digital” music services such as iTunes and Spotify. It is also gathered in increasingly fine detail about sales, radio broadcasts, plays in public venues from hairdressers to pubs, and other forms of offline music consumption. Music fingerprinting technology – similar to the Shazam smartphone app – is now able to identify individual radio plays within a very narrow margin of error. The problem here is not one of data availability, but transparency. Many such data sources are fiercely protected by their owners, and little effort has been made to combine them or to determine the distribution of royalties, not just to the labels but also to the artists themselves, on this basis.
Ha nem lett volna még elég tumultus az online zenei piacon, akkor a Google a Play Music mellé egy újabbat indít ezúttal a YouTube révén.
Elképesztő növekedésről számolt be a Netflix, jóval nagyobbról, mint amit a legmerészebb elemzések vártak. Az online filmstreamelő szolgáltatást 1,3 millióval többen használják az Egyesült Államokban, mint három hónappal korábban.
David Byrne: 'The internet will suck all creative content out of the world' | Music | The Guardian theguardian.com
As with music, that model doesn't seem sustainable if it becomes the dominant form of consumption. Musicians might, for now, challenge the major labels and get a fairer deal than 15% of a pittance, but it seems to me that the whole model is unsustainable as a means of supporting creative work of any kind. Not just music. The inevitable result would seem to be that the internet will suck the creative content out of the whole world until nothing is left. Writers, for example, can't rely on making money from live performances – what are they supposed to do? Write ad copy?
Why Musicians Make Little While Music Services and Distributors Make Billions [JEFF PRICE] - hypebot hypebot.com
The interests of the artists and the music stores are no longer aligned. Technology has provided a way for there to be little-to-no cost or risk to have music stored on hard drives always available to buy or stream. The incentive for a store to sell music and make money from that sale is gone. Instead, music is used to sell smart phones, tablets, computers, recurring monthly subscription fees, operating systems and to generate market share. Or it's being used as a loss-leader in order to attract a buyer; making all the investors and shareholders rich while the songwriters, publishers, artists and music creators get little to nothing. The artist is a commodity being aggregated to provide the impression of breadth in a music catalog.
Thom Yorke calls Spotify 'the last desperate fart of a dying corpse' | Technology | theguardian.com theguardian.com
Thom Yorke remains unconvinced that streaming is the answer to artists' problems, though. "To me this isn't the mainstream, this is is like the last fart, the last desperate fart of a dying corpse. What happens next is the important part," he told Sopitas, before suggesting that the music industry should rethink its backing for certain new business models.
Több hónapos késés után a Google Magyarországon is elindítja a Google Music és az All Access szolgáltatását. Előbbire nagyjából húszezer zeneszámot lehet feltölteni és hallgatni, utóbbival havi díj fejében több millió zeneszám közül válogathatnak a felhasználók, természetesen korlátlanul. A zenét böngészőben vagy androidos készülékeken lehet hallgatni.
A Netflix bevallottan a fájlcserélőket tekinti egyik legfontosabb célcsoportjának azzal, hogy olcsón (az amerikai havidíj 8 dollár, vagyis nagyjából 1800 forint), de a torrentezésnél sokkal egyszerűbben és kényelmesebben nyújt hatalmas választékot filmekből és sorozatokból. A dolog működni látszik:Kanadában a Netflix elindulása óta, három év alatt a felére esett vissza a legnépszerűbb fájlcserélő protokoll, a Bittorrent adatforgalma.
A Spotify erősen próbálkozik, hogy egy fenntartható és jól működő, a felhasználóknak és a zenészeknek is kényelmes disztribúciós rendszert építsen ki, de az üzleti modell recseg-ropog a jogdíjfizetéssel kapcsolatos megállapodások és kötelezettségek súlya alatt.
Google has seemingly added Grooveshark to its autocomplete blacklist, meaning that the search engine won’t suggest to a user that they might be looking for pages on the controversial streaming website when searching for music content. - See more at: http://www.thecmuwebsite.com/article/google-adds-grooveshark-to-autocomplete-blacklist/#sthash.pANwha7X.dpuf
Mindegyik nagy technológiai cég sorban áll a tévécsatornáknál, abban reménykedve, hogy sikerült szerződést kötniük a műsorok sugárzásáról.
A Pink Floyd hajlandó megjelenni a Spotify online zeneszolgáltató kínálatában, ha a felhasználók egymilliószor meghallgatják a Wish You Were Here című számot. Az együttes ezt a Twitteren jelentette be.
Bezárult a kör, a streaming zenei szolgáltatások piacára bekerült az utolsó nagy puzzle-darab. Jó ideje rebesgetik, hogy az Apple az iTunes masszív üzleti sikere ellenére beszáll a zenehallgatás időalapú hozzáféréses piacára is.
Az All things digital értesülései szerint az Apple hosszan elhúzódó tárgyalások után végre leszerződött a Sony Music-kal, így a Warner és a Universal után a harmadik nagy zenekiadó is beállt a cég régóta pletykált online rádiója mögé.
Alig pár nappal azután, hogy a Yahoo 1,1 milliárd dollárért felvásárlolta a Tumblr mikroblog-szolgáltatót, máris újabb hasonló üzletre készül: az All Things Digital értesülései szerint a Hulu online videotéka az úk kiszemelt bevásárlási célpont, ami az online tévézés for
Az All Acces tehát egy nagyon erős induló termék, mégis hiányérzetünk van vele kapcsolatban. A Google ugyanis gyakorlatilag semmi mást nem tett, mint lemásolta a Deezer vagy éppen a Spotify streaming funkcionalitását úgy, hogy közben az üzleti modellje eltér azokétól. Nagyon hiányzik a szolgáltatásból a Youtube-bal és az egyre erősödő Google+-szal való erősebb integráció vagy az Androiddal való mélyebb együttműködés, de talán ami a legfontosabb: egy sokkal életképesebb üzleti modell.
Tegnap több lap – köztük a belső forrásra hivatkozó The Wall Street Journal is – megírta, hogy a szerdán kezdődő éves fejlesztői konferenciájára készülő Google még a héten elindít egy fizetős zenei streamszolgáltatást.
Internet-search giant Google has signed licensing deals with Universal Music Group and Sony Music Entertainment to launch a subscription music service that would compete with fast-growing start-up Spotify, according to a report on Tuesday in technology blog The Verge.
Digital Music News - If Streaming Is the Future, Songwriters Are In Deep Trouble... digitalmusicnews.com
After all, there are signs that streaming is, indeed, cannibalising downloads. As streaming subscriptions increased in Sweden, download revenue fell by 14%. Meanwhile digital downloads declined for the first time ever in the US, year-on-year, in the first quarter of 2013. And let’s not even talk about the elephant in the room – YouTube. Despite recently reporting a billion monthly users, songwriters earn virtually nothing from it. Let's just hope Dauchez is wrong.
Az Apple és a Google után újabb amerikai óriáscég kapcsán derült ki, hogy szeretné megvetni a lábát a zenei streaming-szolgáltatások piacán, mindenki a Deezer és a Spotify modelljét koppintja.
a Spotify a jövőben nem csupán zenei, hanem videostreaming-szolgáltató is lehet, sőt, akár tartalmakat is készíthet, éppúgy, mint a Netflix és a HBO. A hírportál informátorai közölték azt is, hogy az utóbbi kapcsán a svéd cég még keresi azokat a megfelelő partnereket, akik segíthetik a tartalomgyártásban. A cél egyértelműen a Netflix üzleti modelljének a lemásolása. A probléma csak az, hogy a vállalat - a gyors növekedése ellenére - még mindig függ a zenei kiadóktól.
Hivatalos: a digitális piacon a kalózkodás növeli a legális forgalmat - IT café Mérleg hír itcafe.hu
nem lehet a teljes zeneiparra vonatkozó következtetéseket levonni, hiszen ők kizárólag a digitális eladásokat vizsgálták. Nem szabad elfelejteni, hogy a kutatás egy változóban lévő zenei piacon készült, így eredményeit annak figyelembevételével kell értelmezni, hogy egészen mostanáig nem a digitális, hanem a fizikai hordozók generálták a piac bevételének jelentős részét. A kutatók szerint, ha az illegális letöltések következtében a fizikai értékesítések száma jelentősen csökken, akkor azok hatása a zeneipar egészét tekintve mindenképpen negatív.
Tim Renner a nagy zenei kiadók mostani helyzetét a katolikus egyházat jellemző 16. századi állapotokhoz hasonlította. Amikor felbukkant Luther Márton, akkor a katolikus egyház minden erejével azon volt, hogy megőrizze magának a Biblia feletti ellenőrzést. A Biblia addig kizárólag latin nyelven volt elérhető, Luther ezen is változtatott. Miután az egyház a reformokra képtelen volt, ezért megosztottá vált. Luther Márton akkor az volt az egyház számára, mint napjainkban az MP3 és az internet a zeneiparnak.
The latest music Armageddon theory is that subscription based streaming services like, Spotify, MOG, Last.fm and Rdio (“Streaming”) will cannibalize recording artist’s main revenue: ownership, both of physical CDs and downloads from stores like iTunes and Amazon.
Néhány hete, kívül-belül megújulva és nagyra törő tervekkel lépett a közönség elé az egykor legnépszerűbb közösségi oldal, a Myspace.com. A nyitóoldalon egy feldúlt, tettre képes, öltönyös Justin Timberlake fogadta a látogatókat. A befektető és társtulajdonos látszólagos feldúltsága hamar valósággá válhat, ugyanis az egykor sikeres, de az utóbbi években letűnt oldal újbóli sikeréhez vezető út korántsem akadálymentes. Főleg ha közben a zeneipart is forradalmasítani szándékoznak.
“There is a point at which there could be 100 percent cannibalization, and we would make more money through subscriptions services,” Mr. Burnstein said. “We calculate that point at approximately 20 million worldwide subscribers.”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése