Túl sok boldog fotót posztolsz magadról? Egyre kevesebb lesz a barátod... - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
Korábbi cikkeinkben szó esett már arról, hogy a Facebook-használat csökkentheti az önbecsülést, és sajnos az idővonal görgetése nemkevés negatív érzést kelthet a felhasználóban. Egy birminghami egyetem kutatói már tavaly megállapították, hogy a túlzásba vitt szelfizés a baráti kapcsolatok rovására mehet, egy, a napokban nyilvánosságra hozott tanulmány pedig most arra is fényt derített, hogy a túl sok, a nyaralás felejthetetlen pillanatairól szóló megosztás is kockára teheti a felhasználó személyes kapcsolatait.
Az Europol felhívja a figyelmet az IID nevű biztonsági cég jelentésére, amiben az szerepel, hogy 2014 végéig valószínűleg meglesz az első halálos áldozata a hackertámadásoknak. Elképzelhető, hogy valakinek például a beépített pacemakerét fogják feltörni a bűnözők, és így megállítják a szívét, de az is lehet, hogy valamilyen kritikus infrastruktúra, például a közlekedés vagy az elektromos hálózat működésének szándékos megzavarása követel majd halálos áldozatot.
Bennfentesek azt állítják ugyanis, hogy a Facebook bizonyos csoportok és dedikált applikációk támogatásával az egészségügy vizeire kíván evezni. Ezzel nem a Facebook lenne az első tech cég, amely versenybe szállna az egészségügyi ringben; az Apple, a Google és a Samsung okosórái után nyilvánvaló, hogy ők sem akarnak kimaradni a piac által nyújtott lehetőségekből. A Reuters beszámolója szerint a napi 829 millió aktív felhasználóval rendelkező Facebook a különböző betegségekben szenvedők csoportjaival foglalkozna behatóbban, illetve olyan, magától a Facebook oldalától független applikációkat fejlesztene (elsősorban mobilalkalmazásokra gondoljunk - napi 654 millióan ugyanis mobileszközökről használják a közösségi oldalt), melyek az egészséges életmódhoz szolgálnának tippekkel, hasznos tanácsokkal.
Állítsd le a Facebook nyomkövetését! - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
hirdetői oldalról nézve természetesen nagyon hasznos funkció, felhasználóként azonban sokakat zavarhat. Szerencsére mindenki megtilthatja a Facebooknak, hogy a webes előzmények alapján jelenítsen meg személyre szabott hirdetéseket. "Természetesen" a lehetőség jól el van rejtve az egyszeri felhasználók elől, de mindössze az ezen az oldalon: https://www.facebook.com/ads/website_custom_audiences/ található "Opt out" vagy magyarul "Lemondás" gombra kell kattintani, ezáltal letiltva az előzményeink alapján célzott hirdetéseket.
A nyugati országokban vagy éppen Kínában, Japánban ennél is mélyebbre merészkednek a felvételiztetők: a fent említett két portál által kínált lehetőségeket maximálisan kihasználják, és az adatlapra feltöltött képeket is komoly vizsgálatoknak vetik alá, hosszas személyiségjellemzésbe kezdenek a tartalmak alapján, hogy minél szélesebb körű információhoz jussanak az álláskeresőről.
Mostantól még relevánsabb hirdetésekkel találkozhatunk a Facebookon - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
elsősorban az általunk használt alkalmazások, a korábbi webes keresések és a kedvelt oldalak alapján kapunk hirdetéseket, így nagyobb a valószínűsége annak, hogy olyan reklámokkal találkozhatunk, amelyek nemhogy nem zavarnak, de adott esetben még hasznosak is lehetnek a számunkra.
A Facebook mostantól arról is értesít, ha a barátaink a közelben tartózkodnak - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
Új funkciót kapott a Facebook iOS-es illetve androidos alkalmazása, amit pár héten belül már valamennyi amerikai felhasználó kipróbálhat, és valószínűleg előbb-utóbb hozzánk is eljut: mostantól automatikus értesítést kérhetünk arról, ha valamelyik ismerősünk a közelben jár, már amennyiben az adott ismerős engedélyezte a tartózkodási helyének megjelenítését.
Ha rákattintunk egy bizonyos fajta tartalomra, az nagyobb valószínűséggel fog újra megjelenni, mint a többi, ami viszont azt is jelenti, hogy megint csak valószínűbb, hogy legközelebb is ilyesmire kattintunk majd, és így tovább. Ezt az öngerjesztő spirált jellemezte úgy Pariser, hogy a szűrés által ígért „információs diéta” helyett „információs gyorskaját” kapunk, vagyis az első döntéseinkre alapozva, fokozatosan szigeteljük el saját magunkat a változatos tartalmaktól, egyfajta kulturális-ideológiai izolációt idézve ezzel elő.
A Facebook helyett mi akarjuk kontrollálni az üzenőfalunkat - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A Facebook olyan algoritmust készített, ami minden rezdülésünket, közösségi aktivitásunkat figyeli és ennek megfelelően jelenteti meg ismerőseink posztjait. Néha jól - néha kevésbé jól. A Facebook úgy tesz, mintha átlátszó lenne a tevékenysége, valójában azonban egy fekete dobozzal játszik. Időnként valamit vacakol a bemeneti oldalon, majd figyeli, milyen hangosan sikítanak a felhasználók. Aki legalább közepes intenzitással használja a Facebookot naponta tapasztalhatja, milyen kezdetleges ez a rendszer. Miközben felesleges, idegesítő, vagy kifejezetten kerülendő posztok jelennek meg, sokszor nyoma sincs azoknak a tartalmaknak, amiért a Facebookot használnánk. Ilyenkor persze jön a kézi vezérlés, lehet „hájdolni” az elrejtendő posztokat, kutatni a nem látott, de fontos bejegyzések után, esetleg az elmulasztott posztok közt keresgélni. Ezt azonban csak a legelszántabbak teszik meg. A többieknek azzal élnek, amit kapnak.Maga az alapelv jó, de a megvalósítás távolról sem tökéletes.
Az Android és iOS alatt már sokak számára jól ismert proaktív információs eszköz a Now utánamegy a felhasználónak és az asztali környezetben a Chrome böngésző alatt is megjelennek a jövőben a személyreszabott értesítések.
Az identitásmenedzselés miatt? Amíg elég kicsi egy hálózat, addig leginkább néhány megbízható barátoddal kapcsolódsz össze, viszonylag kevés időt kell identitásmenedzsmentre költened. Ismered ezeknek az embereknek a gondolkodását, ha megosztasz egy erősebb viccet, nem kell attól tartanod, hogy megsértesz valakit. Amikor növekedésnek indul a hálózat, belépnek a munkatársak (olyanok is, akikkel nem szoktál eljárni ebédelni), a régi osztálytársak, a gyerek tanítónénije. Hirtelen elbizonytalanodsz, hogy megoszthatsz-e egy viccet, nem sértődik-e meg valaki egy képen, nem vezet-e felesleges konfliktusokhoz egy politikai link? Egyszer csak azt veszed észre, hogy egyre több az elküldés előtt törölt posztod, sőt, egyre gyakrabban cenzúrázod magad még mielőtt leírnál valamit.
a Paper szép és okos program, ami tökéletesen megfelel a felnőtt Facebook céljainak, hiszen a minőségi tartalmat részesíti előnyben, de megtartja a szolgáltatás alapfunkcióját, a baráti kapcsolattartást is. Ezzel a furcsa mixszel aztán egy szintre hozza a hobbiból sertésinszeminációval foglalkozó óvodai barátunkat, Bélát a New York Times-szal, de pont ezzel a trükkel elégíti ki jobban az új célközönségét, a felnőtt, dolgozó, jól kereső fiatalokat. Tíz éves a szolgáltatás, azóta felnőtt a fókuszcsoport és már nem feltétlenül a "de jót hánytam éjjel"-típusú üzenetek töltik ki az életünket, ezek csak megszínezik. Éppen ezért a Facebook sem gyomlálja ki őket, csak a hányás mellé rak egy elemzést a globális felmelegedés várható hatásairól. Ezt persze elég önfejűen, beleszólási lehetőség nélkül teszi, így továbbra is megmarad a Flipboardhoz hasonló appok helye, de a Paper jó lépés a korábban meghirdetett stratégiai irányba.
ez idén nyárra – Zuckerberg törvényének megfelelően – már 3000 lesz, vagyis minden tizedik megosztott link, sztori, kép, akármi kerül csak elénk. Óriási a zaj, és ez az egyre népszerűbb mobilos verziókon csak még kellemetlenebb. A Facebook erre azzal válaszol, hogy megpróbálja az értékes tartalmakat előnyben részesíteni. A nagy kérdés persze az, mi számít értékesnek. Zuckerbergék válasza erre az volt, hogy közösségi oldalból (vagyis hát amellett) személyre szabott hírlapot akarnak faragni az oldalból. Tömören: több újságcikk, kevesebb cuci kiscicás fotó és Coelho-bölcsesség. Az átlag facebookos üzenőfal tehát, ami öt éve a Farmville-lel és Coelho-idézetekkel, tavaly meg a 9Gag-gel és az Upworthyvel volt tele, jövőre olyan lesz, mint egy nagy lapszemle, a világsajtó színe-javával, amit az ember ismerősei, meg a Facebook algoritmusai válogatnak, szűrnek és ajánlanak. Micsoda véletlen: ez tökéletesen rímel arra a változásra, hogy az oldal közönsége felnő, zuhan a tinik és meredeken nő a diplomások száma a felhasználók között. Ez lesz a felnőtt-Facebook
A jelenség hátterében az EdgeRank nevű algoritmus áll.Az EdgeRank rangsorolja a bejegyzéseket, és csak a nekünk legérdekesebbnek ítélt posztokat jeleníti meg hírfolyamunkban. A rangsorolás a következő szempontok alapján történik: mennyire közeli ismerősünk a posztoló mennyire népszerű a poszt milyen régi Ez alapján előnnyel indul legjobb barátunk fél órája kirakott fényképe, amit rengetegen lájkolnak. A szűrés azt eredményezi, hogy a legnépszerűbb posztokkal lesz tele az üzenőfal: például esküvői fotókkal és kisbabákkal, ugyanis általában ezek kapják a legtöbb lájkot.
A zeneszolgáltatók általában igyekeznek megismerni a felhasználóik ízlését, de ehhez a korábban hallgatott zenéink alapján készített algoritmust használják.
De valójában nem is a dolgokról van szó, hanem rólunk. Ahogy a CES egyik nyitóelőadásán fogalmaztak: eddig az eszközökön volt a fókusz, de az internet hamarosan az emberek hálózatává válik.
Bár a közösségi oldalak népszerűsége látszólag töretlen, 2014 legérdekesebb változása a Facebook, és talán a többi, kicsit különböző, milliónyi felhasználót tömörítő oldal népszerűségének csökkenése lehet. 2011 óta a Twitter 200 milliós felhasználói táborról 500 milliósra nőtt, a Facebook 600-ról 800 millióra, viszont egyikük sem találja az igazán jó reklámmodellt, nem tudják kihasználni rendesen a mobilra vándorlást, ráadásul a tinik állandóan máshová vándorolnak szüleik megjelenése miatt. Ma Tumblr, holnap Instagram, Snapchat, aztán ki tudja, az egy oldalon eltöltött idő mindenesetre egyre kevesebb.
A Facebook adatokkal foglalkozó tudósai, Adam Kramer és Sauvik Dat tanulmányt írtak arról, miért cenzúrázzák magukat a felhasználók. Félbehagyott frissítéseket, mások falára, bejegyzéseihez írt el nem küldött üzeneteket vizsgáltak, több millió felhasználónál. Kramer és Das szerint a közösségi oldal csak meg akarja érteni, miért viselkednek így a felhasználók, mivel „a tartalom-előállítás hiánya értékveszteség”. A szerzők szerint jó példa erre, hogy egy egyetemi hallgató népszerűsíteni akar egy speciális érdeklődésű körnek szóló társadalmi eseményt, aztán meggondolja magát, mert nem akarja spamelni barátait, pedig lehet, hogy sokakat érdekelt volna az esemény.
Az Apple 254 amerikai Apple Store-ban helyezett el iBeacon jeladókat, amiknek a segítségével az üzletek személyre szabott üzeneteket küldhetnek a vásárlóknak.
A cég egy belső felmérésre hivatkozik, amely azt mutatja, hogy a felhasználók gyakrabban kattintanak értékes tartalomra, például hírekre, újságcikkekre, mint a legutóbbi mémek ezredik variációjára. A hivatalos posztban erről így írnak: hamarosan sokkal hatékonyabban meg tudjuk különböztetni a jó minőségű cikkeket a mindenhol látható mémektől. Az még nem teljesen világos, hogy a Facebook hogyan fogja megállapítani bármilyen online tartalmomról, hogy, hogy az mennyire magas minőségű, de valószínűleg jóval kevesebb tartalom jelenik majd meg ezentúl a hírfolyamokban a 9Gag.comról, vagy a cheezburger.comról.
A perszonalizáció egyrészt nélkülözhetetlen, hiszen nélküle elvesznénk az adatok tengerében. Másrészt a szűrők alkalmazása elvezet az ún. filter bubble kialakulásához. Graells-Garrido és tsai Data Portraits: Connecting People of Opposing Views tanulmányukban egy olyan módszert mutatnak be, mely segíti a közösségi média felhasználóit abban, hogy nézeteikkel ellentétes véleményeket is elolvassanak. De kell-e ezt erőltetni, vagy inkább bízzuk az emberekre, hogy jó-e nekik a saját kis burájuk?
Olyan keresőoldalakat, például a Google, a netezők 74 százaléka legalább hetente egyszer felkeres. Magyarországon ez az arány kisebb, csak 67 százalékos – derül ki az Ipsos nemzetközi felméréséből.
Granovetter ún. gyenge kapcsolatok (weak ties) elmélete (amit The Strength of Weak Ties tanulmányában fektetett le) szerint egy embernek általában sok kapcsolata van, ezek között egyesek erősebbek (pl. család, barátok, szomszédok stb.) mások gyengébbek. Kitől szoktunk új információkat hallani; azoktól akikkel szoros kapcsolatot ápolunk vagy azoktól akikkel gyenge kapcsolatban állunk? Egy találkozás egy rég nem látott volt osztálytárssal vagy szomszéddal gyakran beindítja a pletykát és hirtelen sok mindent megtudunk hajdani barátokról, ismerősökről. Ahogy a fenti ábra is szemlélteti az ún. gyenge kapcsolatok hídként kötik össze az egyes csoportokat és biztosítják az információ áramlását.
A perszonalizáció egyrészt szükséges rossz, hiszen a ránk zúduló információt valahogy szűrni kell és mi lenne jobb erre, mint saját preferenciáink? Eli Pariser azonban nagyon meggyőzően érvel amellett, hogy e szűrés következtében jelentősen torzul a világról alkotott képünk, hiszen kiesnek azok a dolgok, amik nem érdekelnek minket, de a minket érdeklő témákkal is csak a nekünk tetsző nézőpontokon keresztül találkozunk így.
Mennyire vagyunk kiismerhetőek Facebook profilunk alapján? A YouAreWhatYouLike oldalon bárki kipróbálhatja, mennyire sikeresen alkotható meg róla egy pszichológiai profil pusztán az általa kedvelt dolgok alapján, a szerzőről például az alábbi elemzés készült mindössze kilenc lájkra alapozva.
Az egérmutató mozgásának megfigyelésével kísérletezik a Facebook.
A Socialbakers felméréséből kiderül, hány oldalt lájkol egy átlag Facebook. Úgy tűnik, egyre többet. 2009 óta jelentősen növekedtek a számok. A Socialbakers több országban is vizsgálta, hány oldalt lájkolnak az átlagos Facebook userek.
A közösségi aktivitásért járó börtön Nem kifejezetten palesztin jelenség, bár az USA-ban általában nem politikai okok állnak a háttérben: tavaly októberben például 12 hét elzárást kapott egy angol fiatal, aki egy eltűnt lány profilján trollkodott.
A Google teljesen átszövi életünket, szinte kikerülhetetlen azoknak, akik interneteznek. A kereső csak az egyik, bár igen gyakran használt része ennek a birodalomnak, hiszen a legtöbben napi szinten használnak Chrome böngészőt, Gmail levelezőt, Gtalk csetalkalmazást, YouTube-ot vagy akár androidos mobilt. Kíváncsiak voltunk, mennyire nehéz a cég szolgáltatásai nélkül élni.
Index - Tech - A lájk a lélek tükre index.hu
A közösségi oldalakon mutatott aktivitásból, a publikus facebookos lájkokból meghökkentően pontos jellemrajz állítható össze, derült ki egy amerikai felmérésből. A Microsoft kutatásában a cambridge-i egyetem statisztikusai 58 ezer Facebook-felhasználó lájkjait és profiloldalait elemezték anonim módon, és azt találták, hogy ijesztően jó hatékonysággal tudják kideríteni az illetők érzékeny személyes adatait. Akkor is, ha a felhasználók azokat nem szeretnék megosztani a közönséggel.
a nagy átalakítás lényege az lesz, hogy az eddigi ömlesztett, és korlátozott szűrési lehetőségekkel megtámogatott üzenőfali hírfolyamunk helyett több, témák szerint szétválogatott hírfolyamotkapunk. Külön lesz fala a státuszüzeneteknek, az ajánlott linkeknek, a feltöltött fotóknak, videóknak, és a zenéknek, amiket az ismerőseink éppen hallgatnak. Ezzel párhuzamosan az üzenőfalak kinézete is megváltozik, a képek nagyobbak lesznek, és többféle, látvány
SocialTimes.Hu - Anyu a Facebookon is figyel socialtimes.hu
A Facebook valaha egyetemi hálózat volt, mára azonban nem csak világméretű közösségi oldal lett, de a szülők is megjelentek rajta. Az Education Database Online adatai szerint ráadásul nagy részük csak azért regisztrál a Facebookra, hogy gyermekeit figyelje.
Simon Milner, a Facebook angliai vezetője elismerte, hogy nincs olyan mechanizmusuk, amivel blokkolni tudnák a korhatár alattiakat. Egy tudományos kutatásból kiderült, hogy Nagy Britanniában a 9-12 évesek több mint harmadának van saját profiloldala.
A Facebook Graph Search olyan keresőeszköz, ami személyre szabott keresési találatokat ad. Ez azt jelenti, hogy beállításoktól függően mindenkinek más jelenik meg, mindenki másokat talál meg. A Graph Search alapvetően a barátaink adatai között keres, viszont kedvesen felajánlja a keresési lehetőségek kiterjesztését, ha nem lennénk elég kreatívak. Úgy tűnik, teljesen kimaradni csak akkor tudunk, ha töröljük magunkat a Facebookról, hiszen a közösségi oldal rengeteget tud rólunk, a kontroll pedig nem teljesen van a felhasználók kezében.
A Google bevételei nagy részét a korábban külön-külön kezelt adatok alapján leadott célzott hirdetéseken keresztül szerzi, az adatbázisok egyesítése jóval teljesebb képet ad egy felhasználó szokásairól és érdeklődési köréről. A korábban használt rendszerben a Google két alkalmazásában kiadott információk nem keveredtek, vagyis nem attól függően módosult a cég keresőjének találati listája, hogy milyen videókat néztünk meg a közelmúltban a Youtube-on. Az új, EU által kifogásolt adatvédelmi irányelvek azonban lehetővé teszik ezt.
a mobilos verzióban lehetőség van telefonszám alapján rákeresni felhasználókra. Ezt eredetileg azért tette lehetővé a Facebook, hogy az olyan embereket könnyen meg tudjuk találni, akik a telefonkönyvünkben szerepelnek, de még nem ismerőseink az oldalon. A szakértő azt vette észre, hogy a telefonszámalapú keresés semmilyen módon nincsen lekorlátozva, véletlenszerű számot beütve az oldal kiadja a hozzá tartozó felhasználót, ha az valaha megadta a számát az oldalon.
Milyen lesz az internet jövője? - Inforádió inforadio.hu
mindez csak akkor működhet, ha a felhasználó teljes mértékben megbízik a szolgáltatójában, hogy az vigyáz az adataira?log=out
Az amerikai igazságügyi minisztérium hivatalosan kiállt a nagy vihart kavart törvény mellett, ami bűncselekménnyé nyilvánítja a weboldalak felhasználói szerződésének megsértését. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy bűncselekményt követ el, aki nem a saját nevén regisztrál egy közösségi oldalra, vagy megszépíti a valós adatokat egy társkereső oldalon az adatlapja kitöltésekor.
Megjelent a Google+ közösségi hálózat márkáknak és vállalatoknak szánt ajánlata, tehát mostantól nemcsak a barátainkat és munkatársainkat követhetjük, hanem kedvenc szappanunkat, asztalosunkat és mobilgyártónkat is.
Olyan mélyreható, alapos, őszinte és pontos piackutatássá válik a Facebook, amilyet korábban el sem lehetett volna képzelni. Az épp nézett műsor címét a tévénk posztolja majd ki rólunk, a látogatott helyek listáját a mobilunk, az olvasott könyvet az e-könyvolvasó, a mozizásunkat meg talán a jegypénztár. Az adatokat a Facebook bizonyára féltve őrzi majd, attól nem kell félni, hogy ezek publikusan keringenek. A pontos célozhatósággal minden korábbinál értékesebb hirdetési felületté válik a Facebook, ahol a meddőszórás szinte teljes kizárásával lehet teljesen releváns módon, helyen és időben reklámokat futtatni.
az alapértelmezésben aktív Facebook-ikon miatt a közösségi oldal kattintás nélkül is követni tudja az ikont alkalmazó oldal látogatóit – erre most már csak akkor nyílik lehetőség, ha a felhasználó ténylegesen lájkol”
A zeneszámok itt is egy viszonylag nagy katalógusból érhetőek el, amik közül viszont minden felhasználó csupán 50 számot választhat ki. Ezeket természetesen cserélgetheti, illetve leszinkronizálhatja a mobiljára offline eléréshez. Egyedi megoldásnak számít ugyanakkor, hogy minden BBM felhasználó a saját 50 dalán kívül hozzáfér a BBM-barátok dalaihoz is.
két adatot kell megadni a jövőben ehhez, a teljes nevet, vagyis vezeték és keresztnevet, valamint a nemet. Az összes többi információt el lehet távolítani a profiloldalról, ha valaki nem akarja azt megosztani a nyilvánossággal. Ha valakinek eddig privát profilja volt, és nem akarja nyilvánossá tenni, az törölheti
a Google+, bár hozza az eddig megszokott letisztult formát, sokkal jobban néz ki, mint a cég korábbi termékei. A vállalatnál a Wave és a Buzz bukása után valószínűleg rájöttek, hogy ahhoz, hogy egy új közösségi oldalra csábítsák a felhasználókat, nem lesz elég a megfelelő működés. A szép kinézet mellett az új oldal a rivális Facebookon már megszokott funkciókon kívül tartalmaz néhány előremutató újdonságot is.
Az igazi probléma viszont az, hogy a támadások jelentős része nem volt előre kivédhető, ezért a nagy számok törvénye alapján érdemes volt tucatjával akár a Facebook hibáira, akár a felhasználók szellemi gyengeségére alapozó támadásokat indítani, s mire a szolgáltató megtette a szükséges lépéseket, addigra az akciók célt is értek.
A 25 európai ország 25 ezer fiataljának körében végzett, az EUKidsOnline hálózat által közreadott felmérés szerint a 9–12 évesek 38%-a adta azt a választ, hogy van profilja közösségépítő weboldalon, és ez az adat országonkénti bontásban a franciaországi 25%-tól a hollandiai 70%-ig terjed. A közösségépítő weboldalak a tinédzserek körében még ennél is népszerűbbek: a 13–16 éves fiatalok 77%-a nyilatkozott úgy, hogy van saját profilja.
Az európai internetezők körében végzett felmérés szerint a felhasználók még mindig nem elég körültekintőek online aktivitásaik során, ezért a szenzitív adatok kiszivárgása ellen legszívesebben egy kattintással törölnék magukat az internetről, amennyiben ez lehetséges volna.
A csökkenő regisztrált felhasználói bázis miatt kifejezetten hasznos a publikus profil bevezetése, viszont ez további csökkenéshez vezethet majd. Sokan pusztán azért tartják meg fiókjukat, hogy ha valakit meg kell nézni, akkor be tudjanak lépni, vagy egyszerűen csak a Subba <3 iWiW nézegetés miatt. Amennyiben a megmaradt felhasználók túlnyomó része él a publikus adatlap lehetőségével, akkor a passzív leskelődőknek még regisztrációra sem lesz szüksége.
hangsúlyosabb lett a felhasználók profilképe, valamint új információkkal bővült a Google-felhasználók profiloldala. A profiles.google.com címen elérhető oldal eddig is összeszedte bekötött aktivitásainkat és személyre szabott nyilvános profiloldalként működött, a frissítéssel azonban mindez már egészen hasonlít egy Facebook-profilhoz.
A Facebook a Google keresőalgoritmusához hasonlóan, egy úgynevezett EdgeRank nevű módszerrel osztályozza a személyre szabott hírfolyamokban megjelenő aktivitásokat. Ennek következtében bizonyos ismerőseink gyakrabban jelennek meg a hírek között, míg másokat viszonylag ritkán látunk.
Facebook-profilok ellenőrzésére egyre több példa akad, egyre több területen. Egy San Franciscó-i cég például, amely bírósági esküdtek kiválasztásával foglalkozik, rendszeresen ellenőrzi a potenciális esküdtek profiljait
a jelenség hátterében az lehet, hogy a japánok egyrészt idegenkednek minden nem japán dologtól, másrészt azt különösen nem szeretik, hogy az interneten a saját nevükkel szerepeljenek.
Az elkövetők abban reménykedtek, hogy az Iwiw felhasználóinak személyes adataival több tízmilliós haszonra tehetnek szert. Nem próbálták feltörni a portált, hanem az egyik üzemeltető alvállalkozó cég munkatársa segítségével próbálták megszerezni az adatokat.
Apró újítás, hogy már nem füleken érhető el az "Üzenőfal", az "Infó" és a "Fényképek" menüpont, a gombok átkerültek a profilkép alá. Kicsit olyan, mintha el akarták volna rejteni a gombokat.
Miután valaki örök nyugalomra tér, a digitális hagyatékai tovább élnek a számítógépekben és szervereken szerte a világban. Sokak számára ez nem jelent nagy problémát, de többen vannak azok, akik nem szeretnék felügyelet nélkül hagyni hátramaradt adataikat, üzeneteiket, képeiket és egyéb online tartalmaikat. Erre a problémára adnak megoldást azok a vállalatok, melyekből a Mashable összegyűjtött néhányat.
Facebook Now Allows You To “Download Your Information” techcrunch.com
you can access the “Download Your Information” feature from your account settings, hit the download button (see above) and Facebook will allow you to download everything off your profile, including your friends list, events, all of your messages, wall posts and all of your photos into a zip file.
A Last.fm hivatalos blogján jelent meg pár vizualizáció, melyek azt mutatják be, hogy a nem és a kor hogyan határozza meg a többség zenehallgatási preferenciáit. Vagyis, hogy mit hallgatnak a tini csajok és a harmincas pasik, stb.
A közösségi oldalon saját profillal rendelkező kaliforniai cégeknek küldtek ki kirakatüvegre ragasztható matricákat, amin az oldal új sms-es szolgáltatását hirdetik: internetkapcsolat nélkül, egy sms-sel lehet az adott céget kedvelők körébe belépni, vagyis a facebookos szlenggel élve lájkolni.
A Facebook fejlesztői konferenciáján Mark Zuckerberg vezérigazgató előadta, hogy cége miként próbálja átvenni a Google központi szerepét. Lesz közösségi szövegszerkesztő, minden weboldal kommentálható, és persze a Facebook egyre több személyes adatot tárol a júzerekről.
A Facebook új törekvései nagyon hasonlítanak a szemantikus web filozófiájára. 2006 óta van terítéken ez a téma. Akkoriban a fő problémát, a legnagyobb fejtörést az jelentette, hogy hogyan sikerül sztenderdizálni a webes aktivitásokat. Plasztikusabban: ha rajongója vagyok egy írónak a Facebookon, hogyan fogja megtudni az Amazon, hogy attól a szerzőtől lenne érdemes könyveket ajánlgatnia?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése