keresés

2014. október 21., kedd

Az Apple és az "ártatlanság dalai": csak egy jó marketingfogás, vagy a zenedisztribúció jövője?

Szeptember 13-án jelent meg az Apple iTunes rendszerén keresztül a U2 új lemeze, a "Songs of Innocence", melyet az Apple felhasználók ingyen, akarva-akaratlanul is az iTunes profiljukhoz csatolva találtak. Természetesen számos zenész és a zeneiparban tevékenykedő felszólalt az eset kapcsán, ki ellene, ki szimpatizálva a történtekkel.


Az iTunes több, mint félmilliárd kliense közül körülbelül 33 millióan már az első héten meghallgatták a lemezt, egy hónap elteltével pedig 81 millióan hallgattak bele a lemezbe – csak összehasonlításként: a 2009-es, No Line On The Horizon-ból ötmillió példány kelt el világszerte

Az Apple állítólag 100 millió dollár körüli pénzösszeget invesztált a történetbe, melyből valószínűleg a zenekar is jóval többet profitált, mintha a szokásos, jelenlegi uralkodó formák szerint lett volna csak elérhető.

Maga a lemez végül fizikai formában is megjelent szeptember 30-án, két héttel előrébb hozva a megjelenést (indok: Grammy díj), ám az ingyenes elérhetőség az eredeti tervek szerint, október 13-án szűnt meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése