Ha ugyanis papírkönyvet olvasunk, az ujjainkkal érezzük, ahogy baloldalon nő, jobboldalon pedig csökken az oldalak száma. A haladás tehát kitapintható, ez pedig valahogy segít az olvasónak a szöveg, és így a történet kibontásában. Korábban egyébként norvég tizedikeseket vizsgáltak, akiknek nyomtatott lapról, illetve pdf-fájlról, monitorról, kellett ugyanazt a szöveget elolvasniuk. Akkor az derült ki, hogy előbbiek sokkal jobban teljesítettek a szövegértési teszteken, mint azok, akiknek a digitális olvasás jutott. Anne Mangen egyébként egy olyan új kutatási hálózatot vezet, amely a digitalizálás hatásait kutatja. A hosszú szövegek olvasására egyre kevesebb idő jut, a digitalizálás miatt pedig az olvasás sokkal szaggatottabbá és töredezettebbé vált. Ráadásul a digitális eszközök használata negatívan befolyásolhatja az olvasás kognitív és érzelmi aspektusait.
Az internet korában már nem tudunk egy szövegre koncentrálni, viszont kárpótlásul olyan képességeket kapunk, amikről néhány évszázada még senki nem is álmodott. Egy 2008-as amerikai vizsgálat szerint a hagyományos módon, hosszabb szövegeket olvasók fejében azokon az agyterületeken figyelhető meg aktivitás, amelyek a nyelvért, a memóriáért és vizuális adatfeldolgozásért felelősek, az e-szövegek - elsősorban a webes tartalmak - olvasása közben pedig a döntéshozatalért és a problémamegoldásért felelős területek dolgoznak. Természetesen az olvasás egyik fajtájáról sem jelenthetjük ki, hogy jobb vagy rosszabb a másiknál, de az biztos, hogy másra jók.
Minden gyerek tudja, hogy nem szabad lemásolni másokról a házi feladatot, de most már azt is megtudhatják a tanáraiktól, hogy ennél sokkal nagyobb bűn megosztani egy dalt a haverokkal. Mert aki így tesz, az elveszi a tartalomipar nyereségét.
Legkönnyebben hallás után, más beszélőket figyelve és utánozva tanulunk új szavakat, igazolta sok nyelvtanár tapasztalatát egy végzett neurolingvisztikai vizsgálat.
Táblagépet kap a Los Angeles-i - az Egyesült Államokban a második legnagyobb - iskolahálózat minden egyes diákja: a kezdeményezés jelentősen hozzájárul az Apple cég azon tervének megvalósulásához, hogy iPad-ekre cserélje le a hagyományos iskolai tankönyveket.
Ma már minden gyerek a gép előtt ül, előbb látnak táblagépet, mint a nagyszülőket, hamarabb tudják megnyitni a programokat, mint járnának.
A digitális média és ez elektronikus eszközök terjedése, egyre koraibb használata teljesen átalakítja életünket. Már a járni éppen hogy megtanuló gyerekek is magabiztosan használják a kezükbe kerülő okostelefonokat és tableteket.
Az idősebbeket, akik még soha nem használtak gépet, más tempóban kell tanítani, mint a fiataloknak. Ötven pc-mentes év után a számítógép nem lesz egyik pillanatról a másikra az élet meghatározó része. Lehet, hogy bizonyos kérdések csak fél év után merülnek fel az idős felhasználóban.
a diákok a számítástechnikai ismereteken kívül a kreatív alkotó tevékenység eredményeként megszülető szellemi alkotások (pl. zene, film, szoftver, könyv, fotóművészeti alkotás) értékével és védelmével kapcsolatos alapvető ismeretekkel rendelkezzenek, és – mint a jelen és a jövő szerzői, alkotói, vállalkozói – az ezzel összefüggő jogaikkal és kötelezettségeikkel tisztában legyenek. A felmérés távlati célja tehát egy olyan új generáció „felnevelésének” elősegítése, amelynek tagjai nemcsak tudatos alkotók, de tudatos felhasználók is a XXI. századi, fejlődő magyar kreatív ipar különböző ágazatainak (pl. design, zene, képzőművészet) területein.
Előadások és elbeszélgetések az e-papír eszközök eredményességéről | Oktatás-Informatika, e-Didaktika 2.0 ollejanos.hu
elgondolkodtató eredmény, hogy az e-book lapozását milyen lassúnak élték meg a résztvevők. A tanórák a mérések szerint 30%-kal csúsztak el időben, ami nem biztos, hogy csak az új eszköz megjelenéséből fakadó tanulási időszaknak köszönhető. Az iskolai felhasználásban ez tényleges probléma lehet
A diákok a pörgős tanórákon lemaradtak a hagyományos jegyzeteket használó társaiktól, mert nem tudtak kellően gyorsan lapozgatni a kijelzőn. Nagyon merevnek érezték a Kindle-ön megjelenő tartalmakat, az eszköz nem segítette őket abban, hogy átlássák a szóban forgó tananyagot. Két különböző fejeztett, vagy ábrát sokkal egyszerűbb egy könyv lapjain összevetni. Az elektronikus verzióban történő navigáció rengeteg időt és energiát vesz el a tananyagra való koncentrálástól.
Egy új program keretében megengedték hatezer norvég diáknak, hogy vizsgáikhoz laptopot használjanak. Ha a kísérlet beválik, a módszert az egész országra kiterjeszthetik.
Az oktatásnak nem kell feltétlenül unalmasnak lennie. Az e-képzésnek köszönhetően új lehetőségek nyíltak meg mind a diákok, mind a tanárok előtt. Legnagyobb előny, hogy a tanulás így nem unalmas.
A program lehetővé teszi, hogy a rezidensek szimulációk segítségével készüljenek fel a valós életben rájuk váró feladatokra.
2009-02-22 Személyre szabott tanulás agent.ai
Az oktatáselméletekben és kivitelezésükben egyre elfogadottabb alapkoncepció: minden egyes diák személyre szabott tanulási módszert részesít előnyben. Az EU-s iClass projekt e gondolat és az infokommunikációs technológiák közös nevezőre hozása.
A Realtown nevű környezetben mexikói mérnökhallgatókat tanítanak, az avatárok egyelőre csak lófrálnak az utcákon.
Egyes tanulmányok szerint nyelvtanulásra is kiválóan alkalmasak a virtuális világok.
A közösségi honlap célja, hogy segítse a különböző országokban élő és tanuló diákok, egyetemisták és főiskolások kapcsolatteremtését. A Studymee nevű oldal valóban nemzetközi.
Noha a költségvetésről szóló törvény 1,23 milliárd forintot irányzott elő, a Microsoftnak sikerült feljebb alkudnia az összeget: összesen 1,434 milliárd forintot fordít a tárca a Campus és a School csomagra.
Amint arra számítani lehetett, már a megalakulása pillanatában komoly bírálatok érték a Schulradar nevű német iskola- és tanárminősítő oldalt, mivel azt nem tartják objektívnek.
Az amerikai szövetségi államban már annyira veszélyesnek tartják a világhálót, hogy külön órákon világosítják fel a diákokat az online világban rájuk leselkedő veszélyekről.
Bővítette szolgáltatásait egy oktatási honlap, így a jövőben már a szülők is osztályozhatják csemetéik osztályfőnökeit vagy iskoláit. Az egy éve működő német portálnak már félmillió regisztrált tagja van.
a tanárok online osztályozása megzavarta az oktatást normális menetét. A Note2be nevű oldalon több ezer francia diák minősítette rendszeresen a tanárait, az oldal naponta 150 000 látogatóval büszkélkedhetett.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése