Jelentős médiavisszhangot keltett a Pew Research hírfogyasztásról szóló tavalyi kutatása, mely szerint az amerikaiak egyharmadának információigényét bőségesen kielégítik a hírfolyamon fel-felbukkanó hírek. Az intézet legfrissebb, 2014-as adatai nem tartogattak túl sok meglepetést: ahogy azt sejteni lehetett, csak még tovább növekedett a Facebook és úgy általában a közösségi oldalak szerepe ezen a területen is. A kutatásban összesen 2901 amerikai médiafogyasztási szokásait vizsgálták meg. A megszólaltatottak 49%-a legalább heti rendszerességgel néz hírműsorokat a helyi tévécsatornákon, 48%-uk pedig a Facebookról tájékozódik, lehagyva ezzel az olyan országos tévécsatornákat, mint amilyen mondjuk a CNN vagy a Fox News.
Google to Only Show Headline of Certain German Newspapers thenextweb.com
As a result of pressure from publishers, Computer World reports that Google is removing news snippets and image thumbnails from search results of German news sites like bild.de, hoerzu.de and others under the VG Media umbrella. VG Media insists that Google should pay publishers a portion of the ad revenue that Google collects when it republishes portions of a news article. In response Google will only post an article headline and link.
Apple Acquires Digital Magazine Startup PRSS thenextweb.com
iCulture, the startup’s talent and resources could be rolled into Apple’s iBook Author tool. The tool currently helps users create digital books for Apple’s iBook ebook storefront. With Prss, the tool could be used to create digital magazines for the Newsstand app.
A friss híreket posztoló oldalaknak kedvez a Facebook megújuló algoritmusa - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A hírfolyamon a jövőben lényegesen gyorsabban jelennek majd meg az éppen aktuális tartalmak. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy ha amikor egy ismerősünk vagy egy lájkolt oldal valami olyasmiről posztol, amiről az adott pillanatban a felhasználók tömegesen beszélnek, akkor az nagyobb valószínűséggel bukkan fel a hírfolyamunk tetején. A korai teszteredmények azt mutatták, hogy az ilyen jellegű posztok 6 százalékkal több felhasználói aktivitást generáltak. Számítani fog az is, hogy mikor érkeznek a kommentek és a lájkok A Facebook algoritmusa mindeddig csak azt vette figyelembe, hogy az adott posztra hány lájk, hozzászólás vagy megosztás érkezett, mostantól azonban az is számítani fog, hogy mikor érkeznek ezek a felhasználói aktivitások. Ha a bejegyzésre már közvetlenül a kiposztolás után sok reakció érkezik, az vélhetően friss és aktuális, ezért a poszt előkelőbb helyen jelenik meg a hírfolyamunkon.
A francia piac persze nem örült a Netflix érkezésének, a kábelszolgáltatók kerek perec nemet mondtak nekik, amikor a már meglévő médiaboxokon keresztül szerették volna terjeszteni a szolgáltatást. Aki Franciaországban a szolgáltatásra előfizet, kénytelen lesz beszerezni egy újabb médiaboxot, egy Apple TV-t vagy egy Android-eszközt, amin futtatni tudja a tartalmat, de a modern okostévék nagy többségét már felszerelték olyan applikácóval, ami ezt lehetővé teszi. Legvégső esetben pedig ott a számítógép és a böngésző, amiből bármikor és bárhol elérhető a kontent.
Nemrég hazánkba is begyűrűzött az Ice Bucket, életre hívva néhány igencsak kínos videót, ráadásul az eredeti cél is a semmibe veszett, hiszen az ALS helyett hazai alapítványoknak kívánnak gyűjteni általa. Mindenesetre a jeges vödrös kihívás már túl van a csúcsán, célját beteljesítette, így igazi sikeres víruskampányként vonulhat be a social media történelmébe!
Blogtalanít a New York Times - SocialDaily Magyarország socialdaily.com
A Times – több más kiadványhoz hasonlóan - „kettős játékot” játszott: Egyrészt blogokba szervezte ki egyes rovatait, illetve azok önállósított részeit, másrészt befogott és „háziasított” néhány népszerű (korábban) független blogot. (Ha mindez ismerős, nem a véletlen műve, hiszen nem sokkal később az Index is hasonló módon turbózta fel saját magát. A hazai kiadvány még előnyösebb helyzetben is volt, hiszen saját keltetőjéből – blog.hu – vehette át az életképesnek bizonyuló blogokat.)
Index - Tech - Az internet királya index.hu
A statisztika szerint a Facebookon ma a legtöbbször két amerikai weboldal, a Buzzfeed és a Huffington Post cikkeit lájkolják, kommentelik és osztják meg az emberek. A legutóbbi adatok azt mutatják, hogy a két oldal tartalmait összesen havi 77 milliószor. Ugyanezen a listán a hagyományos média óriásai is ott vannak az élmezőnyben, de a számok hatalmas lemaradást mutatnak. A CNN és a Guardian havi 8 milliót tud, a New York Times 7-et, a BBC 5-öt, a Washington Post és a Time 3-at. A közösségi médiát nyomasztóan uraló két oldalt egy ember köti össze, aki mindkettő alapításánál ott volt. Úgy hívják, Jonah Peretti, és mellékesen ő találta ki a reblogolást még messze a Tumblr és a Twitter előtt. De ki ez az ember, és honnan tudja ennyire, mire bukik az internet népe?
A zeneiparban és a filmiparban kezd felismerődni, hogy ennek a közgazdaságnak nem az a modellje, hogy bemegyek a boltba, mert ez ma már a nagyon sokadik, ráadásul nem is az utolsó lépés. Az üzlet nem abból áll, hogy van a szentséges tartalom! Hanem például abból is, hogy az is kiemelten fontos, hogy azt a tartalmat milyen platformon lehet hallgatni/nézni, és hogy mennyire felhasználóbarát a fizetési rendszer. Ezeknek a retrográd szemléletben semmi közük nincs a tartalomhoz, de a világ arra a pályára állt, hogy most meg már van. A szomorú ebben a leginkább azonban az, hogy ebből a leckéből a magyar e-könyv- és tartalomgyártás gyakorlatilag szinte semmit nem látott – és nem vett át.
A Facebook a Storyful segítségével elindította a közösségi oldal hírcsatornáját, a FB Newswire-t. Nem kell hatalmas fejlesztésre gondolni, egy egyszerű Facebook oldalról van szó, amire a Storyful szűrésében gyűjtik a legfontosabb híreket.
A Spotify korábban is pedzegette, hogy nem szeretne megrekedni az egyszerű internetes zenelejátszó szintjén, hanem mondhatni a muzsika Facebookja akar lenni. Egy platform, ami minden igényt kielégít a zenei piac szereplői számára.
Nyomasztóan uralja a közösségi médiát a Buzzfeed amerikai szórakoztató portál. A legutóbbi felmérések szerint a februári cikkeik összesen 21 millió lájkot, 13 millió megosztást, és 16 millió kommentet hoztak össze a Facebookon.
Folyamatosan épülnek az egyre nagyobb adatforgalmat kiszolgálni készülő rendszerek világszerte, s a nagy forgalmazók között egyre több az új név. Korábban, ha a legnagyobb adatforgalomról kérdeztek valakit, biztosan rávágta, hogy YouTube, érdemes szétnézni újra.
A modern tartalomipar óriási csatákat vív, egymásnak feszülhetnek végre a klasszikus disztribútorok a prémium szelekció ígéretével és a feltörekvő kihívók az olcsó, univerzális hozzáférés illúziójával.
Publikus a Chromecast SDK - HWSW hwsw.hu
Az egyszerűsége és olcsósága miatt népszerű Google Chromecast egészen mostanáig csak néhány kiválasztott alkalmazással működött együtt, most viszont szabad utat kapnak a fejlesztők.
Márciusban érkezik az Amazon saját tévés doboza, amiről már régóta szólnak a pletykák. Az online kereskedő illetve szolgáltató cég a Kindle olvasók és tabletek mellett egy újabb hardvert dob piacra, amivel ezúttal a tévés piacon okozhat zavart.
hogy egy cikket sokan osztanak meg a közösségi médiában, még nem következik, hogy a cikket sokan is olvassák.Schwartz szerint többféle magyarázat is lehetséges. A megosztások gyakrabban jönnek mobil eszközökről, ahol a felhasználók jellemzően kevesebbet töltenek az oldalakon. Az emberek általában jobban szeretnek boldog, vagy nosztalgikus tartalmakat megosztani. Sok cikk esetében a cím már minden lényeges információ tartalmaz, és az is lehet, hogy az emberek egyszerűen nem szeretnek hosszú cikkeket olvasni az interneten.A legkézenfekvőbb magyarázat viszont az, hogy egyszerűen úgy osztunk meg cikkeket, hogy nem olvassuk el őket. azok a felhasználók, akik nagyjából a cikkek negyedéig jutottak, nagyobb arányban osztották meg a tartalmat, mint azok, akik egyből továbbkattintottak, vagy azok, akik több időt töltöttek a cikk olvasásával. Az Upworthy adataiból ugyanakkor az is látszik, hogy a cikk végigolvasása után is nagyobb eséllyel osztanak meg egy cikket a felhasználók.
A közösségi média használata új lehetőségekkel, ezzel együtt pedig új értelmezési tartománnyal bővíti a társadalmi feszültségek olyan megnyilvánulásait is, mint amilyenek a 2012-es budapesti diáktüntetések voltak. Ez látható akár az események mediális megjelenését átszövő, többszörös egyidejűségek és időeltolódások dinamikájában, akár a korábban elkülönülő fázisok (és az azokhoz használt csatornák) összeolvadásában vagy átstrukturálódásában, akár a kapcsolati háló felértékelődéséről – a médiahasználatban és -fogyasztásban egyaránt.
Hat hónappal a bemutatója után a Google megnyitja a fejlesztők előtt a Chromecast SDK-t, így számtalan új alkalmazás jöhet a tévés kiegészítőre. A jövőben androidos, iOS és webalkalmazások százaival alkalmazhatják a Chromecastot, nem csak azzal a néhánnyal, amellyel eredetileg kiadták.
egyre többen fogyasztanak mobilon híreket, illetve olyan új technológiák megjelenése, mint a drónok és a viselhető számítógépek. A kissé elrugaszkodott jóslatok szerint a hírgyártásban idén nagyobb teret nyer a az adatbányászat, a drónok az újságírók fontos eszközévé válnak, és fokozódik a marketing és az újságírás összeolvadása.
Industry experts from the BBC, CNN, ITV News, Trinity Mirror and The Washington Post share their predictions for the key trends in digital journalism this year
A világ televíziózása átalakulóban van, de nemcsak azért, mert a nézők egyre kevésbe akarnak akkor televíziózni, amikor a csatornák is szeretnék, hanem azért, mert sz USA-ban és Kanadában a nézők szeretnének csak azokért a csatornákért fizetni, amiket valójában néznek is. A Bloomberg Business Weekly szerint ha érvényesítik akaratukat, az beláthatatlan következményekkel lenne a tévéiparra. A magyar kilátások sem jobbak.
Amikor április végén kiléptünk a Nagy Betűs Közösségi Médiába, és elindult az Index Facebook-oldala csak abban reménykedtünk, hogy lassan kikopik az a mondás, hogy Lemarad, mint Index a Facebookról. Hogy végre nem leszünk olyanok, mint egyszeri nagymama, akinek az unokák azt mondják, Yolo. Hogy haladunk a korral, de legalábbis kicsit loholunk majd utána.
Egy ideje már tudható, hogy a Facebook az aprólékosan szegmentált, mikrocélzásra is alkalmas hirdetések mellett bevezeti a televíziós piacra jellemző “főműsoridős” reklámblokkokat, amire a hirdetők akár idő alapon is be tudnak fizetni.
Véget érhet az online tartalomszolgálatás aranykora, amikor is minden tartalomterjesztő platformon mindenki egyenlő eséllyel jelenhet meg. Az igazság az, hogy a szolgáltatók jelenleg rengeteg olyan tartalmat cipelnek saját költségen, amelyek soha nem térülnek meg.
Bár hivatalos döntés még nem született, a Washington Post információi szerint mégis csekély a valószínűsége annak, hogy vádat emeljenek Julien Assange, a WikiLeaks gazdája ellen. Az amerikai hatóságok a titkok kiszivárogtatói ellen minden esetben fellépnek - így történt ez Edward Snowden esetében is -, de Assange csak publikálta a hozzá befutott dokumentumokat, ő maga nem kutatkodott. Matthew Miller igazságügy minisztériumi szóvivő rámutatott, hogy ha Assange ellen az egyébként még mindig vizsgálódó ügyészség vádat emelne, akkor hasonlóan kéne tennie a titkos iratokat szintén előszeretettel megjelentető nagy újságok ellen. Márpedig amerikai hatóságoknak eszük ágában sincs bolygatni a “New York Times-problémát", melyben a névadó lapon kívül olyan nagyágyúk is érintettek lennének, mint a Guardian vagy maga a Washington Post.
2013 az első olyan év, amelyben nemcsak a tévé-előfizetések, de konkrétan a készülékek száma is csökkent Amerikában
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése