keresés

2025. május 13., kedd

Van egy jó sztorid? Add el!

A Meta új lehetőséggel rukkolt elő a Facebook-tartalomgyártóknak: pénzt kaphatnak a nyilvánosan megosztott történeteik (Stories) megtekintései után. A Content Monetization (bevéteszerzés tartalmak létrehozásával és megosztásával) célja, hogy ösztönözze a vizuális tartalmak aktívabb megosztását a platformon.



Egyszerű csatlakozási lehetőség

A TikTok bizonytalan jövője miatt remek az időzítés: az Egyesült Államokban ugyanis nemzetbiztonsági okokra hivatkozva még januárban tiltották be a népszerű videós platformot. A Meta ezért igyekszik megragadni a lehetőséget és visszacsábítani az alkotókat. A programhoz bárki csatlakozhat a Meta weboldalán.

Színesebb tartalom vagy minőségi romlás?

Bár a kezdeményezés meglehetősen könnyű pénzkereseti lehetőségnek tűnhet, felvet néhány aggasztó kérdést. Vajon az ilyen típusú ösztönzés nem torzítja-e a tartalom minőségét? Hiszen ha a pénz a fő motiváció, könnyen háttérbe szorulhat az értékes, kreatív vagy informatív tartalom a gyorsan legyártható, figyelemhajhász posztok javára. Ez hosszú távon rontja a platform színvonalát, és elidegenítheti a felhasználókat, akik egyre több felszínes vagy irreleváns történettel találkoznak.Vélhetőleg egyre többet találkozunk majd kattintásvadász posztokkal is, amik csak a nézettséget lesznek hivatottak generálni, de a “néző” számára minőségi tartalmat nem kínálnak. Félő, hogy némi pénz reményében az emberek olyan tartalmakat is megosztanak magukról- ad abszurdum a gyermekeikről- amelyeket normál esetben megtartanának maguknak.
Bár a közösségi média világának jelenlegi állapotában ez az újítás önmagában nem valószínű, hogy komolyabban veszélyeztetné a tudatosság és értelmesen eltöltött idő jelentőségét, az egészen biztos, hogy nem fogja előremozdítani a szellemi tevékenységek iránti elkötelezettséget.

Forrás


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése