Mark Zuckerberg bejelentette, hogy a Facebook közeledni akar az eredeti kiindulási ponthoz és vissza akar térni a gyökerekhez — új funkcióval próbálják visszahozni a platform közösségi jellegét, ahol a barátok és ismerősök tartalmai ismét központi szerepet kapnak.
A Meta célja, hogy a személyes kapcsolatok újra előtérbe kerüljenek a hírfolyamok zajában.
Friends
A tervek szerint a felhasználó a hírfolyamában a szokásos tartalmak mellett egy "Friends" felületet bekapcsolva kizárólag azokat a tartalmakat látja majd, amelyek a barátaihoz, ismerőseihez tartoznak. Ezek lehetnek bejegyzések, születésnapi értesítők, Reels-videók, tulajdonképpen bármi, amit a felületükön megosztanak.Vissza a gyökerekhez?
A Meta vezetői úgy ítélték meg, hogy a Facebook túlságosan eltávolodott a gyökerektől, az eredeti céljától és fókuszától, ezért ideje a változásnak. A telexen közölt nyúlfarknyi cikket elolvasva elgondolkodtam, hogy vajon mi vezérelte ebben a döntéshozatalban a tech-óriást. Bár szép, de naiv gondolat lenne azt feltételezni,hogy az információözön által okozott digitális fülzúgást akarná talán csendesíteni. Jobban körüljárva a témát beigazolódtak a sejtéseim és kiderült, hogy Zuckerberget nem a felhasználók szociális jólléte és a konzumerizmus visszafogása hatja.
Már hosszú évek óta tapasztalható jelenség, hogy a facebookot a digitális bennszülöttek előtti generációk tartják fenn, a Z és Alfa generációnak, akik inkább az Instagram, TikTok világát preferálják, nem sok köze van hozzá. Feltehetőleg ezen a gyakorlaton akar változtatni a cég és vissza(?)-csábítani a fiatalokat a felületre.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése