Ebben a cikkben két olyan aktuális hírről számolok be, amely a jövő felhasználóit boldogíthatja, a jelenlegi előfizetőket nem biztos. A Netflix mint a legnagyobb streaming-szolgáltató működése során sok problémával kellett megküzdenie, és most talán a két legnagyobbra találták meg a gyógyírt. A kérdés csak az, hogy ez hogyan fogja befolyásolni a cég és annak bevételének jövőjét.
Jövőbeli szigorítások

A Synamedia ezt a problémát egy mesterséges intelligencia algoritmus felállításával oldaná meg, amely kiszűrné, hogy a stream-felhasználók közül ki osztotta meg a jelszavát és fiókját másokkal is engedély nélkül. Ha ez pl. egy fórumon történő fiók-eladásra vezethető vissza, ahol a tulajdonos többmindenkivel is megoszthatta a bejelentkezési adatokat, a fiók törlésre kerülhet, a felhasználót pedig tiltólistára. Ha viszont a "kár" kicsi - pl. egy családon belüli megosztás esetén -, a rendszer egy emailben küldene javaslatot egy másik csomag átváltására, amely lehetővé teszi a több felhasználót is.
Netflix csak telefonra?
Ám bármilyen jól is hangzik ez, van hátránya. Azok akik a telefonos csomagot választják, csak és kizárólag, standard minőségben lesz elérhető a megtekinthető kínálat. Bár ehhez azt is hozzá kell tenni, hogy a HD minőség hiánya kisebb képernyőkön, mint egy telefoné vagy tableté, kevésbé feltűnő, mint egy TV készüléken, ami indokolná, hogy a telefon-központúbb emberek ezt a szolgáltatási újítást válasszák.
Emögött az elhatározás mögött azonban más is szerepet játszik: a Netflix-tagság növelése globálisan, eljuttatni olyan területekre is, ahol eddig nem nagyon volt jelen. A cég vezérigazgatója, Reed Hastings azt nyilatkozta, hogy a jövőben sor kerülhet alacsonyabb költségű tervek piacra dobására, legfőképp olyan térségekben, ahol a bevételük az átlagosnál alacsonyabb, ezzel elérve a célzott feliratkozók számát.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése