keresés

2022. április 25., hétfő

A Netflix válsága

A legnagyobb videóstreaming-szolgáltató közzétette az első negyedéves eredményét, amiből kiderült, hogy az előfizetőinek száma 200 ezerrel csökkent. A rossz hír pedig részvényeladási hullámot indított el. A részvények értéke egyetlen nap alatt több, mint harmadával zuhant. Számszerűen a cég összértéke 54 milliárd dollárral (18,4 ezer milliárd forinttal) csökkent. A Netflix nem derülátó a jövőt illetően, ugyanis a második negyedévtől sem vár jobb eredményt. Az előfizetők számának további 2 milliós csökkenésére számítanak.

A válság okai


A cég saját indoklása és elemzői szerint több oka van a válságnak. A háború az egyik tényező. Ukrajna megtámadása miatt a Netflix is kivonult Oroszországból, ezzel pedig 700 ezer felhasználót vesztettek el. A háború áttételes hatása a világgazdasági válság, és a bizonytalanság. A háztartások nem tudják, mire lehet számítani a jövőben. A Netflix pedig luxus, mikor az alapvető létszükségletekre kell költeni.

A pandémia is fontos tényező. A járvány kezdetben jól jött a Netflixnek, ugyanis a bevezetett korlátozó intézkedések idején az otthonaikba szorult emberek többet tévéztek, így az előfizetők száma nőtt. A Netflix megközelítette az előfizetői maximumát, ami irreálisan magas elvárásokat alakított ki a Netflixszel szemben az elemzők, a beruházók, és a cégvezetés szemében. A felhasználószám minimális csökkenése nem lett volna akkora katasztrófa, ha nem milliós növekedésre számít mindenki. A pandémia másik hozadéka, hogy világszerte elszállt az infláció, különösen az olyan alapvető dolgok drágultak, mint az energia és az élelmiszerek, amik fontosabbak, mint a Netflix.

A konkurencia se jött jól a Netflixnek. A Netflix évekig egyeduralkodó volt a piacon, így a legtöbb stúdió és csatorna a Netflixnek adta el a filmjei és sorozatai streamelési jogait.
Ennek azonban vége, mióta ott van a Disneynek a Disney+. A Netflix ebben a helyzetben rengeteg tartalmat vesztett, amik a konkurenciához kerültek át. Ez azt jelenti, hogy aki mondjuk Marvel-filmeket akar nézni, annak a Disney+-ra kell előfizetnie.

A válságkezelés


A cégvezetés bejelentette, véget akarnak vetni annak a gyakorlatnak, hogy egy előfizetést több háztartás használ egyszerre. Állításuk szerint sok a potyautas, 100 millió háztartás lehet, amelyik megosztott jelszóval használja az előfizetést, vagyis nem fizet érte. Emiatt korábban is panaszkodtak, de nem csináltak belőle nagy ügyet. A másik bejelentés szerint a cégnél elkezdtek dolgozni egy új üzleti modellen. Olcsóbb előfizetéseket kínálnának, amiket reklámokkal támogatnának meg.
 
Forrás:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése