keresés

2014. december 8., hétfő

Ericsson a társadalom érdekében

   Az Ericsson innovációs fórumát minden évben megrendezik, idén Stockholmban tartották meg. Stockholmot a világ egyik techfővárosaként tartják számon, mivel egyre több startup, telekommunikációs és tartalomszolgáltató helyezi ide a székhelyét. Ezért is fordul elő, hogy bárhova megyünk ingyen wifi fogad mindenkit a városban. 

 Az Ericsson éves üzleti innovációs fóruma (EBIF) többnyire előadásokból áll, több tartalomszolgáltató mesél magáról és az elért sikereikről. A fórumon először a mobilelőfizetésekké a szerep. "Jelenleg nagyjából 7,1 milliárd mobilelőfizetés van a világon (majdnem minden emberre jut egy), ebből 2,9 milliárdon van szélessávú mobilnet. A cég számításai szerint 2019-re, tehát öt év múlva 9,1 milliárd előfizetés lesz, és erre jut majd 7,5 milliárd mobilnet-előfizetés, a mobiladat-forgalom pedig a mostani tízszeresére nő." Vagyis a cégek egyre nagyobb digitális függőségre készülnek, ami rohamosan nőni fog a közel jövőben. A továbbiakban a vállalkozások és az internet sebességének kapcsolatát firtatják, mi szerint "egy országban 10 százalékkal növelni a szélessáv-penetrációt közvetve nagyjából 1 százalékkal növeli az éves GDP-t, a már kiépített hálózat sebességének duplázása pedig 0,3 százalék GDP-t hoz. A jobb net ugyanis nagyobb mértékben serkenti az új vállalkozásokat, munkahelyeket teremt." 

  Az netsemlegesség kérdése is felmerül. "A netsemlegesség (net neutrality) az az elv, amely az interneten zajló forgalom korlátozatlan, ellenőrizetlen működését jelenti." Ez néhány esetben (például a vészhívás előnyt élvez egy torrentezővel szemben), de a netsemlegességgel kapcsolatban régóta vita folyik. Többek között, hogy a hálózatot kiépítők pénzt szednének be azoktól a vállalkozásoktól, akik általuk lettek milliárdosok (Google, Facebook). Az Európai Parlament netsemlegesség-párti, ezért Brüsszelben gyakran felmerülő téma ez. 

  A vállalati előadások között beékelődnek az Ericsson hálózatát használó cégek blokkjai. Esettünkben a svéd videojáték-ipar képviselői. Svédországban a játékcégek száma közel 68 százalékkal nőtt a profit pedig körülbelül a 20-szorosára növekedett. Több játékkal vannak a piacon. Az egyik leghíresebb a Candy Crush Saga, amit a King cég állított elő.

  A másik szektor, ami figyelmet érdemel a televíziózásé. Eva Hamilton, a svéd köztévé vezetője szerint: "a hagyományos tévézésnek egyre inkább befellegzett [...] és a Netflixszel meg a YouTube-bal kell konkurálni, főleg a fiatalabb korosztály esetében." A véleménye, hogy célközönségekre kellene szabni a csomagokat nem pedig csatornákra. A csomagok részben online-ok lennének. A köztévé honlapján pedig saját webműsorokat gyártanak. Az EBIF végén egy reprezentatív globális felmérés szerepel. Például hogy "min nézünk mozgóképes tartalmakat: a világban 2012-höz képest 2014-ben érezhetően csökken az asztali pécék médiahordozó szerepe, a tévé és a laptop stagnál, és nagyon jön fel a tablet és a mobil. A tartalmat tekintve pedig a hagyományos tévéműsor aránya zuhan, a dvd és az on-demand tévézés is csökken, a streamelt videók viszont hasítanak." A használóknak a hd képminőség, a reklámmentes műsor, a mozifilmek a premier napján tévén is megnézhetők legyenek és az on-demand (bárhol és bármikor nézhető) tévénézés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése