keresés

2014. december 10., szerda

A hálózati fejlődés motorja - reklám, marketing a weben és a közösségi hálón

Napjainkban, az internet elterjedésével egyre nagyobb teret nyer a webes és  közösségi marketing. Ez a hirdetési forma a felmérések szerint sokkal hatékonyabb, és célzottabban jut el a fogyasztóhoz, mint a hagyományos hirdetés, nem is beszélve arról, hogy sokkal gazdaságosabb az előbbinél.

A kommunikációs folyamat cég és vásárló között itt közvetlenebb, s kétirányú, tehát a rögtön visszajelzést kaphatunk a célcsoporttól.
A leggyakoribb webes marketingeszközök:
  • E-mail marketing:
    Igen elterjedt online marketing eszköz. Folyamatos kapcsolattartásra szolgál a hirdető és az ügyfelek közt.
  • Banner marketing
    Animált grafika vagy állókép a weboldalon, amely hivatkozásként viselkedve eljuttat minket a promotált termék vagy cég honlapjára.
  • Blog marketing
    Internetes napló. Közvetlen, személyes hangvétel jellemzi, amely megnyerőbb lehet a potenciális vásárlók számára.
  • Link marketingWeblapunkra mutató linkjeink számának növelésével, oldalunk előrébb juthat a keresőkben, így növelve a látogatóink számát.


  • Keresőoptimalizálás (SEO)A módszer lényege, hogy a webes keresők megtalálják és találati listájukban minél előrébb helyezzék oldalunkat.
  • Webanalitikai eszközökSzámos olyan információhoz juthatunk segítséggükkel, mely a weblapunk marketinstruktúrájának kialakításában meghatározó lehet.
  • Social marketingA legnépszerűbb marketing eszköz. Legnagyobb előnye, hogy itt a kommunikáció kétirányú és közvetlen.

  • VírusmarketingLegfőbb célja minél rövidebb idő alatt minél több személyhez eljuttatni az adott információt, azáltal, hogy a felhasználók egymásnak adják át az információt, ami vírusként terjed: a hordozók másokat is megfertőznek, s hordozóvá tesznek.

 

Hogyan hirdessünk a weben és a közösségi hálón?

Az online marketing két fő hirdetési platformja a web és közösségi hálók. Mindkettőnek megvannak a maga szabályai, előnyei és hátrányai. Egy azonban biztos, reklámozás céljára való használatuk nagyban hozzájárul a cégről kialakított kép formálásához - egyaránt rombolhatja vagy építheti azt. Még a legnevesebb cégek is ejthetnek olykor hibákat, melyek gyakran a vásárlókör csökkenéséhez vezethetnek, gondoljunk csak a közelmúltban történt Pinterest vagy Wallmart bakikra.

Fontos, hogy a hirdetésünk jól látható és kiemelt legyen, tartalmazva a szükséges információkat. Sőt, ha a hirdetés különleges promóciót is tartalmaz (például árengedményt), annak részleteit is fel kell tüntetni vagy könnyen hozzáférhetővé tenni a hatályos jogszabályok szerint. De lényeges a megfelelő mérték is. Cégünk webes reklámozásakor nem szabad elragadtatnunk magunkat, és erős, vagy hivalkodó marketingstratégiát folytatni, hiszen a felhasználokat nem érik el a hirdetések, ha kikapcsolják vagy rögtön bezárják őket. Az ilyen túlzott hirdetéseket nevezzük  high impact hirdetéseknek. Erre a problémára megoldást jelenthet a natív reklám használata, amely észrevétlenül lopakodik a felhasználó orra elé, elősegítve a potenciális vásárlóvá válást. Persze akadnak olyan esetek is, amikor úgy véli a szervezet, hogy egyáltalán nincs szüksége semmiféle közösségi hirdetésre, anélkül is tökéletes a promóció. Ilyen volt például a Forma1

Az online marketing pontosan mérhető és szabályozható. A webanalitikai programok segítségével átfogó képet kaphatunk a hirdetésünk sikerességéről, mérhető a látogatások, oldalletöltések, videómegtekintések száma, az oldalon eltöltött idő, klikkek, illetve, hogy hány követőnk akadt, cikkeinket mennyiszer olvasták.

Hazánkban egyelőre nem igazán elterjedt a közösségi oldalakon való reklámjelenlét, pedig a felhasználók köre egyre nő. A célcsoport itt is elsősorban a  fiatalok köre, sőt egyre több celeb használja hirdetésre a ezeket az oldalakat. 


Források:
Tipikus hibák a magyar weben

Online marketing

 A web és e-mail hirdetések szabályai

Reklám és figyelemfelkeltés az interneten

Reklámok a közösségi médiában

Marketing a közösségi oldalakon

Közösségi média marketing


Kép 1
Kép 2

Video




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése