Napjainkban, az internet elterjedésével egyre nagyobb teret nyer a webes és közösségi marketing. Ez a hirdetési forma a felmérések szerint sokkal hatékonyabb, és célzottabban jut el a fogyasztóhoz, mint a hagyományos hirdetés, nem is beszélve arról, hogy sokkal gazdaságosabb az előbbinél.
A kommunikációs folyamat cég és vásárló között itt közvetlenebb, s kétirányú, tehát a rögtön visszajelzést kaphatunk a célcsoporttól.
A leggyakoribb webes marketingeszközök:A kommunikációs folyamat cég és vásárló között itt közvetlenebb, s kétirányú, tehát a rögtön visszajelzést kaphatunk a célcsoporttól.
- E-mail marketing:
Igen elterjedt online marketing eszköz. Folyamatos kapcsolattartásra szolgál a hirdető és az ügyfelek közt. - Banner marketing
Animált grafika vagy állókép a weboldalon, amely hivatkozásként viselkedve eljuttat minket a promotált termék vagy cég honlapjára. - Blog marketing
Internetes napló. Közvetlen, személyes hangvétel jellemzi, amely megnyerőbb lehet a potenciális vásárlók számára. - Link marketingWeblapunkra mutató linkjeink számának növelésével, oldalunk előrébb juthat a keresőkben, így növelve a látogatóink számát.
- Keresőoptimalizálás (SEO)A módszer lényege, hogy a webes keresők megtalálják és találati listájukban minél előrébb helyezzék oldalunkat.
- Webanalitikai eszközökSzámos olyan információhoz juthatunk segítséggükkel, mely a weblapunk marketinstruktúrájának kialakításában meghatározó lehet.
- Social marketingA legnépszerűbb marketing eszköz. Legnagyobb előnye, hogy itt a kommunikáció kétirányú és közvetlen.
- VírusmarketingLegfőbb célja minél rövidebb idő alatt minél több személyhez eljuttatni az adott információt, azáltal, hogy a felhasználók egymásnak adják át az információt, ami vírusként terjed: a hordozók másokat is megfertőznek, s hordozóvá tesznek.
Hogyan hirdessünk a weben és a közösségi hálón?
Az online marketing két fő hirdetési platformja a web és közösségi hálók. Mindkettőnek megvannak a maga szabályai, előnyei és hátrányai. Egy azonban biztos, reklámozás céljára való használatuk nagyban hozzájárul a cégről kialakított kép formálásához - egyaránt rombolhatja vagy építheti azt. Még a legnevesebb cégek is ejthetnek olykor hibákat, melyek gyakran a vásárlókör csökkenéséhez vezethetnek, gondoljunk csak a közelmúltban történt Pinterest vagy Wallmart bakikra.
Fontos, hogy a hirdetésünk jól látható és kiemelt legyen, tartalmazva a szükséges információkat. Sőt, ha a hirdetés különleges promóciót is tartalmaz (például árengedményt), annak részleteit is fel kell tüntetni vagy könnyen hozzáférhetővé tenni a hatályos jogszabályok szerint. De lényeges a megfelelő mérték is. Cégünk webes reklámozásakor nem szabad elragadtatnunk magunkat, és erős, vagy hivalkodó marketingstratégiát folytatni, hiszen a felhasználokat nem érik el a hirdetések, ha kikapcsolják vagy rögtön bezárják őket. Az ilyen túlzott hirdetéseket nevezzük high impact hirdetéseknek. Erre a problémára megoldást jelenthet a natív reklám használata, amely észrevétlenül lopakodik a felhasználó orra elé, elősegítve a potenciális vásárlóvá válást. Persze akadnak olyan esetek is, amikor úgy véli a szervezet, hogy egyáltalán nincs szüksége semmiféle közösségi hirdetésre, anélkül is tökéletes a promóció. Ilyen volt például a Forma1.
Az online marketing pontosan mérhető és szabályozható. A webanalitikai programok segítségével átfogó képet kaphatunk a hirdetésünk sikerességéről, mérhető a látogatások, oldalletöltések, videómegtekintések száma, az oldalon eltöltött idő, klikkek, illetve, hogy hány követőnk akadt, cikkeinket mennyiszer olvasták.
Hazánkban egyelőre nem igazán elterjedt a közösségi oldalakon való reklámjelenlét, pedig a felhasználók köre egyre nő. A célcsoport itt is elsősorban a fiatalok köre, sőt egyre több celeb használja hirdetésre a ezeket az oldalakat.
Források:
Tipikus hibák a magyar weben
Online marketing
A web és e-mail hirdetések szabályai
Reklám és figyelemfelkeltés az interneten
Reklámok a közösségi médiában
Marketing a közösségi oldalakon
Közösségi média marketing
Kép 1
Kép 2
Video
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése