A közösségi oldalak évek óta igyekeznek fellépni az álhírek
terjedése ellen, algoritmusokkal, címkézésekkel és egyéb eszközökkel. A 2019-es
év során is voltak erre próbálkozások, ezekből mutatunk be párat.
Algoritmusokkal és címkézéssel az álhírek ellen
2019 januárjában a Youtube videómegosztó oldal fellépett
az összeesküvés-elméleteket népszerűsítő videók és egyéb vitatott tartalmak
ellen. Az oldal működtetői úgy módosították az algoritmust, hogy a hasonló tartalmak
közül elsősorban azokat a felvételeket ajánlja megtekintésre, amiknek az
igazságtartalma nem vitatott, megkérdőjelezhető. Ezek a változtatások egyelőre
csak az egyesült államokbeli felhasználókat érinti, de ki szeretnék terjeszteni
más országokra is.
A májusi európai parlamenti választások előtt a Youtube
címkézések segítségével próbált segíteni pár EU-s ország felhasználói számára.
A hírvideókon címkék segítségével jelölték, hogy melyek azok a források,
amelyeket az adott kormány finanszíroz, emellett a top hírek között is olyan
hírforrásokat emelt ki a videómegosztó oldal, akik ellenőrzötten hiteles
információkat biztosítanak. Például ilyen a BBC News, vagy a France Info.
Új funkció az EP választásra készülve
Még mindig a májusi EP választásoknál maradva, a Twitter is
próbálta felvenni a harcot az álhírek ellen azzal, hogy a felhasználók számára
plusz eszközt biztosított a megtévesztő tartalmak jelentésére. Kifejezetten a
választásra kifejlesztett funkció az volt, hogy a kifogásolt bejegyzések jelzésekor
kiválaszthatták azt az opciót, hogy az üzenet "félrevezető a választással
kapcsolatban". Ezzel a módszerrel a felhasználókat is aktív részesévé tették
az álhírek elleni fellépésben.
Forrás:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése