keresés

2019. december 13., péntek

Közösségi oldalak az álhírek ellen


A közösségi oldalak évek óta igyekeznek fellépni az álhírek terjedése ellen, algoritmusokkal, címkézésekkel és egyéb eszközökkel. A 2019-es év során is voltak erre próbálkozások, ezekből mutatunk be párat.


Algoritmusokkal és címkézéssel az álhírek ellen


2019 januárjában a Youtube videómegosztó oldal fellépett az összeesküvés-elméleteket népszerűsítő videók és egyéb vitatott tartalmak ellen. Az oldal működtetői úgy módosították az algoritmust, hogy a hasonló tartalmak közül elsősorban azokat a felvételeket ajánlja megtekintésre, amiknek az igazságtartalma nem vitatott, megkérdőjelezhető. Ezek a változtatások egyelőre csak az egyesült államokbeli felhasználókat érinti, de ki szeretnék terjeszteni más országokra is.

A májusi európai parlamenti választások előtt a Youtube címkézések segítségével próbált segíteni pár EU-s ország felhasználói számára. A hírvideókon címkék segítségével jelölték, hogy melyek azok a források, amelyeket az adott kormány finanszíroz, emellett a top hírek között is olyan hírforrásokat emelt ki a videómegosztó oldal, akik ellenőrzötten hiteles információkat biztosítanak. Például ilyen a BBC News, vagy a France Info.


Új funkció az EP választásra készülve


Még mindig a májusi EP választásoknál maradva, a Twitter is próbálta felvenni a harcot az álhírek ellen azzal, hogy a felhasználók számára plusz eszközt biztosított a megtévesztő tartalmak jelentésére. Kifejezetten a választásra kifejlesztett funkció az volt, hogy a kifogásolt bejegyzések jelzésekor kiválaszthatták azt az opciót, hogy az üzenet "félrevezető a választással kapcsolatban". Ezzel a módszerrel a felhasználókat is aktív részesévé tették az álhírek elleni fellépésben.


Forrás:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése