keresés

2019. december 13., péntek

Oktatással az álhírek ellen


A Political Capital és a Social Development Institute egy kutatás során a tanárok és diákok véleményét kérdezte ki az álhírekkel kapcsolatban, hogy milyen gyakran találkoznak velük, hogyan ismerik fel, és hogy felismerik-e egyáltalán a hamis információkat.


Tájékozódási források


A fiatalok jellemzően nem célzottan keresik az információkat, közéleti és politikai híreket nem igazán olvasnak, a legfőbb információforrásuk az online közösségi oldalak (Instagram, Youtube, Twiter, stb.), de az influenszerek és online mémoldalakról is szívesen felkeresik. Az interjúk során kiderült, hogy nemcsak a diákok fogékonyak az álhírekre, a tanárok sem tudják sokszor, hogy hol érdemes a hiteles információkat keresni, sőt ők maguk is terjesztenek álhíreket a digitális készségeik és ismereteik hiánya miatt.

Kinek a felelőssége?


Az álhírek elleni védekezést nehezíti, hogy sokan úgy gondolják, csak mások a felelősek az ilyen típusú hírek terjesztésében, pedig visszanézve a Facebook falunkat kiderülhet, hogy az általunk megosztott hírek egy része nem is valós vagy erős csúsztatások vannak benne. A felmérés alapján eddig nagyon kevés iskolában valósult meg szervezett formában a témában való oktatás, és a tanárok sem ismerik sokszor azokat a közösségi oldalakat, amiket a diákok leggyakrabban felkeresnek.
A tanulmány készítői szerint úgy lehetne javítani az egész helyzeten, hogy már a tanárképzésben is jelen kell lennie az álhír elleni képzésnek, kötelezővé kéne tenni a tantervben ennek a témának az oktatását, illetve civileket, szakértőket is be kellene vonni a folyamatba.


Forrás:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése